Ik heb een praktische inrichting, jullie ook??

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mwah...hier is het een beetje van beiden. We hebben een witte salontafel met glas (Ikea), een wit tv-meubel (Ikea) en een witte buffetkast (geen Ikea ;)), dus ik ben veel vieze handjes aan het wegpoetsen op een dag :D. We hebben een stoffen bank, want (nep)leer vind ik echt vreselijk lelijk, hoe praktische het ook moge zijn.

Maar ik heb geen frutsels op de salontafel staan, want die hebben echt een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mijn dochter. Van spullen in de vensterbank kan ze prima afblijven, maar als het op de salontafel staat wordt ze er naar aangetrokken zoals een bij naar honing. En echt....ik heb alles geprobeerd, maar niks werkt, dus dan maar niks hoor. Ooit zal het vast goed komen.

Oh, en we hebben de niet al te mooie, maar wel handige Trofast-kast (jaja, wederom Ikea) voor aaaal dat speelgoed.

Dus ja, we hebben wat compromissen gesloten, maar ik ben zo tevreden.

2. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    onze inrichting is niet praktisch en dat hoeft van mij ook niet!

het enige wat we nieuw hebben aangeschaft is een leren bankstel ipv licht stoffen bank, die stoffen bank was na 8jr en waarvan 2jr met kindje lelijk geworden toen besloten dat een leren bank praktischer is. en daar ben ik nog steeds blij mee.

en verder niks hoor. blijkbaar hebben wij kinderen die netjes met de spullen omgaan. al vroeg geleerd dat wat van ons is, van ons is, en niet van hun. heb eigenlijk ook nooit wat weggehaald ivm de kinderen.
    je wilt toch dat ze ergens anders ook niet aan de spullen komen of de kasten open trekken??

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ehm nee, wij hebben het zo uitgezocht wat we zelf mooi vinden.. de kids leren maar dat ze hier niet alles hoeven te slopen.. daar hebben ze hun eigen speelhoek voor :p

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier wel practisch ingericht. Maar dat was ook al voordat mijn dame er was. Laminaat, keuken plavuizen, en makkelijke afneembare meubels van profijt. Eetkamerstoelen van dat nep leer..maar die gaan de deur uit zijn echt niet meer mooi. Wel een stoffen hoekbank, waar altijd dekens op liggen. Dus met verschonen hop ff deken eronder. Juist na een verjaardag hebben we altijd vlekken op de bank;). Ook de meubels staan zo dat ze lekker de ruimte heeft.

En er staat een 8 vaks pax kast verticaal in de woonkamer met bakken. En wat speelgoed er omheen. Ook staat er altijd een duplo gebouwd poppenhuis bij, dochterlief houd dat ding weken heel:).

Bij ons mag er geleefd worden en heb op de vensterbanken en dressoir wel nep en echte planten. Grote vasen en lantaarns.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook hoor. Meubels zijn oud, inmiddels niet meer compleet en echt op kinderen en de hond ingericht. Hou maar in gedachten dat over een aantal jaar de huiskamer weer van ons is.

Ken een paar moeders die dus wel zo'n huiskamer uit een boekje hebben maar de kinderen mogen daar niets. ja in hun kamer spelen en beneden hebben ze een metertje waar ze mogen spelen ( wel op een kleedje ). Vind dat kinderen toch ook de kans moeten krijgen om kind te zijn. Geef daar mijn huiskamer graag een paar jaar voor op.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat vind ik ook zo stom Kaatje! Er moet geleefd worden in een huis.. Hopelijk hier straks een woonkamer uit een magazine (nu nog vol in de troep, grr!), maar dochter mag lekker spelen en kliederen hoor (met beleid). 's Avonds gaat het in een grote mand en is de woonkamer weer van ons.

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier precies zo. Geen kindvriendelijke maar designvriendelijke inrichting

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb ook een praktische inrichting, ik baalde er soms ook wel van. Het is schoon, maar soms wel een beetje rommelig. (drie kinderen) Een vriendinnetje van 1 van mij dochters woont samen met haar moeder in een huis wat zo uit een woonblaadje komt:).

