Onduidelijkheid ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ils1, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar vandaag mijn eerste berichtje :). Ik zal eerst mijn verhaal in het kort (probeer ik) even vertellen.

Sinds half maart 2014 ben ik gestopt met de pil omdat we een grote kinderwens hebben. Ik had natuurlijk geen idee van mijn cyclus en dacht op 21 april ongesteld te zijn geworden. Het was weinig, duurde niet lang en stelde dus niet zoveel voor. Een week later had ik erg last van hoofdpijn, steekjes in mijn lies en wat misselijkheid. Ik verwachte er niks van, maar heb toen een test gedaan en deze was tot mijn verbazing licht positief. Omdat ik het niet kon geloven nog een paar testen gedaan en deze waren ook allemaal positief.

Een afspraak gemaakt bij de verloskundige en bij 8/9 weken zwangerschap konden we langskomen voor een intake en een week later voor de echo. Mijn gevoel was niet zo goed en dit bleek ook te kloppen tijdens de echo. Er was helemaal niks te zien.. De volgende dag heeft de gynaecoloog dit ook bevestigd en op diezelfde dag (29 mei) ben ik ook ongesteld geworden. Het was helaas dus een (hele) vroege miskraam.

Nu ben ik begonnen met ovulatietesten vanaf dag 10 van mijn cyclus en deze gaf wel gelijk een 2e streepje. Niet super donker, maar ook niet licht. Vanaf dag 15 van mijn cyclus lopen ze heel erg duidelijk af. Nu weet ik niet of mijn eisprong al is geweest of dat ik nog door moet testen? Kan iemand mij wat advies geven of heeft iemand hetzelfde weleens gehad?

Ik zal proberen een foto toe te voegen ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,4 KB
      Weergaven:
      11
  2. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Hi Ils1,

Welkom en wat naar voor je dat het toch in een mk eindigde.
    Maar iig weten jullie nu wel dat je het samen kan ;)

Mbt de ov testen: als ik even jouw verhaal terzijde laat zou ik nav de foto zeggen dat je nog geen positieve er tussen hebt zitten. Misschien dat je toch een langere cyclus hebt en je eiersprong nog moet komen? Test je wel iedere dag op hetzelfde tijdstip (beste rond 12uur) en twee uur van tevoren niet drinken e.d.?

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik denk ook dat je hem nog niet heb gehad.
    2 Streepjes is overigens normaal, er zit altijd LH in je urine alleen als de piek er is, is die duidelijk.

4. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Het LH hormoon kan schommellen tijden je cyclus en net vóór je eiersprong piekt die 1of 2 dagen, maar dan is het test streepje net zo donker of donkerder als de controletsreep. Dus ik zie bij jou nog geen enkele positieve er tussen.

Ik teste deze maand positief op cd18 ;) en mijn cyclussen zijn rond de 30 dagen. Dus gewoon door blijven testen! Succes :)

5. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Lita,

Bedankt voor je snelle bericht. Ja we kunnen wel zwanger worden en dat is natuurlijk heel erg positief nieuws.

Ik probeer elke dag rond 11:30-11:45 te testen en drink daarvoor ongeveer 2 uur niks. Ik had zelf ook niet het idee dat mijn eisprong is geweest aan de streepjes te zien. Vreemd is alleen dat ze alweer aflopen...

6. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan moeten we nog maar vrolijk door testen :) bedankt voor de reacties!

7. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Dat is helemaal niet vreemd Ils1... Het LH hormoon schommelt en bouwt dus niet altijd op ;)

8. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik ben dus ook aan het testen. En mijn dipstick van 123thuistesten is vandaag op dag 16 nog niet positief terwijl mijn clear bleu digital wel positief is. Ik vertrouw maar op de cb en niet op de dipsticks

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,2 KB
      Weergaven:
      4
  9. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    @ lovecouple: doe anders nog eens een 123 test! kijken wat die nu zegt!

10. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Die onderste dipstick en de digitale heb ik tegelijk in dezelfde urine gedaan.

11. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik ga het nog een keer doen wacht even ben zo terug haha

12. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ow joh! nou das niet echt een knaller inderdaad... tsja.. ik blijf mijn twijfels houden over alle ovu testen eigenlijk.. ik heb nu die van action gehaald.. ik ga maandag starten ik ben benieuwd of ik mijn ei kan vinden d.m.v deze ovulatietesten...... maar goed jij hebt hem gevonden! veel plezier! ;)

13. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Deze heb ik nu gedaan. Die dipstick zou je toch denken dat die niet posi is toch.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,3 KB
      Weergaven:
      16
  14. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    nee inderdaad.. die lijkt me negatief! raar hoor!

15. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ik heb dus bijna hetzelfde weet ook niet of hij al gewest is of dat ik door moet testen.

16. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Lovecouple
    Dat is inderdaad erg raar

17. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Van wat ik in andere topics heb gelezen kunnen er nog twee dingen aan de hand zijn..en die beinvloeden je testjes.. 1.. je hebt nog wat hcg in je bloed..te weinig voor een zwangerschapstest maar genoeg om de ovutestjes te laten uitslaan..en 2.. dit is toch je eerste cyclus na de miskraam? Het kan dat je dan nog niet meteen weer een goede eisprong hebt..dus geen uitschieter..dan zul je moeten wachten op een menstruatie en dat weer als uitgangspunt nemen.. Ik hoop voor je dat dat natuurlijk niet hoeft..maar het kan zijn..
    Zelf ook net Mk gehad en ook benieuwd wat er deze weken gaat gebeuren..

18. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat je het tegen mij hebt Julia1979 ;). Wat vervelend van je miskraam zeg! Voor jou ook spannend hoe het deze maand gaat lopen..

Tijdens mijn bezoek aan de gynaecoloog hebben ze een bloedtest gedaan om te kijken naar het hcg, dit was niet meer aanwezig in mijn lichaam. Maar we moeten gewoon geduldig afwachten.

19. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nou meiden. Let op. Gister had ik dus een negatieve ovu dipstick en een positieve cb. En vandaag een positieve dipstick en een nega cb.

Gelukkig heb ik de cb gebruikt en gister geklust anders was ik me kans mischien mooi mis gelopen

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,4 KB
      Weergaven:
      1
  20. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar wat een verschil er toch nog in kan zitten! Blijft lastig welke gelijk heeft nu ;) maar vaak geeft een digitale test wel iets meer zekerheid voor je gevoel.

Deel Deze Pagina