Als je via uitzendbureau werkt en je krijgt een contract aangeboden, maar we komen niet samen uit dus ik ben niet tevreden over de contract en de uitzendbureau wil er geen verandering in maken. In dit situatie kan ik naar uwv gaan en doorgeven dat er geen deal tussen ons is gekomen met de nieuw contract en daarom ww uitkering wil aanvragen. Dus als uitzendkracht niet overeenkomt met de nieuw contract die de uitzendbureau aanbied kan ik naar uwv gaan en ww Uitkering aanvragen reden is dat ik niet tevreden ben met de contract bijv. loonverhoging... Groetjes, Orchidee
Beste Orchidee26, Als je een WW-uitkering krijgt of als je weet dat je werkloos wordt, ben je verplicht te zoeken naar ander werk. En als er passend werk gevonden wordt, ben je verplicht dit te accepteren. Biedt je werkgever een nieuw contract aan, wat als passend werk gezien wordt? Ook dan kun je als verwijtbaar werkloos worden gezien. In dat geval krijg je geen WW-uitkering. Actuele informatie over werkloosheid vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare