Ik wil heel even mijn verhaal kwijt. En wil graag jullie mening over dit verhaal. Mijn vriend en ik zijn in mei begonnen met "klussen". Ik heb sindsdien een zeer regelmatige cyclus gehad. Deze maand was ik overtijd. Uit een zwangerschapstest bleek dat ik zwanger was. Gisteren was ik 7 dagen overtijd en was ik 5 weken zwanger. Maar toen ik gisterenavond naar het toilet ging verloor ik bloed. Het was flink rood bloed en in het toilet lagen een soort slijmerige bloedstolsels. (sorry voor de gore details) Het bloeden heeft zo'n 9 uur geduurt en toen verloor ik geen bloed meer. Ik heb nu geen last meer van bloedingen en buikkrampen. Ik heb gelezen dat de bloeding bij een miskraam een paar dagen aanhoud. Wat kan ik nu het beste doen? Liefs Marij.
Wat rot voor je. Ik zou de verloskundige bellen en haar advies vragen en anders morgen naar de huisarts gaan. Je hebt 9 uur krampen en bloedverlies gehad ik ben bang dat het niet zo goed is, maar ik duim met je mee. Heel veel sterkte! Mirre
Ik denk helaas dat het een miskraam is, Marijke. Ik zou de verloskundige even bellen, zij kan je vast meer vertellen. Veel sterkte ermee! Tijgertje
ook ik denk dat je het beste de verloskundige kan bellen,kan ook op zondag.en anders ga je toch even naar de weekendarts?ik zou geen dag meer kunnen wachten. sterkte
ik zal morgenvroeg meteen naar je verloskundige of huisarts bellen voor een echo. Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje. Nu 5/6 weken zwanger en al vijf dagen bruinverlies, echo gehad en ze kunnen nu niets goed en niets fout zien moet over twee weken terugkomen. Sterkte
toen ik 12 weken zwanger was heb ik ook een bloeding gehad wil je geen valse hoop geven maar bij mij was er niks aan de hand enkel een adertje gesprongen. ik had geen last van krampen ik voelde eigenlijk niks alleen dat ik bloede. wij zijn toen naar de spoeddienst gereden. hoop dat voor jou hetzelfde mag zijn. groetjes Talia
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik ga idd maar contact opnemen met de HA. Eens kijken wat hij hier van zegt. Liefs Marijke.
He Marijke , Hoe is t nu met je? Als ik jou was zal ik het wel even laten controleren. Het bloeden mag nooit 9 uur aanhouden. Bij 3 uur moet je normaal al de verloskundige bellen. De stolstels horen idd bij een miskraam. Dat zijn dikkere bloedproppen en die veroorzaken ook de pijn... Veel suc6 en sterkte , Liefs Tan
Hoi marijke Heb je al gebeld ?? Je zal je vast heel rot voelen en verdrietig zijn. Mocht je je hart nog willen luchten je hebt mijn msn. Sterkte meis ! x linda
hoi!! Ik wil even reageren op het bruinverlies waar een van de meiden over schreef. Bruinverlies is bijna nooit erg hoor. Ik heb het 1,5 week gehad, tot ik ongeveer 7,5 week zwanger was. Ik kreeg toen een echo en met het kindje was alles goed. Het hartje klopte zelfs. Het was bij mij gewoon wat oud bloed wat nog in de baarmoeder zat wat wegmoest. Zo kun je na de geslachtsgemeenschap ook ooit wat bruinverlies hebben. Niks om zorgen over te maken. Vind je het toch eng, raadpleeg dan de verloskundige. Zij zal je wat op je gemak kunnen stellen. Heel veel succes!! Liefs xxx Debby
Ha meiden, Marijke, hoe is het nou met je? Ik hoop dat het meegevallen is al ben ik bang van niet omdat je echt krampen en stolsels bloed verloor. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!! Ook ik wil even reageren op bruinverlies. Dat heb ik ook dagenlang gehad en zelfs een paar keer een paar druppels helder bloedverlies. Dit was allemaal voordat ik de echo kreeg met 7 weken, het hartje klopte. En na de echo nergens meer last van gehad. En nu alweer 9 weken zwanger....De gyn zei ook dat het heel vaak voorkomt en meestal niks betekend, maar dat ze ook bijna nooit de oorzaak kunnen vinden.... Ik hoop dat het een paar van jullie gerust kan stellen! Liefs Mir
Ik heb vanochtend naar de HA gebeld. Omdat ik nog maar net zwaner was hoef ik (nog) niet langs te komen. Hij vond het wel vreemd dat het maar 10 uurtjes gebloed had (normaal bij een MK verlies je een paar dagen bloed), maar omdat het slijmerig bloed was en er ook stolsels bij zaten vermoed hij toch een MK. Daarom moet ik aan het einde van de week moet ik zelf nog een zwangerschapstestje doen en anders gewoon afwachten tot ik weer ongie wordt. En voor zo'n telefoontje betaal je wel 50,-!!! Was ik maar HA geworden .
