Ik zit met een groot probleem. Vorig jaar voordat ik zwanger was, heb ik het met mn bazen erover gehad, wat de mogelijkheden zouden zijn als ik een baby zou hebben mbt mijn uren. Mn schoonmoeder werkt nl tot 12.30 en zou daarna kunnen oppassen. We hebben toen afgesproken dat ik dan van 13.00 uur tot 18.00 zou werken. Als dit toen niet realiseerbaar zou zijn was ik nooit aan kindjes begonnen, want ik wilde alles goed geregeld hebben ivm opvang voor de kleine. Goed geregeld zou je zeggen Niet dus. Vorige week ben ik weer begonnen na mn zwangerschapsverlof, van 13.00 tot 18.00 uur. Ik kwam net op het werk aan en toen riepen mn bazen me bij hun. Van 13.00 tot 18.00 uur werken ging niet goed, de drukte is volgens hun tussen 10.00 en 13.00 en ik moet dan aanwezig zijn. Wat moet ik nu doen. Ik heb geen oppas niks . Ik zit hier echt met tranen in mn ogen.
Hard maar waar. als je het niet schriftelijk hebt , ga je daar niet uitkomen. snel KDV/gastouderopvang regelen en daarna op zoek naar een andere baan. Want een bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt wil je wellicht niet bij werken. Kun je niets iets regelen met je vriend/man?
Tegenwoordig zijn bazen verplicht om mee te betalen, die van mij wilt dat niet dus hij schikt zich wel aan mij. Dus vertel ze maar dat Jelina dan hele dagen naar het KDV gaat en dat ze verplicht zijn om mee te betalen.
Alle werkgevers betalen sinds 1-1-2007, alleen krijgen wij ouders dat nu vergoed via de belastingdienst, dus dat lijkt me niet zo'n goed argument. Kinderopvang is sindsdien ook prima betaalbaar voor iedereen!
Maar dat wordt verhaald op de werkgever toch. dus als het kind niet naar het KDV gaat wordt er ook niets verhaald ?
als ik jou was zou ik ook gewoon snel proberen een kdv te regelen. Met alle bijdrages van de overheid is het echt heel goed betaalbaar momenteel. De werkgever is inderdaad verplicht te betalen sinds 1/1/2007 dus daar kunnen ze niet over zeiken.. Ik zou aan je werkgever voorstellen voorlopig met je huidige werktijden door te gaan aangezien jullie dat zo afgesproken hebben en jij je kinderopvang daarop afgesteld hebt. Dan heb jij de tijd om een nieuwe oplossing te zoeken en kan je daarna zsm over naar de nieuwe situatie. Probeer te zoeken naar kdv met halve dagen opvang, het komt niet veel voor maar schijnt soms wel te kunnen. Dan hoef je alleen de ochtenden te doen... succes
Jups wel hoor... de werkgever betaalt voor iedere werknemer een bijdrage (ongeacht of iemand nu kinderen heeft of niet) en wij werknemers betalen daar ook gewoon aan mee. Ook al ben je 60 jaar... daar betaalt iedereen aan mee. Dat noemen ze het omslagstelsel. Voor de werkgever maakt het dus niets uit of je kindje naar het KDV gaat of niet. Hij betaalt er toch al voor... Beste Vera, Ik zou proberen nogmaals met je werkgever alles te bespreken en hem uit te leggen hoe je situatie ervoor staat. Je kunt hem aangeven dat ook mondelinge afspraken rechtsgeldig zijn. Is er iemand bij dat eerdere gesprek aanwezig geweest als getuige? Dan sta je natuurlijk sowieso sterker. Het probleem is in dit soort gevallen vaak dat de werkrelatie er niet beter op wordt als je op je strepen gaat staan. Maar ik zou me niet zomaar met een kluitje in het riet laten sturen hoor... Meis, super veel succes! Groetjes, Josien
Het is jammer dat je het niet op papier hebt staan, maar een mondelinge afspraak is ook bindend hoor! Ik hoop voor je dat er een oplossing komt..
Vind het toch een ***streek hoor van je baas ! Als er een beetje wederzijds vertrouwen is dan kun je ervan opaan toch? Maarja idd, als je het niet op papier hebt, heb je niks... Hopelijk kom je eruit meid!
Voor hoeveel dagen in de week is t? Als t maar 1 dag in de week is vind ik dat je baas niet moet zeuren,,,ff makkelijk gezegd maar daar heb je niks aan. verder is gastouderschap mss heel handig voor je, niet zo'n lange wachttijden en persoonlijker. Kan bv je buurvrouw toevallig nog zijn. Mss heeft t bedrijf waar je werkt wel een kdv of heeft connecties met een kdv in de buurt. Anders breng je d kleine maar naar mij, is ook nog redelijk dichtbij,,,,
Het is voor elke dag ma tm vrijdag Maar ik ben al aan't kijken voor een andere baan want ik vind het geen stijl. Het komt er dus op neer dat ik geen keuze heb, alleen maar om van 10 tot 15 uur te werken. Nu heeft m'n schoonma gevraagd of zei niet 's avonds kan werken en dat is geen probleem, maar ik wil dit absoluut niet. Ze heeft geen man meer, en maar een paar hobby's. Deze hobbies zijn 's avonds, en die wil ze dus opgeven voor mijn werk. Dat laat ik niet gebeuren. Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wil om ze na het kdv te brengen (mijn mening). Ik sta hier dus nog steeds achter. Ik heb al een andere sollicitatie lopen, waar ik een grote kans maak om aangenomen te worden. Hier is ook besproken waarom ik weg wil bij mijn baas en dat vonden ze daar dus echt geen stijl. Ze zeiden dat het bij hun geen enkel probleem was om 's middags te werken, en m'n cv en ervaringen waren ook positief. Als het goed is krijg ik over het gesprek vrijdag de uitspraak. Jullie horen het dan meteen. Groetjes Vera
graag gedaan Ik hoop echt voor je dta je daar aangenomen word meid. Ik zou me inderdaad ook niet fijn voelen als mn schoonmoeder dr hobbies om zou geven voor onze kleine. Vind ik echt te ver gaan. Kijk dat ze dat een keer doet als je in nood zit ok maar maar niet structureel. Zal duimen voor je!
Hopelijk wordt je aangenomen bij het andere bedrijf want dit is echt een ***streek inderdaad.. Ik vind het sowieso knap dat je werkgever kan zeggen dat het niet werkt met deze (afgesproken) uren na 1 week!