ik weet net sinds een 2 uurtjes dat ik zwanger ben en daarbij heb ik dus ook gelijk een fikse blaasontsteking met bloed en eiwitten. maak me dan gelijk zorgen. zijn er meer meiden die net wisten zwanger te zijn en ook gelijk een blaasontsteking?
nee niet toen ik het net wist. Maar ik heb in mijn vorige zwangerschap wel een keer of 4 blaasontsteking gehad. Als je het weet en het goed in de gaten houdt is het onschadelijk. Als je het niet weet kan het in het ergste geval tot weeen leiden. Ik heb destijds ook een keer antibioticakuur gehad...speciale die zwangere ook mogen hebben. Als ik jou was zou ik gewoon even naar de dokter gaan.
hoi bedankt voor je reactie. ik ben vanmorgen al bij de ha geweest. juist omdat ik dacht weer blaasontsteking te hebben en daarbij dacht zwanger te zijn, heb ik overlegd en eerst een test gedaan en vervolgens urine laten testen. er zat dus inderdaad een fikse blaasontsteking in gepaard met eiwit en bloed. heb nu een antibiotica kuur die je in een zwangerschap mag gebruiken. in mijn andere 2 zwangerschappen had ik ook blaasontsteking, maar was ik veel verder zwanger. nu maak ik me juist zorgen omdat de eerste 10 week zo belangrijk zijn en met name dan het hartje, omdat onze eerste zoon overleden is aan een hartafwijking. vandaar mijn zorgen. en daarom mijn vraag ook eigelijk een beetje wie dit herkent in het begin en dan hopelijk een positeif verhaal. maar wel bedankt voor je reactie hoor!
Ik ben helaas erg bekend met blaasontstekingen. Zowel tijdens zwangerschap als 'gewoon'. Toen ik een week of 6 zwanger was bleek ik een enorme blaasontsteking te hebben. Kreeg gewoon een amoxicillinekuurtje. Na een week nog een keer urine laten controleren bij huisarts en het was weg. Deze antibioticakuur geeft geen problemen tijdens de zwangerschap. Veel beterschap!
lott dank je wel voor je antwoord, wat enigzins geruststeld. ik heb zelf nu erythroc-es 500mg. op dit moment wordt t alleen maar erger. zit eigelijk continu op de wc om maar een drupje te plassen wat erg pijnlijk is ik heb t helaas ook buiten de zwangerschappen om, steevast 3 tot 4 x per jaar. had gehoopt er even af te zijn, heb vorige maand 2 kuren gebruikt voor blaasontsteking. maar helaas is terug. ga maar weer aan de cranberry.
Hallo meid! Ik heb tijdens m'n zwangerschap 2 keer een blaasontsteking gehad. 1 x met 15 weken en 1 x met 37 weken. Als je er maar vroeg genoeg bij bent, is het helemaal niet erg. Het is gewoon een kwaaltje wat erbij kan horen als je zwanger bent. Ik heb bij beide keren een antibiotica-kuur gehad, volgens mij was het amoxicilline. Het waren pillen die je in water op moest lossen en het smaakte erg zoet. Binnen no time was de blaasontsteking weer weg. Hoop dat je antibiotica snel gaat werken! Sterkte verder en nog lekker genieten van de rest van je zwangerschap! Loefs Elly.
hoi ik weet ook sinds donderdag pas dat ik zwanger ben en had gelijk ook een blaasontsteking heb een kuur gehad 3 dagen 1 keer per dag en nu is het op en donderdag weer ff laten controlere
Ik ben een paar weken terug begonnen met een blaasonsteking, is overgegaan tot een hele pijnlijke nierbekontsteking. Toen een antibioticakuur gehad van een aantal dagen en het werd beter naar mijn idee, helaas was niets minder waar. Opeens begon alles van onderen op te zwellen dus ik naar de huisarts voor inwendig onderzoek bleek ik baarmoederontsteking te hebben, alles was rood en vurig van binnen maar het gedeelte waar de baby zat was nog goed afgesloten. Toen een inwendige antibiotica gehad van dik 3 weken lang en bij de laatste controle was alles weer normaal gelukkig. Dit laatste kwam waarschijnlijk door het afvegen met wc papier dat er iets op een verkeerde plek is terecht gekomen en heeft zich zo daar naar binnen gewerkt, dus meiden als je ergens last van hebt, aarzel niet maar ga direct naar de huisarts. Vanmiddag heb ik de 2de echo en dat is gelijk om te zien of de antibiotica geen schade heeft toegebracht aan de baby, het is zó spannend. Maar denk dat alles wel OK is want mijn buikje groeit nog steeds netjes als kool