Ik heb een vraagje. Ik heb een mamafiets gekocht en ga vanavond het fietsstoeltje en fietstassen uitzoeken. Nu heb ik gezien dat er een stuurtje met slaapkussen/slaaprol te koop is. Maar zou je die echt nodig hebben?
Ik had 't destijds wel, bij m'n oudste 2 kinderen. Regelmatig vielen ze tijdens het fietsen in slaap en was ik er toch wel blij mee omdat ze anders m'n hand als steuntje gebruikte . En het maakte ook niet uit of ik lang of kort met ze ging fietsen, slapen deden ze toch wel ..... Inmiddels heb ik een echte mama fiets en daar heb ik 'm dan weer niet op. Maar Nilo slaapt ook niet echt tijdens fietsen, dus nu mis ik 'm niet echt.
Ik heb hem niet, en heb hem ook nooit gemist. Valerie is nog nooit in slaap gevallen tijdens het fietsen. En het lijkt me sowieso niet echt fijn als ze op die rol steunen terwijl ze slapen.
Ik heb ook nooit een stuurtje/slaaprol gehad. Ik fiets niet van de lange stukken, dus ze zijn nog nooit in slaap gevallen. Ik ging ook meestal pas fietsen als ze net een dutje gedaan hadden, dan houden ze het (zeker in het begin) ook wat langer vol. Je kan altijd nog zo'n ding kopen als blijkt dat je kindje een echte 'slaapkop' is op de fiets.
Hier ook niet. En bovendien heb ik mijn stuur vrij hoog en naar mij toe staan, zodat D. heel makkelijk dat stuur vast kan houden. Volgens mij wordt het met zo'n slaaprol ook wel erg krapjes daar voor hem. En hij slaapt niet als we fietsen.
Ik heb hem wel, ga geen lange stuken fietsen maar gister viel hij toch in slaap en het is wel heel handig...
ik heb hem ook... had hem niet hoeven hebben, hij kan niet eens voorover leunen om er zijn hoofd op te leggen, hij gaat opzij hangen en dan slapen, en dan moet ik mijn arm maar gebruiken ter ondersteuning
Ik ga hem ook halen! Lijkt me ideaal.. Ik loop liever het risico om dat geld uit te geven en het niet word gebruikt. Dan dat ze toch in slaap valt en ik met 1 hand moet fietsen en het gevaarlijk word. Weet iemand trouwens waar je die dingen kunt halen??
we hebben van de buurvrouw een fietsstoeltje gekregen en dar zit ook een slaaprol op. Ik heb nu ook weleens op dit forum gelezen dat het niet 100% veilig zou zijn? Of is dat onzin? We hebben hem nog niet gebruikt, zolang fietsen we ook (nog) niet. En Emma is veel te nieuwsgierig om te slapen ze kijkt druk om zich heen haha!!!
Ellen, zo langzamerhand is niks meer veilig! Ik denk dat het zowiezo niet veilig is om je kindje op de fiets te laten slapen aangezien het hoofdje er dan zo bij bungelt. Maar een slaaprol is altijd nog veiliger dan een hand.. Denk ik
Ik heb hem ook niet gehad. Mijn jochie viel echt niet in slaap op de fiets. teveel te zien onderweg..
het wordt steeds gekker met de moderne tijd. ik lees elke keer weer iets nieuws hier. ik moet er soms wel een beetje om lachen. een mama fiets? een slaapkussen op een fietsstoeltje? het zal best comfortabel zijn maar of het echt nodig is. tjah.... er zijn hele volkstammen groot geworden zonder denk ik. maar dat geldt voor heel veel dingen die tegenwoordig verkocht worden.
Ik ga ook geen hele einden fietsen, maar even op en neer naar mijn ouders, zusje of vriendin is toch al snel 20 min. heen en 20 min. terug. Plus de tijd dat we daar zijn. Dan is mijn zoontje best moe als we weer op de terugweg zijn. Vandaar dat ik in dubio sta van wel of niet aanschaffen.