Nou hier ook praktisch hoor... We wonen hier met ons zevenen en een kat... We hebben bijna alles van ikea momenteel maar dat boeit me niet zo eigenlijk, het enige dat ik nog anders zou willen is de vloer... Dat zouden we dit jaar doen maar ja... Auto stuk dus nu eerst weer sparen. De vloer is van kurk en ik vind het oerlelijk en zou nog het enige zijn dat voorlopig moest toen we gingen verhuizen. Toen kwam de lekkage in de badkamer ertussen en daarna de auto dus we zijn weer bij start. We zijn sowieso niet zo van de tierelantijnen dus op wat kaarsen na staat er ook niet zoveel. We hebben een grote kast met half glazen deurtjes waar nog wat leuks instaat en de kamerdeur is behangen met knutsels. De keuken hebben we wel op duurzaamheid gekocht met driewielerproof deurtjes We hebben een grote eettafel met een bank en stoelen. Verder staat er energie ikea hoekbank, een losse stoel, paar bakken speelgoed, 2 bijzettafeltjes die soms in de kinderhoek en soms als salontafel gebruikt worden. En verder een grote tv kast en nog een boekenkast.
Ik ben niet zo van zoveel prutjes en tierelantijntjes, dan heb ik het gevoel dat ik een rommelig huis heb (terwijl dat niet zo hoeft te zijn) en ik heb een hekel aan rommel. Toch richt ik m'n huis wel zo in zoals ik dat wil en kijk daarbij niet echt naar dochter of kat. Kapot is kapot, jammer dan. En ze mag echt niet alles hoor, maar geleefd worden mag wel. Al onze meubels worden nu beetje bij beetje wit (we gaan naar landelijk, maar toch strak) en tja... dan zie je de limonadevlekken wel eerder. Maakt me niet uit, doekje er over en klaar. De bank is van stof, wel donker, niet omdat het praktischer is, maar omdat we het mooier vinden (de vorige was trouwens licht). Over de huidige bank ging twee dagen nadat ie in de woonkamer stond twee grote stralen kots. Eerste keer dat dochter overgaf, gelijk over de nieuwe bank. Hatsee. Dat doet pijn, maar om er nou een leren bank voor aan te schaffen. Ik heb aandelen in HG, dus alles is goedgekomen Een hele tijd heb ik geen dingetjes op tafel gezet, ik liep de hele dag nee te roepen en haar achter de kont aan te vangen, daar heb ik dus geen zin in. Weggehaald, maandje geleden weer neer gezet en met af en toe een slechte dag, blijft ze er nu goed vanaf. Momenteel wordt alles opnieuw geschilderd en over een week komt er een stukadoor. En dat terwijl we een kat hebben die graag in de kozijnen hangt in een gekke bui en een dochter die dol is op haar auto (tegen de muur aan enzo: "oh oh, boem!"). Ik wil niet jarenlang in een huis leven waarin ik me niet prettig voel, dus we pakken het aan, richten het in zoals we willen en maken ons vooral niet te druk als er iets vies of kapot gaat. Schoonmaken kan en anders kopen we iets anders...
Niet herkenbaar... Hier is alles nog precies hetzelfde als voordat Nina geboren is. Wij hebben een hele mooie grote stoffen hoekbank die er nog steeds als nieuw uit ziet (5,5jaar oud) Nina mag er op klimmen enz maar op eten en drinken niet. Kaarsjes/bloemen/planten is allemaal leuk en zeker als het er net staat. Maar moet zeggen dat er eigenlijk nooit iets kapot valt of wat dan ook... (af en toe komt Nina wel met 2 tulpen of zo de keuken in gelopen ) Maar die zetten we samen dan netjes weer terug. En wij hebben ook nog 2 katten Maar ik weiger dingen op te ruimen.
