Hallo, mijn zoontje is nu 3,5 maand oud. Ik geef momenteel alleen borstvoeding, maar heb het gevoel dat dat niet voldoende is, kan ik al beginnen met geprakte fruit of groente? of is dat nog te vroeg? Volgens cb groeit hij goed zowel gewicht als lengte enz. maar hij mijn borsten letterlijkj leeg en dan wil hi weer meer.
Ik zou minimaal wachten totdat hij 4 maanden is. Voor die tijd schijnen de darmpjes er nog niet klaar voor te zijn.
Niet te snel bijvoeden. Zeker niet bij borstvoeding: Als hij ander eten krijgt, hoeft hij minder borstvoeding, en ga je nog minder borstvoeding produceren. Dat helpt je dus niks Als hij verder goed groeit, dan heb je toch genoeg melk. Na een poosje heb jij precies genoeg melk als je mannetje vraagt. Dus mag je ook "leeg" zijn.
na 4 maanden kun je eventueel beginnen met rijstepap, maar ik zou voorlopig lekker wachten! door wat vaker aan te leggen kun je je productie wat opschroeven als je denkt dat je niet genoeg hebt... kijk anders eens in het onderwerp borstvoeding, daar zijn meer topics over dit onderwerp!
oke dank jullie wel ik egon me namelijk al zorgen te maken omdat mijn borsten kleiner zijn geworden vergeleken met in het begin. maar nu het niet erg is, wacht ik gewoon nog even.
Dat je borsten 'kleiner' zijn geworden en 'minder vol' lijken dan dan in het begin komt ook vooral gewoon omdat de vraag naar melk en het aanbod van de melk op elkaar afgestemd is. En je borsten raken er ook gewoon aan gewend om te voeden. Bijvoeding zou ik minimaal wachten tot na de 4 maanden, maar eigenlijk tot minimaal 6 maanden. Tot die tijd is de bv namelijk echt genoeg, gewoon lekker laten drinken, en als je denkt (zoals nu) dat er te weinig is, leg je gewoon nog eens aan. Dat is weer goed voor het vraag=aanbod. Gewoon lekker een paar regeldagjes houden samen !