Roken ! ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiimmurd, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Ik weet dat het dom is om te roken ! ..
    Maar ik weet het zelf net dat ik zwanger ben ..
    Het was niet helemaal gepland ..
    Maar welkom is het zeker !
    Ik rook nu nog ik kan niet stoppen :S ..
    Minderen is me al gelukt het is een begin !
    Van 1,5 pakje naar 15 sigaretten dat is tog al een stap ?
    Hebben jullie een tip hint of iets wat ik ook waar genomen heb is dat als je direct in 1x stop met roken , dat je zelf gestresst kan raken .. en je kindje ook ?
    Wat vinden jullie ?
    Meer mensen die wel gerookt hebben tijdens zwangerschap ?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb gerookt met als gevolg dat ik mn kind bijna heb kunnen begraven.
    Ik rookte 2 pakjes per dag, echt stop er mee!
    Kan jij je het vergeven als je kind een afwijking heeft, of als je kindje als het 5 jaar is iets onder de leden heeft?

Geen aanval naar jou, het is jouw keus en beslissing, ik vertel alleen mijn ervaring.
    Ik weet als geen ander dat t moeilijk is, maar waar een wil is is een weg is mijn mening!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Minderen werkt op langere termijn nooit, in 1 keer stoppen is het beste, zeker voor je kindje: minder roken zorgt dat er iets minder schadelijke stoffen bij je kindje komen, maar je kind heeft nu nog steeds last van die stoffen.
    Ik denk dat een gestresste jij in dit geval minder schadelijk is voor je kindje dan de teer en andere zooi die het nu over zich heen krijgt...
    Toch stoppen dus!

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    2 zwangerschappen en 2x meteen gestopt na de posi test (beide 1 dag voor nod).....
    En nee geen stress, mis het soms wel, maar ja, als mama doe je alles voor je kindje en wil je het niet vergiftigen.
    Dus aan jou de keus.

5. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Ja jullie hebben echt gelijk ..
    en weet daarom dat het slecht is nee ik zou het me nooit vergeven ..
    maar denk dat het grootste probleem is dat ik nog niet besef dat er iets in me buikje zit :( ..
    Ik wil het graag beseffen maar geloof het gewoon nog niet ,,, ken ieman ddat gevoel ?

6. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik snap het wel hoor... Het is zo onwerkelijk allemaal en heel erg moeilijk, zeker in het begin. Maar je kan het! Iedereen kan het!

Maar hey..straks gaat je kindje trappelen en koprollen in jouw buik en elke keer als jij een sigaret rookt beweegt het kindje minder. Het is net alsof je je kleintje elke keer even onder water duwt zeg maar en dat een paar seconden doet.
    Je placenta kan afsterven en uiteindelijk loslaten. Je kindje groeit niet zoals het zou moeten.

Bovenstaande dingen hebben mij Ʃcht geholpen. Even volhouden, je lichaam is eventjes niet van jou.

(Ik weet hoe rot het is, succes!)

7. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Ja bedanktt .. zal het cker proberen maar het help niet helemaal als er allemaal mensen op mij heen zijn die roken ,,, ! :(

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Iedereen rookt om mij heen. En dat zal zo blijven..! Als je stopt met roken, zie je opeens de hele wereld roken omdat je er juist mee bezig bent.
    Je moet er gewoon even doorheen. Doorbijten!

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    wilskracht heet dat.
    je moet wat over hebben voor een kind...

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Anders probeer je een vroege echo te regelen. Dan wordt het allemaal wat 'echter'.

11. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Vind dat je er niet over na moet denken. Gewoon STOPPEN! Dat ben je aan je kindje verplicht!
    SUCCES

12. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik was 3 maanden voordat ik zwanger werd gestopt met roken samen met me vriend! Dacht dat me vriend het nooit vol zou houden, dus had niet verwacht daadwerkelijk te stoppen.
    De enige tip die ik kan geven is: Gewoon niet die ene sigaret opsteken! Denk als je een sigaret wil opsteken... waarom zou ik het doen na 5 minuten is die op en dan wil je na een uur weer! Beter helemaal niet roken en er na een maand heeelemaal vanaf zijn!
    dus gewoon NIET ROKEN hoe graag je ook wilt:p~!

13. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Inderdaad!
    En ik mocht van mezelf wel roken maar dan alleen 10 minuten nadat ik de zin kreeg in een sigaret. En dan was de zin bij mij al weg. Dat hielp bij mij echt supergoed.

14. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Helaas werkt een rookverslaving in de meeste gevallen niet zo ;) Je gaat er juist over tobben en nadenken.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    vroege echo DAAROM? good luck.....zie niet in dat een vk of gyn daarom een vroege echo zou geven.........ook erge onzin als je het mij vraagt.
    Als je wilt stoppen omdat je zwanger bent, dan stop je gewoon. GEWOON ja.
    Ik was ook erg verslaafd aan mijn peukie, maar als je een posi test in je handen hebt, dan stop je. Simpel.

16. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ja jij ja ;) Anderen misschien niet. Beetje empathie misstaat niet.

Toen ik die foto van de 1e echo in handen had, was het gevoel voor mij: 'Nu is het echt!' Zeker na een BBZ. Ik vertrouwde totaal niet meer op mijn lichaam. Een posi test zei mij dus echt geen flikker, want vorige keer was de test ook positief.
    Ja ik stopte wel.. maar ik kan me heel goed voorstellen dat een ander dat niet zomaar 'ff' doet.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mamakitty, zo simpel is het niet voor iedereen hoor. De een is meer verslavingsgevoelig als de ander. Ik ben gestopt toen ik een positieve test in mijn handen had, van ruim een pakje per dag naar niets. Vind het wel moeilijk, maar het lukt tot nu toe! Mijn beste vriendin storte letterlijk in toen ze niet kon roken en die is dus eerst gaan afbouwen en is uiteindelijk na 10 weken helemaal gestopt. Haar verslaving was dus duidelijk groter dan de mijne. Daarom heb ik super veel respect voor haar dat ze toch is gestopt, al was het pas na 10 weken. Dus Kiimmurd, zet hem op! Neem anders een datum in je hoofd, bijv. maandag 20 oktober stop ik en raak ik GEEN EEN sigaret meer aan. Er naartoe leven is makkelijker...

18. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Ben het helemaal met mamakitty eens! Wat is belangrijker; je baby of je peukie? moeilijke keuze?!?

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat stressverhaal is volgens mijn vk en gyn volkomen onzin want stress geeft alleen prikkels in negatieve zin en roken veroorzaakt miskramen, vroegeboorten e.d.
    Mijn moeder kon ook niet stoppen hoor maar heb wel een achterstand..das niet erg opzicht maar wel erg vervelend voor t kind.

20. machoangel

11 okt 2008
    31
    0
    0
    In sommige gevallen is stoppen heel moeilijk. Met mijn beide vorige zwangerschappen heb ik gerookt :oops:
    Ik was van de eerste zwanger en rookte als een ketter en kon ook echt niet stoppen heb ook van alles geprobeerd maar het lukte me gewoon NIET! Na de bevalling ben ik in een klap gestopt met roken, waarom? ik weet het nog steeds niet.
    Overigens ik ben in het ziekenhuis bevallen en de gynecoloog daar zei;
    Goh kan goed zien dat jij niet rookt, de moederkoek is namelijk helemaal netjes en intact! :-k
    Toen ik zwanger was van de 2e ben ik duidelijk gaan minder, rookte ik voorheen ruim 2 pakjes per dag was het nog maar hoogstens 10sigaretten per dag. en jawel de bevalling kwam en het eerste wat de verloskundige zeĆ­; jeetje ik kan zien dat je gerookt heb er zitten allemaal kleine infarctjes in de moederkoek :(

Momenteel ben ik zeer waarschijnlijk wederom zwanger: het eerste wat mij te binnen schoot was STOPPEN! Makkelijk gezeg dan gedaan.
    Ik heb mezelf heel wat regels gegeven waar ook de omgeving zich aan moet houden zoals:
    - roken mag maar absoluut niet binnen!
    - roken mag maar niet als je aan het wandelen, fietsen of autorijden bent.
    - roken? tuurlijk maar eerst nog even dat ene klusje afmaken.
    enz enz enz.

Helpt dit? Bij mij in ieder geval wel. ik rook al veel minder dan ik voorheen deed en mijn doel is om ook echt te gaan stoppen!
    Wanneer? Zodra voor mij 100% zeker is dat ik echt zwanger ben want inderdaad ik ben het aan mijn kindje verplicht

Deel Deze Pagina