Ik was er wel eens jaloers op, totdat ze eens haar dochter op kwam halen en zei.........als ik hier binnenkom, dan voelt het net of ik thuiskom;), het is fijn hier binnen te komen.

Nou toen dacht ik, ze heeft wel gelijk.... een huis wat leeft heeft meer;)

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Jij denkt precies hetzelfde als ik, alleen hebben wij wel een rieten kist gekocht bij Ikea voor als haar speelgoed zodra we de box hebben weg gedaan. Was zo blij dat deze het huis uit kom. Nu staat er dus een mooie rieten/rotan mand/kist met kussentjes, kleed overheen, met soms haar houten hondje en een hobbbelpaard ernaast. Ik houd niet van speelgoed door mijn huis, maar vind een subtiel hoekje voor haar welk belangrijk.

Wij hebben op dit moment een zandkleurige bank, maar zodra deze vervangen wordt gaan we wel voor een donkere leren. Ik zou het liefst een wit leren bankstel hebben, maar zou daar uiteindelijk met mijn eigen geknoei ook al niet voor kiezen.. ;)

Dochter pakt eigenlijk niets van tafel, tv meubel enzo..

10. adi

adi Niet meer actief

Onze witte leren bank heeft 5 jaar, 3 kleine kinderen en daarvoor een hoop zuipfestijnen overleefd. Voordeel van leer is dat je er alles eraf kan krijgen (met beschermlaag erop). Dus ik zou niet bang voor geknoei.

Wij hebben niet de onze woonkamer, maar onze garage opgeofferd voor speelgoed. Een opening gemaakt tussen woonkamer en garage, en deze omgetoverd tot een speelparadijs.
    De woonkamer is wel praktisch (duurzame meubels, houten vloer, leren bank). Maar hier staat overal van alles op tafel, lage kasten, op de grond (vasten, planten, lampen, wijn rek en). Kinderen blijven daar vanaf.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier een beetje er tussen in. 1e kindje is onderweg, dus nog geen kids-proof huis.
    We hebben op hele benedenverdieping laminaat en tegels in keuken. Eiken meubels, leren stoelen bij eettafel. Ook 2 kasten van ikea(billy boekenkast en tvkast). Bankstel mag van mij de deur wel uit, zit niet lekker meer, en is vuil, is van dat nep-suede, rotspul om schoon te maken! ons huiskonijn heeft ook al een gat in kussen geknaagd...Maar we laten 'm nog staan, want straks komt die kleine. Heb wel op 1 bank een fleecedeken gelegd(op de zitting) en voor grote bank heb ik een grand-foulard, mocht er visite komen. Manlief wou nooit een leren bank, maar laatst zei die:"als we dit weg doen wil ik leer". Ik:"zo, ben je er ook achter dat dat praktischer is?!" haha!

We hebben helaas een beetje een vreemd ingedeelde woonkamer, erg weinig muren om een kast o.i.d tegenaan te zetten. Heb een leuk dressoir, maar die moet straks wijken voor de box. Vind het wel jammer, maar ach, het is tijdelijk. Als kleine uit box is zet ik dressoir terug en kunnen op de onderste plank speelgoedbakken staan.

We moeten het maar ff zien te rooien in ons kleine huisje. Ben al lang blij dat we een dak boven ons hoofd hebben en we bij ons bedrijf(melkvee-houderij) wonen. Ooit gaan we verhuizen naar het huis waar nu nog de oma van mijn man woont...das een groot eensgezinshuis, nu hebben we iets wat je kan vergelijken met een mini-bungalow.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh ja, dat vind ik ook zoooooo verschrikkelijk, dat kinderen dan niets mogen, er mag zo weinig mogelijk speelgoed in de woonkamer en overal moeten ze vanaf blijven. Moeders die boos worden als er drinken om wordt gegooid, want oh, oh, oh, dat dure kleed.......en vooral geen vingers op de ramen, want dat moet moeder weer schoonmaken :x Kom op zeg, het huis is niet alleen van de ouders, de kinderen wonen er ook nog ;)

Ik blijf dus lekker voor praktisch en goed schoon te maken :)

Deel Deze Pagina