Oke, ik heb een vraag. Wij hebben een tijdelijke verhoging van krediet nodig, maar die krijgen we niet. Omdat ik twee jaar geleden een BKR-notering heb gekregen die toen ook gelijk is afbetaald. Dus ik heb een achterstand gehad, maar die is toen ook weer weggewerkt. In de tussentijd hebben we gek genoeg dus wel een doorlopend krediet gekregen van 1000. Blijkt nu dus dat we die nooit hadden mogen krijgen. Gelukkig haalt de bank die niet in een keer weg. Maar nu hebben we nog steeds een tijdelijk krediet nodig. Kan mijn man op een eigen rekening die hij nu nog heeft daar een krediet op aanvragen (uiteraard mits hij zijn salaris daar laat storten.) Of kan dat niet meer? Omdat hij met mij getrouwd is? Het is gewoon een rekening alleen op zijn naam. We hebben het nodig voor reparatie en keuring van onze auto, en dat vind ik wel belangrijk voor onze veiligheid, dus kan ik niet op de lange baan schuiven.
Ik heb geen idee! Wij hebben het ook gehad toen we net samen gingen wonen. Kan me niet heugen dat ze ons toen gevraagd hebben of we getrouwd waren??? Het is heel makkelijk om aan te vragen, ze kijken gewoon naar de inkomsten van de rekening en op basis daarvan beoordelen ze het geloof ik. Maar goed, zeker weten doe ik het niet en er kunnen dingen veranderen natuurlijk. Anders bel je even met je bank, heb je meteen antwoord.
Heb mijn man even gevraagd, maar hij zegt ook: als je getrouwd ben kun je best een lopend krediet hebben. MAAR....... ik weet niet wat je totale kosten zijn van dit grapje. Hij zegt: dan kun je beter rood staan, is veel goedkoper. Je betaald erg veel rente terug, dat was onze ervaring. Maar goed, het ligt eraan wat de totale kosten zijn. Als die hoog zijn, tsja!! Lastig dan weer he.
Je kan nooit met een achterstand worden geregistreerd bij het BKR als je geen kredietnemer bent. Hij kan dus gewoon een krediet nemen.
ALs je getrouwd bent in gemeenschap van goederen kan hij geen krediet krijgen. Als jullie op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd kan dit wel.
Oke, bedankt voor de antwoorden. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar vind het toch ook heel klote dat het niet kan. Ik voel me dan ook best schuldig, want omdat ik voordat ik hem kende geldproblemen heb gehad, moet hij daar dus nu voor boeten. Het is trouwens een rekening op zijn naam die hij al had voordat hij mij kende en die zou dan ook op zijn naam blijven. We kunnen nu dus gewoon nog drie jaar helemaal niks afsluiten. En dus ook geen hypotheek om een huis te kopen. Word er erg boos van. We zijn dus getrouwd in gemeenschap van goederen.
Maar jah je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt. Vind het toch ergens wel goed dat ze er zo streng op zijn. Anders gaan sommigen maar door met lenen.
Yup vind ik ook wel goed aan 1 kant. Aan de andere kant heb je soms geen keuze. Ik snap precies in wat voor schuitje je zit, al hebben wij geen leningen bij banken etc. Gelukkig zijn mijn ouders wel heel makkelijk. Als we iets moeten lenen kan het vaak wel, en betalen we dit zsm terug. Heb je geen familie op wie je een beroep kunt doen eventueel? En dan desnoods een schrijven opstellen dat je een x bedrag per maand terug betaald?
onzin. Getrouwd in gemeenschap van goederen. Mn partner heeft bkr, ik nu ook? Wanneer alleen uw partner een codering heeft en u niet, dan kunt u gewoon een lening afsluiten zonder bkr ook al bent u getrouwd in gemeenschap van goederen. Alleen uw partner heeft namelijk een bkr notering. Of het dan mogelijk is om met 1 inkomen een huis te kopen, een autolening af te sluiten of een krediet aan te vragen is dan natuurlijk altijd de vraag. Gemeenschap van goederen houdt alleen in dat jullie na een eventuele scheiding samen verantwoordelijk zijn voor eventuele schulden en de schuldeisers op jullie beide een beroep kunnen doen. Heeft geen reet te maken met het wel of niet BKR geregistreerd staan. Alleen als het krediet niet betaald wordt door jou of hem, krijg je een registratie. dus, zoals ik net al zei; Je kan nooit met een achterstand worden geregistreerd bij het BKR als je zelf helemaal geen kredietnemer bent. Hij kan dus gewoon een krediet nemen. Als jou man zijn rijbewijs kwijt raakt omdat ie 80 km/u te hard rijdt, betekent toch ook niet dat jij de jouwe ook kwijt bent omdat je in gemeenschap van goederen getrouwd bent? Alleen als hij die boete niet betaald en er loopt een schuld op, wordt die schuld ook jouw schuld.