Waarom kreeg jij clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bridgett, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben net terug van de gynaecoloog en krijg nu clomid 50 mg voorgeschreven. Wij zijn nu vanaf november 2013 gestopt met de pil en ben in februari 2014 en maart 2015 zwanger geraakt maar dat is beide keren misgegaan.

Nu heb ik vrij korte cyclussen maar dus wel een eisprong.
    Zoals ik het begrijp krijg ik nu clomid, omdat ik dus nu al een jaar niet zwanger wordt en ik denk ook omdat mijn leeftijd mee gaat tellen (37) . Is dat een normale gang van zaken? Ik dacht dat het alleen was als je geen eisprong hebt of pcos endometriose ofzo. Want ik heb dus wel een eisprong. Moet ik nu bang zijn dat er meer eitjes rijpen? Nu houden ze dat el in de gaten, zeggen ze, maar toch , ik zou het zonde vinden als ik dan iedere keer een ronde moet overslaan als er teveel eitjes rijpen.

Ook werd verder helemaal geen bloed geprikt en ook geen zaadonderzoek . Werd dat bij jullie wel gedaan voordat je clomid kreeg voorgeschreven?

Ik vindt het best spannend allemaal. Ik had eigenlijk niet evwracht dat ik dit moest gaan gebruiken, en natuurlijk weer veel te weinig doorgevraagd omdat het me overrompelde.
    Waarom kregen jullie clomid?

2. ManSte

ManSte Niet meer actief

Ik ben natuurlijk geen dokter dus ik weet niet waar het allemaal voor gebruikt wordt.

Ik heb PCOS. In vrij ernstige vorm. Ik ben in januari met de pil gestopt, en tot en met november maar 1x keer ongesteld geworden. Ik heb dus helemaal geen eigen eisprong.

Ik ben toen in november door de huisarts eindelijk doorgestuurd naar de gyn. Daar aangekomen heb ik eerst een vragenlijst in moeten vullen, en tijdens de eerste afspraak kreeg ik een inwendige echo waaruit heel duidelijk bleek dat ik PCOS heb. Eierstokken helemaal voor het half gerijpte eitjes. (+ alle andere bijbehorende klachten)

Ik heb toen meteen clomid 50mg voorgeschreven gekregen, omdat het voor de gyn wel duidelijk was wat het probleem is. Ik heb wel tijdens mijn eerste ronde clomid bloed moeten prikken voor bloedwaardes PCOS, en bloedwaardes na eisprong.

Clomid werkte bij mij heel goed. Ik had netjes 1 eitje in een cyclus van 32 dagen. Maarja, ik geloof dat het medicijn daar ook voor bedoeld is.

Als je zelf een goede eisrong hebt, zou ik niet weten waarom je clomid zou moeten gebruiken. Ik zou even bellen om het na te vragen.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik kreeg clomid vanwege een onregelmatige cyclus (18 en 54) dagen en niet altijd met eisprong.
    Het zaad van ml is toen ook meteen gecheckt en 3mnd later ook een hsg.

Clomid wordt ook wel eens gebruikt om voor een betere kwaliteit eisprong te komen. Misschien dat ze het daarom hebben voorgeschreven.

4. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele onregelmatige cyclus en na 1.5jr nog niet zwanger.. zaad onderzoek bloedonderzoek hebben we allemaal gehad.. ook bloed geprikt na de clomid ronde eitje gesprongen maar helaas vandaag toch ongesteld geworden..

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou ook om uitleg vragen. Onregelmatige cyclussen, zijn deze over het algemeen kort? Icm met je leeftijd zou ik ook vragen of de gynaecoloog wil uitsluiten dat je in de vervroegde overgang bent.

6. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb een beetje een zelfde verhaal. Ik heb een mooie cyclus van mezelf. Was ook erg verbaasd dat ik clomid moest gaan gebruiken. In mijn ziekenhuis willen ze dat perse als ze iui doen. Dit zodat je misschien 2 eitjes krijgt en daardoor dubbel zo veel kans volgens hen. Er is dan altijd een kleine kans op een tweeling maar die is volgens hen niet zo groot omdat we dus al zo lang proberen zonder succes. Dat ze dan nu ineens net alle 2 wel aan zouden slaan zou dan niet heel waarschijnlijk zijn.

7. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ik krijg clomid in combi met pregnyl. Mijn eigen cyclus zou eventueel kunnen maar is aan de onregelmatige kant en kan vrij lang duren, vandaar toch clomid gaan gebruiken.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik kreeg Clomid voorgeschreven, omdat ik PCOS heb. Ik had uit mezelf geen cyclus. Ik kreeg nooit een eisprong en werd ook niet ongesteld.

Voordat ik begon, moest mijn man eerst zaadonderzoek laten doen. In ons ziekenhuis zetten ze iemand niet aan de hormoonmedicatie als de zaadkwaliteit te slecht is om op de normale manier zwanger te worden. Dus dat wordt eerst onderzocht en pas daarna mag je verder.

Succes!

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    Belgiƫ
    Hier ook ter ondersteuning van de iui, gewoon omdat de kansen dan net iets beter liggen met een lichte hormonale ondersteuning.
    Voor de rest geen enkel probleem met mijn eisprong!

10. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    Ik ga deze week ook starten met chlomid. Ik heb wel een eisprong maar vermoedelijk geen goede. Ik heb een lage progesteron waarde. Ook heb ik veel ei blaasjes wat weer kan duiden op pcos.

Deel Deze Pagina