Zo moeilijk om te blijven hopen, ronde 8

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nelroos, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ha dames,

Wij zitten nu halverwege ronde 8 voor onze eerste. Ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar ineens slaat de onzekerheid zo toe! Ik ben helemaal in tranen. Manlief is aan het werk, dus bij hem kan ik even geen troost vinden. Dan maar hier?
    Ik ben zo onzeker, verdrietig en bang dat het nooit zal gaan lukken :(

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

He meid, ik snap je onzekerheid volledig, bij ons duurde het (weliswaar na de miskraam) 10 maanden voor het weer lukte en ik dacht echt dat ik gek werd tegen die tijd. Wees ervan bewust dat het de uitzonderingen zijn die binnen 2 maanden zwanger zijn, en dat het vrij gewoon is dat het een jaar duurt.

3. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Nelroos,
    Je gevoel is heel begrijpelijk. Af en toe overvalt het je gewoon. Hier ook die onzekerheid, wij zitten in ronde 9 en af en toe heb ik het ook. Meer dan een dikke knuffel kan ik je niet geven. Ik hoop dat het snel raak is :)

4. Alpa

Alpa Lid

11 mei 2015
    13
    0
    1
    Hallo,

Ik ben Alpa en helemaal nieuw hier en nog een beetje aan het uitzoeken hoe het werkt 😁

We zijn in het najaar van 2014 begonnen en zitten nu in ronde 9. Afgelopen zondag ongesteld geworden en ik zit er echt doorheen 😥 probeer er niet zo mee bezig te zijn maar dat lukt helemaal niet. Een zwangerschap lijkt zo ver weg! Ik ben net 35 geworden en we gaan voor ons eerste kindje. Mijn ei verwacht ik op 22 mei en mijn nod op 1 juni. Ook ben ik deze maand gestart met temperaturen. Ik lees met jullie mee xx

5. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Begrijp het goed meid.. Wij zitten in ronde 10 (ronde 7 na mk)..
    Een jaar geleden de pil de deur uit gedaan en nooit verwacht dat ik nu nog niet zwanger zou zijn,helemaal omdat ok bij onze dochter binnen 2 maanden zwanger was. .
    Meid.. Dikke knuffel en onze tijd komt!!

6. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik weet precies hoe het voelt! Wij zitten in ronde 7.... heb nu echt het gevoel dat het niet lukt omdat iedereen om me heen binnen paar maanden zwanger is.... en wij hebben steeds teleurstelling. ....

Ik kreeg vorige week een digiknuffel, die geef ik nu aan jou!.. hoop dat je vriend/man snel thuis komt!

7. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, alleen al een stuk langer bezig voor een tweede wondertje. Bij onze dochter 16 maanden moeten wachten, de hoop bleef gelukkig wel!

8. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik snap je goed hoor !
    Ik zit nu in ronde 11 en zeg nu al dat het toch niet lukt ..

Hopelijk heb ik ongelijk, hopelijk voor iedereen snel raak ! :)

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Die onzekerheid is gewoon eng. Ik weet nog wel toen wij acht maanden bezig waren en ik me af begon te vragen of er iets mis was omdat ik iedereen binnen drie à vier maanden zwanger zag worden en dat is gewoon echt een rotgevoel..

We zijn volgende maand drie jaar bezig, maar kan me die eerste maanden maar al te goed herinneren. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel kunt herpakken! Iedere nieuwe ronde is nieuwe hoop.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi nelroos, ik snap je helemaal. Maar probeer je niet druk te maken. Tis heel moeilijk i know, zit zelf in ronde 21! Je zit nog binnen het jaar. Gemiddeld duurt t 1.5 jaar dat is heel normaal. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig zoveel!
    Ik twijfel ook aan mezelf. Ben een vrouw!! Kom op zeg! Van de week een goed gesprek met mn schoonzus gehad. Zij hebben er ruim zes jaar over gedaan. Bestaat vooral uit wachten maar nu hebben ze een geweldige dochter.
    Als je twijfelt ga naar de huisarts. Zorg dat je weet wanneer je eisprong is en de rest van je cyclus dan zie zij ook dat je er goed mee bezig bent.
    Ik ga vanmiddag weer naar de gyn ben benieuwd wat ze gaan doen.
    Heel veel succes!!! Probeer je echt rustig te houden en voor ogen te houden datvhet hoe dan ook goed komt.

