Nu een paar dagen voor mijn ongesteldheid (vermoeden we) weeer een schimmelinfectie. Heb de vorige keren van de dokter al van die eitjes gekregen maar dat ging zo branden en jeuken dat ik echt alleen maar heb staan spoelen onder de douche. Heeft iemand nog huishoudtips hier tegen, heb de yoghurt al gehaald! Weet niet of de schimmelcremes die je kunt halen bij apotheek je vruchtbaarheid en al dat soort dingen kunnen beinvloeden.. En of je dat mag gebruiken tijdens je zwangerschap aangezien ik nog niet ongesteld ben...
ik zou als ik jou was terug na de ha ik heb 1 keer een schimmelinfectie gehad en kreeg toen ook van die eitjes mee om vaginaal in te brengen en ook dat deed zeer jeuken branden enz enz toen bleek ik allergisch te zijn voor iets dat erin zat en heb ik andere medicijnen tegen de schimmelinfectie gekregen en was zomaar weg weet alleen niet meer hoe t heet sorry succes ermee
pas ook gehad en medecijnen hielpen niet ik heb toen paar dg goed gespoeld en extra gewassen met lactasiet (wat ik overgens altijd gebruik) misscgien werkt dit bij jou ook succes
Hoi, Hier ook wel eens die eitjes gehad, vreselijk! Als je zeker niet zwanger bent moet je volgende keer (of nu) gewoon je huisarts vragen voor 1 pilletje dat je kunt innemen met water. (dactari.n meen ik) Ik wist eerst ook niet dat die bestonden, maar je krijgt ze niet tijdens de zwangerschap. Wist je trouwens dat een schimmelinfectie ook door je menstruatie vanzelf weggaat? (dan verandert de zuurgraad weer, wist ik eerst ook niet)
Super bedankt voor alle tips! Net de assistente gebelt en kan pas donderdag terecht ik moet komen omdat als het inderdaad weer een schimmel is het veel te dicht op de andere zit.. Als het goed is weet ik dan ook of ik zwanger ben en kan ik ook gelijk bij twijfel laten controleren dmv een bloedtest.. Word vervolgd
Mijn gyn vertelde me ooit, dat prille zwangeren soms ook een schimmelinfectie hebben. Hij kon me zelfs vertellen dat enkele van zijn patiënten door hijn schimmel wisten dat ze zwanger waren. Je weet maar nooit! Trouwens: je kunt erg last hebben van die eitjes op het moment dat je slijmvliezen al heel erg geïrriteerd zijn door de infectie. Dan ben je dus niet noodzakelijkerwijs gevoelig voor de stofjes, maar is de boel gewoon kaport "down under" en doet het daarom zeer :s
Hey Aappie, Helaas heb ik héééééél veel ervaring met schimmelinfecties... er zijn tijden geweest dat ik elke 4 weken een infectie had. Heb dus wel wat tips voor je... misschien zijn sommigen echt té onnozel en te bekend maar je weet maar nooit. Uiteraard moet je altijd even overleggen met je arts, zeker ook over de reguliere medicijnen. Je hebt bijvoorbeeld verschillende soorten 'eitjes': van Daktarin ga ik zelf helemaal over de rooie maar van 'Gyno-Myk' bijvoorbeeld niet. - de meest logische: altijd van voor naar achter vegen, zowel na het plassen als na het poepen - NIET extra wassen met Lactacyd: ook dat is lichaams-oneigen en tast de zuurgraad aan. Bij extreme jeuk (van binnen of buiten) spoelen/vaginaal douchen met water, eventueel gekookt en afgekoeld - Bij extreme jeuk van binnen: doe enkele druppels 100% pure Teatree-olie op een tampon en schuif die naar binnen. Te verkrijgen bij de drogist. Teatree-olie is een natuurlijk desinfecteer-middel. - Een paar druppels in het (afgekoelde, gekookte) water van je vaginale douche kan ook 'total bliss' zijn. - Verkrijgbaar bij elke drogist: anti-schimmelcreme: degene die je ook onder je voeten smeert bij bijv. zwemmerseczeem. Deze zalf moet je natuurlijk niet écht inwendig gebruiken, maar als je veel jeuk heb aan de buitenste, of ook aan de binnenkant van je binnenste schaamlippen (echt op weg naar binnen zeg maar) kun je daar een dun laagje smeren ter verlichting. Dit kan ook preventief overigens. - dit vind je niet leuk om te horen: gebruik een paar maanden condooms. Sperma is eigenlijk heel slecht voor de zuurgraad in de vagina en als deze al gevoelig is van zoveel infecties kan dan net steeds weer de duppel zijn. Vergeet ook niet je vriend te behandelen! Misschien geeft hij je elke maand je infectie 'terug'! - start met het dagelijks gebruik van probiotica. Geen yakult, nee, échte probiotica. Persoonlijk vind ik Orthica heel goed. Uiteindelijk ben ik van mijn chronische infectie afgekomen door onder behandeling te gaan bij een homeopaat. Vorig jaar kreeg ik ineens weer een infectie: die is door de huisarts behandeld en sindsdien gebruik ik ook weer braaf de probiotica. En inmiddels 24 weken zwanger en geen enkele infectie! Heel veel succes!!!!!
Wow Zien!! Jij hebt gelijk een hele waslijst met tips!!! Super Die teatree-olie druppels heb ik gelijk even gedaan Heeeeeerlijk Tsja als blijkt dat het inderdaad om een schimmel gaat zal ik manlief ook even langs sturen om te kijken of hij het misschien ook heeft en anders idd nog even met condoom gaan hobby'enwaar we niet echt op zitten te wachten.... maar als het niet anders is dan is het zo Onwijs bedankt voor de eitjes-tip zal die gelijk even doorspelen als ik er donderdag ben!