Heb ik weer....in een vlaag van verstandverbijstering voorgesteld om met kerst bij mijn ouders het toetje te verzorgen...dwz....ook zelf maken dus! Ik dacht, dat doe ik wel ff, maar kan nu echt he-le-maal niks verzinnen! Zie wel wat dingen staan in de Allerhande, maar vaak vind ik die recepten in het echt toch tegenvallen, en heb geen tijd om het van tevoren uit te proberen. Dus....heb jij het ultieme kersttoetjesrecept en wil je dat graag delen?? Schrijf hem hier op zou ik zeggen!
Tiramisu 250 gram mascarpone 1 deciliter slagroom 100 gram poedersuiker 4 stuks eidooiers 2 stuks eiwitten 2 kopjes sterke koffie 1 kopje amaretto 1 pakje lange vingers Klop de room op met 1/3 van de suiker. Klop ook de eiwitten stijf met 1/3 van de suiker. Spatel room en eiwit door elkaar. Roer met een mixer het eigeel en nog 1/3 van de suiker tot een luchtige crème. Voeg 250 gram mascarpone bij deze crème en meng het met de slagroom en eiwit. Maak twee kopjes sterke koffie en doe hier één kopje Amaretto bij. Bedek een vorm met in de Amaretto/koffie gedregde lange vingers. Giet een deel van het romige mengsel op de koekjes. Doe dit meerdere keren tot de vorm vol is. De schotel afgedekt 24 uur in de koelkast laten rusten. P.S. de vorm eerst bedekken met plastic voor je hem gaat beleggen. Maar dit kan ook gewoon zonder drank, hoor
Ik ben meer van de kant-en-klaar-toetjes, maar mijn moeder maakte altijd ananasbaverois. Erg lekker. Vroeger vond ik ijs met tutti frutti ook altijd erg lekker. En verder natuurlijk ijs met warme kersen en slagroom.
Kijk eens op okoko.... Daar staan een heleboel recepten... voor beginners en gevorderden.. (en hele lekkere toetjes!!)
Bitterkoekjestrifle Echt heerlijk en een groot succes hier vorig jaar! Dit jaar ga ik warme chocoladetaart met vanilleijs maken, ook erg lekker
hier ijsliefhebbers, verschillende soorten ijs (yoghurt, chocolade, caramel) en dan met lekkere sausjes en slagroom erbij...mmm
Mij lijkt het toetje wat gewonnen heeft bij herman's kerststerren wel erg lekker haha amandelsterren met frambozen! Ben daarintegen zelf erg lui deze kerst! Ik heb bij de AH glaasjes gekocht met latte machiatto bavarois
maak een trifle in een mooie hoge vaas oid. Custard maken. fruit in blik of vers. slagroom klopen en kokosmakronen (verkruimelen) en dan steeds laagjes bovenop elkaar. Heel simpel en superlekker. En het ziet er ook nog eens luxe uit
Dat Tiramisu recept valt mee hoeveel werk dat is, hoor Lijkt erg veel werk, maar ik heb ook nog een snelle variant als je belangstelling hebt
Ik ga denk ik eton mess maken uit het kookboek van nigella lawson. Eton mess van Nigella Lawson - recept - okoko recepten
ooit had ik zo'n onwijs lekker recept voor witte chocolade mousse... was super simpel, zo lekker.... en zo slecht haha
Ik moet ook het toetje verzorgen, maar ben ook van het "simpel" Ik maak applecrumble, echt super simpel. Een beetje op een bordje leggen als het nog warm is, bolletje vanille ijs erop en wat caramelsaus erover heen. Makkelijk, amper werk en lekker....
Manlief maakt dessert.. Chocolademousse,amandelkoekjes en.. Hh frambozen coullie ofzoiets.. Gaat ie zelf maken loop al maanden om zm chocomousse te zeuren
Ik zat inderdaad te kijken naar die trifles.....zien er altijd mooi uit! Maar nu heb ik weer een zeur-vent die zegt dat er geen fruit in zijn toetje moet zitten!