Effe misschien een gekke vraag.... Maar kan je HCG na een MK stijgen??? Zaterdag was de test alleen nog licht positief met ochtendurine. Toen ik 's middags nog een test deed was er maar nét een streepje te zien, maar dan moest je m echt in t licht houden. Ik heb net weer ff een test gedaan (ik kon het écht niet laten) en nu was er een vette blauwe streep te zien! deze werd ook meteen donker blauw! De blauwe streep is nu donkerder dan de controle streep! Ik hoop nersgens op, maar zijn er meer dames die dit herkennen?
Na mijn MK ging het HCG juist omlaag, niet heel snel overigens, maar hij zakte wel. Ik vind het vreemd dat je nog een vette streep ziet, maar ja ik ben geen dokter, gyn of vk
ik heb een dag nadat ik begon met vloeien ook gelijk getest want ik dacht als die test nou positief is dan ben ik toch nog zwanger??de test was positief dus ik had nog hoop!!maar ook al vloei je het hormoon hcg blijft nog aardig lang in je zitten dus vandaar dat je een positieve test hebt gehad en hij kan inderdaad duidelijker zijn.het beste kun je dan naar het ziekenhuis gaan bloed prikken en na een paar dagen weer want dan moet het iets gezakt zijn of met het dubbele verhoogd zijn in het laatste geval ben je dan dus nog zwanger. sterkte
Hoi, In de eerste plaats sterkte meis... Verder heeft je lichaam even nodig het hormoon voldoende op te bouwen (daarom kun je niet direct na de innesteling testen). Het duurt dus ook even voor het weer weg is uit je lichaam. Ik testte na 3 weken nog licht positief, maar was ook lichamelijk gezien 13 weken zwanger geweest (kindje maar 6 weken 2 dagen). Als de test volgende week nog net zo donker of zelfs nog donkerder aangeeft dan kan het een goed teken zijn (bijv. een miskraam van 1 van een tweeling), maar dit is wel uitzonderlijk. Succes
Ik mag vrijdag bij de HA langskomen voor een urinetest en een inwendig onderzoek. De HA vermoedde dat het om iets anders ging dan een mk omdat ik maar een paar uur gevloeid heb. Maar het kan wel een voorbode zijn van een mk die er aan zit te komen. Maar het kon volgens hem ook andere oorzaken hebben. Ik ben zooo zenuwachtig voor dat onderzoek. Ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad! Maar goed, vrijdag weet ik hopelijk meer!
Nou daar wil ik ook wel even op reageren. Ik was 9 weken zwanger toen ik bruinverlies kreeg. Heeft een week geduurd en daarna een miskraam. Dus het hoeft niet altijd kwaad te zijn maar het kan wel degelijk
Over dat inwendig onderzoek hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Je voelt je misschien alleen een beetje genant omdat je zonder broek daar moet gaan liggen, maar het valt reuze mee. Je voelt er bijna niks van. Serieus, geen stress hoor! Is niet goed voor de kleine (als alles goed is) Succes meis!!!