Hier ook iemand van de praktische inrichtingen. Vaak zie ik hele leuke glazen vazen of bloempotten ed. maar die laat ik al bewsut staan omdat mijn 2 katten ook alles uit de vensterbank gooit. Planten worden ook opgegeten dus ook geen groen. Als het al groen is, is het nep. Geen kleed onder de voortafel ivm kattenhaar. Als we een weekje weg zijn gaan er hoezen over de bank onder het motto: Cat-protaction. Bij het aanschaffen van leuke spulletjes bedenk ik me of het ook kat-proof is. Soms inderdaad niet leuk maar zonder de katten kan ik ook niet.
hier ook hoor.. 2 ikea banken.. waarvan je de hoezen EN de kussens kan wassen.. nu de jongste 1,5 is kan ik weer een bloempot of een dienblad op tafel hebben.. maar echt planten of andere dingen lukt ook niet voor de katten. en een krabpaal en hondenbench maakt het ook niet echt gezellig .. t aanrecht kan ik ook niets leuks opzetten want dat gooien de katten eraf... en tapijt?.. ik wou dat het kon.. maar dat zou hier naar een maand verwoest zijn.. ondergespuugd, geknoeid..
Onze inrichting is met het vooruitzicht op kinderen totaal niet praktisch. *glazen salontafel *glanzend stenen vensterbanken * snel krassende vloer * hoogglans keuken * veel rvs en chroom * glazen deuren Merk nu al dat ik alles moet poetsen als er kinderen van anderen over de vloer zijn geweest. Dat wordt wat als het in te toekomst dagelijks poetsen is
Hier ook... ik heb wel op het dressoir kaarsen e.d. staan, en er staat ook een aquarium, maar dat is zo hoog, daar kan dochter niet bij. Verder ook veel van IKEA, en een kersenhouten eethoek en boekenkast (tweedehands). Verder hebben we zelf in elkaar getimmerde boekenkasten, die zien er heel robuust en origineel uit, maar dus ook niet bepaald strak en design. We hebben een mooie vloer (parket), er ligt nu een kleurig kleed van IKEA voor mijn dochter om te spelen. Salontafeltjes zijn altijd leeg. De vensterbank staat wel vol met planten en bloemen (orchideeën), maar daar toont mijn dochter (nog) geen interesse in. En ik ga ze niet weghalen ook, ik vind dat bloemen zoveel sfeer geven.
Ik geloof dat het hier niet zo heel praktisch is met kinderen en dieren, maar ze hebben er maar af te blijven, ik heb een kat die alles vreet, maar toch blijf ik dingen neerzetten, Ik heb een mega grote galzen salontafel, ben de hele dag aan het poetsen, heb nog 2 bijzettafels en ook in de keuken heb ik niets aangepast, hij kan overal bij, (de schoonmaakmiddelen staan in de kelderkast op 2 meter hoogte en de messen in het messenblok) Verder overal fotolijstjes planten en frutsels en ja er wordt geleefd in huis. De bank die we hebben is leather look, wel ideaal kan er een natte doek overhalen en hij is weer schoon en fris en mooi, deze hadden we al voor er kinderen kwamen, Ach ik stofzuig en of poets nog wel een keertje is mijn grote hobby.
Hier precies zo. Mijn zoon is echt een grote boef en een echte peuter, maar blijft overal af met z'n handjes waar hij niet aan mag komen omdat we dat al vanaf dreumes af aan geleerd hebben
Wij hebben grenen meubels in mexicaanse style. Salonkist, eettafel dresoir computerkast. Die wil ik binnekort mooi landelijk wit schilderen. En een mooie bank en 2 fateuils allemaal wasbare hoezen. Ikea vind ik niks aan eerst wel nu niet...
Nee hoor, niet praktisch en helemaal geen ikea! Ik houd van een mooi en gezellig huis, we hebben hier landelijk/riviera de maison-achtig. Grote stoffen bruine hoekbank, veel mooie kussens, rieyen dienblad op de hocker, geen salontafel. Zacht licht hout, tja, deukje of krasje doe je niets tegen. Ik heb een vreselijke hekel aan de box in de kamer, die dan wel weer heel praktisch is, en ben al op zoek naar een mooie dekenkist om al mijn dochter haar speelgoed in te doen als de box eruit gaat. Ik geloof niet dat mijn woonkamer een speelparadijs gaat worden.
