Ik heb een raar probleem!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moedertjevj, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    hallo dames,

zoals jullie al in de titel kunnen lezen heb ik een raar probleem!

het zit nl. zo: telkens ik iets voor mezelf koop, nog maar een dom kruiswoordraadselboekje dan voel ik me zo schuldig tegenover mijn zoontje, ik heb het gevoel dat ik hem ongelooflijk tekort doe.

mijn zoontje komt niets, helemaal niets tekort hoor, maar toch blijft dat enorm schuldgevoel hangen, hoe komt dit nu?

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hmm, geen idee, maar je wilt duidelijk het aller aller allerbeste voor je zoontje en dat is een goed teken. Let er alleen wel op dat je hem net gaat verwennen, want daar worden kinderen meestal niet aardiger en socialer van.

Maar hoet het komt... geen idee!

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb het overigens ook wel eens, maar dan iets anders. Dan zie ik bijvoorbeeld ergens een babygym aangeboden staan en dan denk ik: ach ze heeft er al een.

Maar ik kan het dan toch neit van me afzetten en vind het zielig at ik dat haar niet gun, en ga het dan toch kopen. Terwijl ze er idd al een heeft. Dus echt onbekend is het me niet!

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hoe het komt? Waarschijnlijk omdat je een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel tegenover hem hebt. En je gunt hem natuurlijk alles! En dat is alleen maar goed.
    Maar je moet wel realistisch blijven denken. Hij heeft bijv. niet alle speelgoedjes uit de winkel nodig om gelukkig te zijn. En niet al het geld wat je uit geeft, hoef je aan hem te besteden!
    Ik las net nog ergens dat je ook leuke dingen voor jezelf moet kunnen doen (en dan is een puzzelboekje nog heel bescheiden) voordat je echt een goede moeder kunt zijn. Als je ALLEEN maar met moederen bezig bent en niet ook af en toe met jezelf, doe je jezelf, maar op den duur ook je kindje, tekort.

Dus voel je niet schuldig!

Deel Deze Pagina