11. wannabmom

wannabmom Actief lid

3 nov 2014
    117
    0
    0
    Administratief medewerker
    Flevoland
    Begrijp je gevoelens volkomen! Hier inmiddels ook al weer tien rondes bezig...
    Gemiddeld mag je er toch wel van uit gaan dat je er een jaar over doet, maar bij mij is het puur de onzekerheid of alles goed zit. Als ik eenmaal zwanger mag zijn is dit wachten het me echt wel waard.
    Wij willen heel graag twee kindjes, maar eerst maar eens zien wanneer de eerste zich laat zien :)
    Ik zie zoveel vrouwen hier die er langer over doen en alsnog zwanger zijn geworden op de natuurlijke manier!

12. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Begrijp je gevoelens! Bij mij heeft het 10 rondes geduurd, de ronde dat ik dacht dit gaat hem sowieso niet worden, ivm weekje wintersport (veel alcohol en slecht eten) ben ik zwanger geworden :)
    Blijf hoop houden!

13. nonniez

nonniez Actief lid

15 mrt 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik lees en hoop met jullie mee dat jullie snel zwanger zullen zijn!!! Hoop houden is idd wel lastig als je iedereen om je heen zwanger ziet worden! Ikzelf zit nu in ronde 7, en vandaag op 28 dgn maar gezien mijn cyclus ook schommelt beetje lastig om een datum te bepalen om te gaan testen! Ik hou het zelf op 35 dgn (22 mei). Duim met jullie mee! Liefs!

14. Danidani

Danidani Lid

6 mrt 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je gevoelens helemaal. Je moest eens weten hoeveel tranen ik heb gelaten toen het elke keer niet gelukt was. Elke maand werd het erger. Maar geef de moed niet op meid. Meer dan een jaar heeft t hier geduurd. Alles komt op zijn tijd.

15. Sammeke

Sammeke Actief lid

2 nov 2014
    216
    0
    0
    Ik begrijp het volledig. Ik ben ook soms moedeloos. Het lijkt allemaal onbereikbaar. Ik ben bang nooit te zullen weten hoe het voelt om zwanger te zijn en een eigen kindje te hebben. Deze maand ben ik er bijna niet mee bezig. Het is alsof het mij niet meer kan schelen. Andere maanden huil ik praktisch elke week. Mn vriend lijkt het niet zo goed te begrijpen en is eerder nuchter erin.

16. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Hi Nelroos,

Erg herkenbaar!
    Laatst ook een giga dip gehad maar weet dat je er niet alleen voor staat!
    Houd moed en een dikke knuffel voor jou!!

17. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik begrijp je helemaal, ik zelf word er ook wel eens onzeker van. Zo bang dat er bij 1 van ons iets mis is.
    Hoop houden is het enige wat kan, en vooral positief blijven

18. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    begrijp je gevoelens heel goed! wij zitten inmiddels in ronde 18 en het is gewoon niet altijd even makkelijk! maar meid.. mocht het niet zelf lukken en mocht je naar de huisarts gaan.. we hebben hier in nederland een heel scala aan vruchtbaarheids behandelingen en goede dokters die je goed helpen! zoals je hier leest je bent niet de enige! en de meesten hebben uiteindelijk na deze strijd volle handen! dus.. houd moed!

dikke knuffel!!:)

19. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Hoi Nelroos,

Och wat zou ik graag willen zeggen dat het allemaal goed komt. Dat is het lastige he. Het raakt je op je allerkwetsbaarst.
    En vind het heel erg herkenbaar hoor (ronde 20 voor de 1e)
    Even een hele dikke digitale knuffel voor jou. Laat de moed niet zakken, das heel moeilijk, weet ik! Probeer anders wat op papier te schrijven, helpt mijzelf in elk geval enorm. xx

20. mamalove4

mamalove4 Lid

13 okt 2013
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Ik weet als geen ander wat jullie voelen en doormaken. Die teleurstelling en toch weer hoop houden. Wij zijn nu na 4 jaar zwanger van ons eerste kindje! ♡ Blijf hoop houden. Ik denk aan jullie. X

Deel Deze Pagina