Hier wel gewoon ingericht zoals ik het wil, op salon tafel en bijzet tafeltjes staat wel gewoon dingen op tafel, en ja ze komt er wel vaker aan maar ik blijf gewoon 'nee mag niet ' volhouden. We hebben hoogglans meubelen maar ze mag gewoon tikken en zacht timmeren op de meubels, en ja krassen zitten erop, ik houd deze meubels ook nog even, zodat ze toch lekker kan spelen maar ook zodat ik het naar mijn smaak heb ingedeeld.
Hetzelfde door onze dieren. Al hebben we wel een stoffen bank, maar daar hebben we ook meteen een stoomreiniger bij aangeschaft. Maar inderdaad geen planten (ja nep, en dan ligt de vaas soms nog om als ik 's ochtends beneden kom) en vinyl op de vloer want dat is lekker makkelijk schoon te maken. Toch zijn we heel tevreden over onze inrichting. Per seizoen zetten we nieuwe decoraties neer die kat-proof zijn en in felle kleuren(nu zijn de kleuren groen en roze en staat er bijvoorbeeld een vogelhuisje en een vogelkooitje) en daar stemmen we de kussens dan ook op af. Dan nog wat kleine dingetjes aan de muur. Ik houd sowieso van rust in huis en niet overal een vaasje, beeldje e.d.
hier gaan we voor bohemian chic. Kringwinkel dus. Nr1 had s nachts een "vriendje" op de muur getekend met alcoholstift. Hij heeft ook eens een stuk tafelkleed uitgeknipt("mooi rondje mama ik kan al goed knippen hoor). Nr2 heeft een roze stift gevonden en daarmee de dressoir aangevallen. De bank was wit, maar nu bruin (antilekbekers met chocomelk zijn niet"antilek") En ze hebben geholpen nadat ik de wc geschilderd had. Overal zwarte handjes erop. En ze willen steeds naar buiten kijken en de regen oplikken, alleen likken ze dus de ruit langs binnen af, LOL. Nope, ik geef het op tot ze pubers zijn
Mijn kinderen hebben een speelgoedkast van donker teak, net als mijn andere meubels dus. 's avonds is het hier redelijk opgeruimd, overdag is het net of er 10 bommen ontploft zijn, maar goed, het blijven kinderen en ze zijn te klein om boven te spelen.
Hier juist gewoon totaal ingericht zoals ik dat zelf wil, met veel Riviera Maison spulletjes, gezellige kaarsen, en een leuk tafeltje (zo eentje met drie pootjes zeg maar, rond tafeltje) met kleine prulletjes er op. Dieren heb ik niet en kids weten dat ze er niet aan mogen komen, doen t ook zelden eigenlijk!
Hier dus idem Was zo blij dat mijn box eindelijk weg kon, hebben toen snel een gave mand (vinden wij) gekocht, om dat lege gat te vullen, anders werd het ook weer zo leeg
Hier hetzelfde en ik loop ook niet de hele dag achter de kinderen aan om te zorgen dat ze overal vanaf blijven / voorzichtig mee doen. Dat ze alles willen ontdekken en overal aan zitten is ook maar een korte fase en om daar nou alles op in te richten..... Ze weten hier wel wat wel en niet mag. Je leert ze toch dat ze niet op de IKEA tafel mogen tekenen, hetzelfde geldt voor een andere tafel....
Natuurlijk leer je ze dat, maar met het praktisch inrichten bedoel ik niet perse geen dingetjes neerzetten, maar dus ook gladde vloeren en een bankstel wat bijna compleet in de was kan, ivm knoeien van drinken , kruimelende koekjes, etc, als ik de antwoorden lees, lijkt het wel of de meesten hier denken dat ik met een sinaasappelkistje als tafel en totaal niets aan decoratie heb staan, zo is het ook weer niet Het is hier netjes ingericht, maar praktisch om schoon te houden, misschien ben ik zo iets duidelijker En het is idd een korte fase, maar dat ligt er maar net aan hoeveel kinderen je hebt natuurlijk Mijn oudste (pleegkind) is 22, de jongste is net 1 jaar, ik zit dus niet maar een paar jaar in de kleintjes, is misschien ook het verschil?? Denk ik? Maar woonblad achtig of riviera de maison zal het hier vast nooit worden, ik hou van zilver en antiek, dat heb ik ook wel, maar niet op de tafel of vensterbank waar de kleintjes bij kunnen