Wassen babykleertjes, echt alles?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ons Kleintje, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi allemaal
    ik heb inmiddels al flink wat babykleertjes voor ons kindje in huis. Ik heb vandaag wasmiddel van neutral gekocht en wil eigenlijk wel gaan wassen. Nu vraag ik me af, moet ik echt alles wassen? ook de nieuwe kledingstukken en zelfs de nieuwe sokjes en knuffeltjes?
    en moet ook alles gestreken worden?
    en ben ik daar te vroeg mee? ik ben bijna 27 weken

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hoi, last van nesteldrang? ;)

ik ga echt ALLES wassen; je weet immers niet wie er in de winkel met z'n vieze handen aan heeft gezeten?
    ook de knuffels; sommige zijn al half 'uitgeprobeerd' door andere kindjes in winkels, viessss!

ik ga de kleertjes die gekreukt zijn strijken, en de lakentjes natuurlijk. van de hydrofieldoeken alleen de randjes (voor 't mooi); als je ze helemaal strijkt nemen ze veel minder vocht op, heb ik gehoord.
    truitjes, sokjes, jasjes etc. en rompers strijk ik niet; doe ik met mijn eigen ondergoed ook niet.

verder kun je natuurlijk nu al beginnen, maar dan ligt het wel een poos te verstoffen in de kast (of je moet het in pedaalemmerzakken per stapeltje verpakken). ik ga er zelf nu nog niet mee beginnen, maar als jij dat nu wel al wilt doen: doen!

succes!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    knuffels en sokjes heb ik niet gewassen. En ook dekentjes niet (die maken toch ook geen contact in principe met de huid van de baby) . Maar verder geloof ik wel alles. Nu ze wat ouder wordt, word ik wel ietsje gemakkelijker.

4. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Wat je wast moet je zelf weten. Ik ben het type dat alles wast of het nu nieuw is of bijvoorbeeld gekregen van mijn zus. Bij nieuwe handdoeken (hydrofielluiers) enzo is wassen nodig, ze nemend dan namelijk bij het afdrogen meer water op (als je ze niet strijkt tenminste).

En of je strijkt. Tja. Mijn eigen kleren strijk ik niet. Mijn beddegoed ook niet. Maar voor die kleine heb ik alles gestreken! (nouja, de sokken niet dan)

Doe waar jij je goed bij voelt!

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik zou het wel wassen. Niuew was ik meerdere keren omdat er vaak nog veel chemische verfstoffen e.d. inzitten

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik heb alle kleertjes, dekentjes en hydrofiel luiers enzo gewassen. Knuffels en dat soort dingen niet. Ook de wrapper enzo, gewoon gewassen. Maar... ik heb wel de hydrofiel luiers gestreken.. is dit erg? Ik zou het overigens nog niet doen als je 27 weken bent. Dan kun je het over twee maanden weer doen, heb ik het idee. Ik heb het net gedaan en het ligt nu allemaal klaar in de kast. Was overigens wel een werkje ;) Heb ook al aardig wat; dus meerdere witte wassen, een donkere was, een rode was, een 30 graden was, een laken was... poeh.... hahahaha ;)

7. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    wel zo hygienisch en fris, alles wassen.
    Sommigen wassen de dekentjes niet, ik heb alles gewassen.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik ga over een paar weken pas beginnen met wassen. Ik denk als ik rond de 34/35 weken ben. Of ik moet al eerder de drang krijgen om te beginnen, maar dat merken we vanzelf. Ik vind dat vroeg zat.

Ik denk dat ik alle kleertjes was en de lakentjes, ook de sokjes, mutsjes en de hydrofiele luiers.
    Dekentjes en knuffeltjes en slofjes enzo niet.

Ach misschien als ik tijd/zin over heb dat ik zelfs daar een groot gedeelte van mee was.

Alleen strijken zit er bij mij niet echt in, behalve de kleertjes waar het echt bij nodig is, maar over het algemeen als je ze goed uithangt zijn ze vanzelf netjes :) Ben niet zo van het strijken, ook onze kleren strijk ik eigenlijk nooit.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    En de aerosleep protect - ademend dekje voor op t matras, wassen jullie die ook? Er komt toch nog een hoeslaken overheen.

En de maxi-cosi hoes?

10. henkie24

henkie24 Niet meer actief

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb alle kleertjes en dekentjes gewassen. alle opmaakstoffen zijn er dan uit en niks geen smoezelige vingers van anderen. ik heb dat al heel vroeg gedaan en alles in kledingbox opgeruimd (kon nog niet in een kast ivm verhuizing en verbouwing). ik was blij dat ik het op tijd had gedaan, vanaf week 28 kon ik niks meer en had dus niet graag toen nog bergen was moeten weg werken.

de eerste keer heb ik alles gestreken, daarna alleen de hydr. luiers, die worden dan wat zachter.

dekentjes heb ik wel gewassen, voetenzak niet, knuffels niet, omslagdoeken wel.

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik heb alles gewassen en gestreken in mijn verlof. behalve knuffel etc.

waarom mag je hydrofielen niet strijken. ik strijk ze altijd niets aan de hand hoor. ga ze toch echt niet gekreukt in de kast leggen,

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dan nemen ze minder vocht op schijnbaar. Wij strijken ze dus ook niet ;) . Als ze meer vocht hadden opgenomen als je ze gestreken had, dan misschien wel ;) . Maar als het niets uitmaakte dan ook niet :)

14. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb het dekje niet gewassen, wel de hoeslakens.

15. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik hab alles gewassen met uitezonderring van,

voetenzak van kinderwagen, maxicosibekleding en voetenzak, en areosleep matrasbeschermer

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nou dan doe ik het ook niet die voetenzak van maxi cosi en dekje aerosleep. blijf bezig!

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee zeg wat zonde om nu al de voetenzak maxi-cosi en dat soort dingen te wassen. die staan toch niet in contact met de huid!

ik was ze pas als ze naar zolder gaan wachtend op nr 2 ;)

18. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    :) dat klopt vooraleer je alles hebt gewassen en gestreken pffff
    ik zou niet weten waarom ik dat trouwens zou wassen.
    knuffels en van die knuffeldoekjes heb ik wel gewassen omdat ze zulke dingen toch gauw in hun mondje stoppen ;)

19. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hier sluit ik me helemaal bij aan! Maakt echt geen verschil of je hydrofielluiers wel of niet strijkt wat water opnemen betreft (ziet er wel mooier uit in de kast haha ;) )

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb de aerosleeps wel gewassen.

Deel Deze Pagina