Ik heb er echt zo'n hekel aan dat...

Discussie in 'De lounge' gestart door penelopea, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij hadden laatst een advertentie geplaatst met bieden vanaf een bepaald bedrag en dan gaan er dus mensen mailen en bieden een bedrag dat eronder zit. Super irritant.

Ik had ook een keer het "bieden" uitgezet en erbij gezet dat men alleen kan bellen. Vervolgens gaan ze alsnog lopen mailen, nou dan reageer ik daar gewoon niet op. Er staat toch niet voor niets "alleen bellen".

2. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Heeeeel herkenbaar grrrrrr. Ik was opzoek naar een goedkope commode voor mijn dochter om zelf op te knappen. Die van haar ging namelijk naar de babykamer en vind een 2e wel handig maar heb geen zin om een hele dure te kopen voor dat jaartje dat ze het nog gebruikt.

Heel veel mensen zetten er geen prijs bij of bieden vanaf en dan geef je die richtprijs dan is het ik vind het te weinig dit is wat ik minimaal wilde hebben. Zet er dan duidelijke prijzen bij :x

oja had laatst ook dat ik mailde wat ze ervoor wilde hebben.....mailt ze terug dat weet ik nog niet degene die het hoogste bied mag hem hebben, terwijl ze dus bieden vanaf 20,- had gezet.
    En ik wil graag een koop snel afsluiten en niet een paar weken wachten totdat ze eindelijk een beslissing heeft genomen wie hem mag hebben;)

Dus dan zoek ik verder.......

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dan ben ik zo iemand aan wie je je irriteert.
    Ik zet bijna nooit een richtprijs op mp en gewoon vrij bieden!
    Maar ik doe dan ook niet moeilijk.
    Heb er nu wat kleertjes op staat, dus die hoeven echt niet voor de hoofdprijs weg.

4. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Hier net zo. Ik stuur alleen geen scheldmails zoals TS aangeeft ;)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Telefoonnummer zet ik er allang niet meer bij. Teveel idioten aan de telefoon gehad via MP, zelfs om de raarste tijdstippen. Op mail reageer ik altijd wel.

6. Dat vind ik juist irritant. Dat je moet betalen om vragen te stellen, direct moet reageren en dat je van die 'watwiljeervoorhebben? zegmaarwatjeervoorwiltgeven? neewatwiljeervoorhebben?' gesprekken krijgt. In je mail kun je alles lekker laten staan als je niet direct antwoord hebt, alles nog een keer teruglezen en veel makkelijker onderhandelen omdat niet meteen 'voor lul staat'.

Ik vind het ook zo irritant als mensen neerzetten 'Zie omschrijving', en dat daar dan vervolgens in staat dat je maar moet mailen voor de prijs..
    Als ik naar Woezel & Pip spulletjes zoek kom ik honderdduizend advertenties tegen van een winkel in Oud-Beijerland, allemaal met 'Zie omschrijving'. Dan moet je dus naar de prijs vragen, en mailen zij je het adres van een webwinkel door, waar je dus weer opnieuw kunt gaan zoeken naar datgene wat je wilde hebben.. Aaaaargh.
    Tegenwoordig sla ik standaard de Oud-Beijerland advertenties over :D

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb op dit moment 2 bankstellen op marktplaats staan. Zonder prijs, met de tekst: Doe een leuk bod....

Maaar, het staat mij enorm in de weg en ze mochten ze voor 50 euro wel op komen halen haha, het is óf dat óf op laten halen door de kringloop. Dan krijg ik er niks voor.

Nu is er toch 100 euro geboden.

Ik helemaal blij, had ik niet gehad als ik de prijs 50 euro er had neergezet.

Ik vind het wel erg vervelend als ze dat doen bij dingen die echt duur zijn. Dan vind ik gewoon dat ze er een prijs bij moeten zetten.
    Houden ze de prijs maar lekker hoog zodat biedingen daaronder ook geaccepteerd kunnen worden.
    Ook is er een optie om te laten bieden vanaf een bepaald bedrag, moeten ze dat toch lekker instellen. Weet je als bieder gelijk waar je aan toe bent.

8. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dat vind ik nou helemaal erg. Al die advertenties van winkels enzo die er op staat. Dan denk ik: Marktplaats kan toch wel alleen voor particulieren?! Ga lekker ergens anders advertentieruimte kopen! Want als je dan iets tweedehands zoekt dan moet je eerst een wagenpark van winkels doorwaden. Als ik het uit een winkel had gewild, dan had ik het daar ook wel gehaald! Vooral met huizen is dat zo. Ben je op zoek naar een particulier huurhuis, omdat een woning van de makelaar niet gaat, nee dan moet je eerst duizenden makelaarshuizen doorwaden voordat je een particuliere woning vindt.

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dat is idd echt vervelend op MP.

Ik had vorig jaar mijn auto te koop gezet, volledig in perfecte staat en getuned (zo'n eentje was ik vroeger)....

Zet ik een prijs erbij wat echt redelijk was en zet er netjes bij biedingen onder de VP worden niet in behandeling genomen. Gaan mensen toch mailen met een minder bod en dan boos worden als ik er niks mee doe, terwijl ik het er netjes bij heb gezet :x

Maar ook idd mensen die zeggen doe een leuk bod en dan doe je het en een boze mail dan krijgen waar je het vandaan haalt om zoiets te bieden...pfff zet dan een richtprijs neer mail ik dan terug ;)

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Waar ik me boos over kan maken zijn ook van dus die mensen die je mailen dat je het voor dat bod mag hebben.
    Dus ik mail mag het verstuurd worden uiteraard kosten voor mij.
    Geen probleem krijg mail terug met alle gegevens.
    Wil ik het bedrag overmaken zie ik opeens dat die advertentie niet meer bestaat,dus ik mail netjes.
    Wat zegt ze sorry maar het is net opgehaald grrrrr.
    Ben ik blij dat ik het nog niet had over gemaakt wie weet kon ik na me centen fluiten zeg!

11. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ja das ook lekker inderdaad. Ik heb ook wel eens wat verkocht op MP, koper kwam uit dezelfde woonplaats. Afgesproken op het station, ik heb 1,5 uur gewacht, geen koper. Ik had haar mobiele nummer, maar die werd mooi niet opgenomen. Thuis nog wel even een boze mail gestuurd, maar nooit meer iets gehoord!

12. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Denk dat ze dat doen, in de hoop dat mensen meer bieden dan de prijs die zij in gedachte hebben hahaha.

Maar begrijp je irritatie hierin, irriteerd mij namelijk ook. Omdat je dan inderdaad geen idee hebt, wat diegene er voor wilt hebben.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nog leuker is het als mensen schrijven "zo goed als nieuw" of nauwelijks gedragen bij babykleding en dan krijg je het thuisgestuurd en dan is het verre van nieuw of echt bijna vaal. :$ Dat vind ik ook behoorlijk aso!!:x Zo had ik dat bij een spijkerbroekje van mijn dochter en daarvan was ie toch echt gedragen, terwijl erbij stond nieuw met kaartjes er nog aan. Ik voelde me behoorlijk genaaid :x

Deel Deze Pagina