Na vele keren over dit onderwerp gelezen te hebben op dit forum, heb ik ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch krentenbaard overgekregen van mijn zoontje. ook op dezelfde plaats nl. onder mijn oksel. Ben vanochtend langs huisarts geweest omdat ik ook nog eens volgende week ingepland sta voor een keizersnede en ik toch wel bang was dat mijn kindje het ook zou krijgen. Nadat de huisarts overleg had gepleegd met een dermatoloog heb ik een penicilinekuur gekregen en zalf. Ik twijfelde..... zou ik het toch wel in kunnen nemen zonder dat mijn kindje hier iets van krijg? Ik gyneacoloog gebeld en kan gelukkig geen kwaad. Wel moet ik het melden als ik volgende week in het ziekenhuis kom, want dan kunnen ze er rekening mee houden met de keizersnede i.v.m. infectiegevaar. Zo ik moest ff mijn verhaaltje kwijt. groetjes françoise
meis, wat vreselijk vervelend! ik heb er vorige week een hele rel om gehad op de school waar mijn dochter op school zat. ik hoop dat de kuur snel aanslaat en dat je er zo weinig mogelijk last van krijgt. heel veel succes volgende week
Ik lees hier vaak over krentenbaard. Groot probleem. Er zijn ook veel misstanden over met name op scholen. Het probleem is dat de aandoening "krentenbaard" al besmettelijk is voordat de aandoening zich openbaart.Thuishouden van kinderen heeft daarom weinig zin, je kan het niet voorkomen als het eenmaal heerst. Ene kind krijgt het nooit, de ander continue, erg frusterend. Over AB gebruik zijn de meningen verdeeld, het gaat dan wel om een bactriele aandoening, maar toch lijkt AB niet altijd zinvol. Wel 5 a 6 X smeren met Fucindincreme (dat is dus een AB zalf;op recept) Verder deppen met betadine scrub, krentenbaard in de haren wassen met bethadine shampoo. Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is. groetjes Patricia
hoi, ben ik weer. Ja ik heb naast die peniciline ook zalf gekregen en die betadine scrub, was vergeten aan de arts om te vragen of ik die betadine op die wondjes moest smeren. dacht dat ik er mijn handen nadat ik met die zalf had ingesmeerd mee moest wassen Wel zei mijn huisarts dat het tegenwoordig erg veel voorkomt. Baal er echt van, en hoop ook dat ik er snel van af ben, en het doet nog zeer ook die plekken branden verschrikkelijk. bedankt voor jullie reactie. veel liefs, françoise
Hoi fransje, Bethadine inderdaad op de plekjes deppen. Tja, zou fijn zijn als de huisartsen wat beter uitleg gaven.Het is misschien wel een onschuldige aandoening maar je zou er maar mee zitten, toch? Het is gewoon een super naar probleem. sterkte, groetjes Patricia