Nachtvlucht en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cin85, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Binnenkort ga ik op vakantie, maar helaas vliegen we om 03.30u al. De kans is groot dat als mijn dochtertje wakker wordt, ze dan ook zal willen drinken. Helaas is de baby care lounge op schiphol pas om 06.00u open, weet iemand toevallig nog een andere rustige plek met weinig afleiding? Want mijn dochter wil momenteel alles zien wat er om haar heen gebeurd. Een hydrofiel luier over mijn schouder heen is geen optie, die trekt ze er gelijk vanaf.
    Verder vroeg ik mijzelf af of ik haar tijdens het opstijgen/landen ook mag voeden of dat ze dan echt verplicht rechtop op schoot moet zitten? Het probleem is namelijk dat ze niet uit een flesje drinkt als ze door heeft dat ik in de buurt ben. En aangezien ze al een keer een loopoor heeft gehad lijkt het mij wel handig als ze kan slikken om de druk van de oren weg te halen.
    Mocht ze niet rechtop mogen zitten, mag ik dan mijn koelelement mee het vliegtuig innemen zodat de afgekolfde melk koud blijft? En mag je afgekolfde melk ook door de douane meenemen? Had ooit voor mijn zoontje van net 1 roosvicee meegenomen, 100ml in een flesje maar dat werd door de douane beamte afgepakt omdat dat niet zou mogen.
    Nouja een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

He getver, je had een vervelende ambtenaar te pakken maar goed, het is wel een feit dat je geen dranken mag mee nemen (gekolfde melk valt hier trouwens buiten! Je moet wel bereid zijn om het te drinken ;)) 100 ml had trouwens wel gemogen....
    Wat wij doen is kleine flesjes kopen (drogist) en deze vullen met siroop en een paar lege spa flesjes (75 ml) Na de veiligheidscontrole kun je vaak die waterflesjes weer vullen zodat je gelijk bij het opstijgen drinken hebt voor je kind (geven in een tuitbeker of een rietjesbeker werkt het beste voor de oren). Je kunt ook het dienstdoend personeel bij binnenkomst gelijk vragen de waterflessen te vullen. Vaak doen ze dat wel.

Een koelelement mag - denk ik - niet mee.. maar informeer hier naar bij je vliegtuigmaatschappij (en vraag een bevestiging per mail)

Voeden mag tijdens landen en opstijgen, zolang de baby maar goed in de gordel kan (als die nog gegeven wordt.. is niet standaard meer).

's nachts zijn er meer dan voldoende rustige plekjes op Schiphol te vinden waar je makkelijk even kunt voeden. Dat moet echt geen probleem zijn. Loop even rond en je vindt echt wel wat.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad, om 3.30 is vrijwel alles op Schiphol erg rustig, zou geen probleem moeten zijn!
    Ik heb tijdens het opstijgen en landen vaak genoeg gewoon aangelegd, maar het is erg maatschappij-afhankelijk of dat wel of niet kan (net als die kangoeroegordels waar Cygnet het over heeft). Bij Qantas kreeg ik altijd grote thumbs up als ik het deed, maar bij Martinair zaten enorme mutsen die door de intercom gingen omroepen dat ik het vertrek blokkeerde omdat ik mijn kind aan de borst had.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik vlieg zelf voor de KLM. Het is belangrijk dat je kindje in de gordel zit. Mocht er onverwacht turbulentie zijn is je eigen riem niet veilig genoeg. Je kindje moet in principe met de rug tegen jouw buik zitten.Dit is de meest veilige houding! Voeden tijdens take-off kan dus in principe niet. Maar als ik het zie aan boord,doe ik er zelf eigenlijk niets aan. Als kindje goed vast zit,is het eigen verantwoordelijkheid.:D
    Heel apart dat je flesje is afgepakt.Gewoon meenemen en even uit je tas halen als je door de scan gaat. In een apart tasje door de scan. Babyvoeding mag gewoon mee!
    Wat betreft de koelelementen...geen idee!Zou je idd even moeyen navragen.
    Tenslotte,het is al gezegd,het is nog rustig rond deze tijd op SPL dus je kan zeker een goed plekje vinden.Fijne vlucht!:)

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie maar mijn dochtertje werd ziek en is nu dus opgenomen in het ziekenhuis.
    Die gordels ken ik inderdaad wel, we vliegen met transavia en daar heb ik ze al eerder gebruikt. Mijn dochter kan ondertussen ook half zittend drinken dus het lukt denk ik wel terwijl ze ook in de gordel zit.
    Wat betreft die douane beambte, die man had volgens mij zijn dag niet, want hij gooide die avent fles in zijn geheel in de prullenbak zonder wat te vragen of te zeggen. Hier op heb ik hem die fles uit de prullenbak laten halen, laten leeglopen en laten schoonmaken, zijn vrouwelijke collega gaf mij gelijk. ;)

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij vlogen vorig jaar met Arkefly en zl moest echt in die gordel met zijn rug naar mij toe. Ik had een rietjesbeker mee, die heb ik in het vliegtuig door de stewardess laten vullen, zodat hij daar tijdens het opstijgen uit kon drinken. Zodra de gordel los mocht heb ik hem alsnog aangelegd en zo is hij in slaap gevallen en heeft de gehele vlucht zo liggen slapen :D

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    Ik heb dochterlief op alle 9 vluchten, 5 maatschappijen, in onze vakantie gewoon aangelegd, al dan niet in de gordel (die was niet altijd beschikbaar). Op de terugweg zette ik haar met haar buik tegen de mijne in de babygordel, zo kan ze ook drinken en ze vond t erg gezellig :)

Deel Deze Pagina