Ik zou iets zeggen van "ja daag niet elke dag is carnaval. Dit is niks voor mij helaas mensen". Maarja nu heb ik mij al laten vertellen dat ik niet altijd een van de subtielste ben
Dom V......... ken ik wel. Dan is jouw man familie van de meest legendarische wagenbouw uit G.......!!!!!! Zo, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze het helemaal zien zitten met de verassing . Is het al gelukt om ze voorzichtig te vertellen dat je niet mee wil doen?
ja.... Mijn man zijn overgrootvader is ermee begonnen, daarna zijn opa en toen zijn oom.....(en de rest van de familie) wij zijn hier een redelijk bekende familie Al hebben wij een andere achternaam, omdat mijn schoonmoeder een zus is van Haan, haha. En inderdaad, dat is dan heel lastig om te zeggen dat je dat niet zo'n superplan vind Nee, ik ben er nog niet aan toegekomen
Nataly: Ik ben trouwens wel erg blij dat jij wel snapt, hoe gevoelig dit zal vallen. Is hier moeilijk uit te leggen op een forum. Normaal ben ik nl ook wel zo van: ik heb geen zin, ik doe niet mee, maar dat moet in dit geval iets subtieler verpakt worden.
Ik zou eerlijk zeggen dat je hier buiten carnaval niet van houdt en je het dus niet ziet zitten om mee te doen. Vind het onzin dat je dit zou moeten doen, omdat zij anders teleurgesteld zijn. Ieder z'n ding!
Tja, mijn schoonzusje heeft ook in zo'n groep gezeten (die bestaat niet meer maar was van een groot houtbedrijf wat nu falliet is). Zij was vanaf nu zo ongeveer onbereikbaar en had nooit meer tijd omdat ze moest "bouwen". Het is een manier van leven, een soort van verslaving. Ik vind het feest geweldig en zou dat voor geen goud willen missen maar meedoen aan de optocht gaat mij veel te ver. Volgens mij heb je daarna 3 weken nodig om bij te komen
Whahahaha, nee hoor, al heb ik de maandag wel altijd vrij om de boel in mijn huis weer op orde te krijgen...... Ik woon in de straat waar de optocht begint, dus je snapt wel dat iedereen bij mij verzameld, dat mijn toilet overuren draait (ik zou volgens aan het einde van de dag miljonair zijn als ik kwartjes ging vragen , zoveel mensen die vragen of ze naar het toilet mogen) Ook flessen water worden hier gevuld, mensen komen onverwachts koffie halen etc etc, vind ik ook niet erg hoor, maar goed, wij nemen wel altijd de dag erna vrij! En inderdaad, vanaf binnenkort is niemand meer bereikbaar voor iets anders....Mijn man is officieel gestopt met bouwen, maar onofficieel nog altijd heel druk Ik doe altijd de kostuums regelen en het dansen etc, dus ook hier altijd druk mee. Vind het wel leuk hoor, en inderdaad is het een manier van leven.
Ik zou het wel zo snel mogelijk vertellen. Straks zijn de kostuums al gehuurd en ben je alsnog de Sjaak.
Ik snap dat je er geen zin in hebt, maar soms moet je wat over hebben voor een ander. Als degene waar je het voor doet het leuk vindt, is het dan zo moeilijk om je er over heen te zetten? Het is niet zo dat men je iets vraagt dat je nog nooit gedaan hebt. Alleen dat jij er nu ff geen zin in hebt, toch? Is gewoon mijn gedacht. Uiteraard moet je zelf weten wat je wel of niet doet.
Klopt wel wat jij zegt, maar dat is (voor mij) heel anders. Dat is een georganiseerd feest, net zoals carnaval, zeg maar, dan loopt de helft van ons stadje verkleed, dat weet je, daar doe je (vrijwillig) aan mee of niet, op een verjaardag wil ik gewoon als mezelf komen, in nette kleding met mijn haar netjes, leuke make up....Niet verkleed als kip (om even wat te noemen) en wordt het opgedrongen.
Ik zou het niet doen. Zoiets zou ik alleen doen voor iemand die me echt heel na staat, zoals een vriendin of zo. Maar zeker niet voor iemand, die ik überhaupt al niet mag. Overleg eens met je man, misschien weet hij wel wat.
Ik zou niet gaan. Ik hou sowieso niet van die poppenkast en ik kan me niet voorstellen dat een jongen van 18 de aanstellerij van zijn oudere ooms en tantes op prijs zal stellen. Die voelt zich toch voor paal staan haha Ik weet nog toen ik 18 werd......(lang geleden haha)