Beste lezers, 2-7 ben ik bevallen van een gezonde zoon Joëwi. (spreek je uit als Joey) Nu 4 maanden geleden heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen. De eerste twee maanden ging het goed met de menstruatie. Vorige maand ben ik wel 2 weken heftig ongesteld geweest. Nu deze maand zit ik al 2 weken te wachten op menstruatie. De ene dag heb ik het gevoel en klachten van nu ga ik het worden, maar het verdwijnt weer. Uit zekerheid heb ik afgelopen maandag een test gedaan, maar negatief. Ergens gelukkig, want eigenlijk willen we het bij 2 kinderen houden. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld. Wat zou dit kunnen zijn? Is het verstandig de huisarts in te schakelen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Groetjes, Moosie
Ik heb alleen maar goede ervaringen met het spiraaltje. Eigenlijk nooit meer bloedingen gehad. Ik kan je dus niet helpen. Maar is het niet tijd voor een andere banner? Lotte
Als je een spiraaltje hebt dan is de kans groot dat je steeds minder tot niet og word. Ik ben van 8 dagen men naar 1 dag gegaan maar wel de verschijnselen gehad idem als bij me zusje en moeder. Wij hadden een mirena das weer anders dan een koperspiraal. MIsschien even kontact openem van je huisarts of gyn kijken of die echt wel goed zit met een echo.
Ik ben met het koperspiraaltje altijd ongesteld geworden, ik heb hem ook laten plaatsen na de eerste. Ik za voor de zekerheid de ha ff bellen, al is het maar om gerustgesteld te zijn. Succes meis!
Hier geen goede ervaring met een koperspiraal, ben er namelijk wel door zwanger geraakt.... Met een koperspiraal blijf je dus gewoon elke maand ongesteld, meestal is dit erger dan je normaal zou zijn. Je cycles zal ook (meestal) hetzelfde zijn, althans bij mij netjes 28 daagjes. 2 weken ongesteld is best lang, mischien is je cycles verschoven en moet je het later worden, maar zou het zeker in de gaten houden, want het kan dus zijn dat je zwanger bent...
Bij een koperspiraal wordt je altijd ongesteld (het neemt dus niet af en gaat niet weg, zoals bij de Mirena = hormoonspiraal). De menstruatie kan heftiger zijn (langer of meer krampen of meer bloedverlies). Dat had ik wel in ieder geval, daarom ook weer laten verwijderen. Als je niet ongesteld wordt kan er iets met je cyclus zijn (bv. zwangerschap, maar ook andere cyclusstoornissen). Zeker een reden om met je huisarts te gaan overleggen, vooral als je eerder een regelmatige cyclus had. De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is iets groter bij een spiraal, dus zwangerschap is wel belangrijk om uit te sluiten. Succes!