Ik heb er zo genoeg van!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stampertje, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik zie gelukkig meer positieve reacties als negatieve dus ik hoop dat maart08 de negatieve even links van haar laat liggen!! Het is een openbare forum inderdaad waarin het een ieder vrij staat om te reageren. Laat het wel een terechte reactie zijn of een mening. Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat mensen iemand afvallen en neerhalen, want ik lees meer als ik reageer maar er zitten fanatieke tussen. Dit weerhoud mij er al van om mijn gevoel te uiten en of een topic te openen lijkt me niet de bedoeling van dit forum! Dit even off topic!!

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik vind het echt belachelijk dat je niet eens even kan spuien en dat gelijk mensen er boven op duiken. wat heeft dit onderwerp nou te maken met het niet kunnen krijgen van kinderen met allen respect hoor dames. het lijkt wel steeds erger te worden!! het zal wel aan het jaargetijden liggen dat iedereen z'n kort lontje heeft.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dát maak jij er van, dat ik zou zeggen dat je niet mag klagen als je zwanger bent. Blijkbaar is dat hetgeen wat jij leest. Ik snap best dat je het zwaar hebt, snap ook dat je wilt ventileren dat je het zwaar hebt, snap alleen niet dat je dan de aangedragen oplossingen wegveegt om welke reden dan ook...
    Maar basta, ik heb geen zin in deze discussie!

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik vind ook dat je hier mag zeggen wat je voelt hoor! Ik weet dat er niet echt een oplossing is voor je gevoel want je moe voelen zal denk ik wel blijven tot de zwangerschap (en erna) hoort er ook een beetje bij.

Maargoed ik ken het hoor. volgens mij is dit ook een beetje de periode (3e trimester) waarin je niet zo veel behoefte hebt aan "andere" mensen buiten je gezin.. Het is echt totaal niet dat ik niet om andere mensen geef of dat ik geen zin in hun heb.. maar ik wil soms gewoon met rust gelaten worden.. heel raar terwlijk ik normaal altijd iemand ben die het leuk vind dingen te ondernemen met anderen.
    Ik denk dat het wel weer goed komt hoor.
    Wat bij mij wel hielp is echt even goed uitslapen.. dus je man of vriend (ook al is het maar 1 keertje) laten oppassen zodat jij heerlijk ongestoord verder kan slapen.. scheelt bij mij echt!

succes ermee en kop op!

5. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    poppedopje kijk ook even van wie dit topic is, zonder dat je je antwoorden naar mij aandraagt. ik heb deze niet geopend namelijk. en klaag ook geheel niet over mijn zwangerschap. laat staan dat al deze reacties naar mij toegegooid zijn.;)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ TS: ik hoop dat je over de zeik-reacties heen kunt lezen en hopelijk iets hebt aan de goed-bedoelde reacties. (ik heb ook vaak gehoord dat ik niet mocht klagen tijdens mijn zware zwangerschap en na mijn klote-bevalling, want ik hád tenminste een kind... Tja... Iemand anders heeft wel eens buikpijn maar ik heb endometriose; moet ik dan tegen iemand met buikpijn zeggen dat ze niet moeten zeuren want ik heb veel ergere pijn? Zou een rare wereld worden, zeg!)

Goed, on-topic: die 'vriendin' zou je misschien eens kunnen vragen of die opmerking op jou slaat? Als dat zo is, dan weer je genoeg ;) Jammer, maar helaas: einde 'vriendschap'
    Om rust te vinden denk ik dat er al goede tips bij zitten, dus ik hoop dat je er iets mee kunt. Die van iemand vragen ff een uurtje op te passen zodat jij kunt slapen vind ik wel een hele goeie!

Sterkte, meid! *knuffel*

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    #27 Caithlin79, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt: 27 okt 2010
    What the F?

Als ze wil jammeren dan heeft ze daar álle recht toe! Ook al heeft ze de keuze gemaakt om in korte tijd meerdere kinderen te krijgen. Dat maakt het recht om te klagen wanneer het tegenzit er echt niet minder om hoor.
    Ze hoeft zeker geen rekening te houden met mensen met wie het kinderen krijgen wat moeilijker gaat omdat ze gewoon lekker aan zichzelf mag denken.
    Ik mag ook klagen dat ik een dikke kont heb, terwijl er kindertjes in Afrika doodgaan. Kom nou even zeg!

Sorry anderen als ik fel reageer, maar ik stoor me echt ontzettend aan zulke reacties.

@Maart, ik kan het me zo goed voorstellen meid. Ik ben nog lang niet zo ver als jij en heb lang niet zoveel verplichte afspraken staan en toch heb ik ook van dat soort momenten dat het me allemaal even te veel wordt.
    Lichamelijke klachten, hormonen en prikkels van buitenaf kunnen er gewoon voor zorgen dat het allemaal ff wat zwaar wordt.
    Het belangrijkste is dat je de rust neemt die je nodig hebt, voor zover dat mogelijk is. Als jij het lekker vindt om met een boekje op de bank te zitten (ik ook, heel herkenbaar!) dan gun je jezelf dagelijks minimaal een uur, of 2 uur dat boekje op de bank.
    Eerst de dingen die écht moeten (en dat is niet dweilen btw) en verwen jezelf daarna.
    En als 'vriendinnen' jou niet begrijpen en zulke nare dingen op Hyves zetten... dan zijn het geen echte vriendinnen meid.

Sterkte.

Edit: ik lees de rest van de reacties nu pas, en ik ben blij dat er meer zijn die zich aan bepaalde reacties storen.

8. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Hier iemand met GEEN kort lontje.. :)

Bij ons is zwanger worden niet zo vanzelf sprekend.. maar ik voel me dus echt niet aangesproken..

TS, er moet toch een oplossing zijn dat je effies een momentje voor jezelf hebt? Ik weet niet of het al gezegd is, maar misschien een dagje bij je ouders of schoonouders?

Mensen, iedereen kan er toch even doorheen zitten, ook wij, die niet spontaan zwanger worden.. en als wij een topic openen krijgen wij toch ook de zwangere niet over ons heen dat we niet zo moeten zeiken?! nee dan hebben ze ook "medeleven" met ons en wensen ze ons het beste toe.

komop zeg...iedereen kan een k*t dag hebben en dat mag hier toch geuit worden of niet?!?!

Sjonge jonge, de laatste tijd moet je wel opletten met wat je zeg hier, het word er iig niet leuker op :(

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

AMEN..

ts: sociale dingen zijn niet verplicht als iemand niet snapt dat je het even niet trekt,is diegene geen vriend/vriendin. Vertel je man eens dat 6 a7 dagen werken een beetje belachelijk veel is met 2 kids en een hoogzwangere vrouwe thuis ,ik zou het trouwens ook belachelijk veel vinden als je niet zwanger was, ploegendiensten tja dat kan maar er is ook ergens een rust week dan..

Kids 1 dag in de week naar iemand toe en huur bijv. een schooaakster is voor 3 uur per week/2 weken voor de zware klussen (bedden verschonen), ramen lappen en laat die goed dweilen.

Dweilen hoeft echt niet elke dag en zeker niet s ochtends . da's nl nutteloos.. s avonds als de kids net te bed liggen is veellogischer.. ji kan op de bank zitten tot het droog is, je hebt er de hele avond plezier van en je erget je niet als de kids iets laten vallen.
    stofzuigen gebeurd hier ook niet iedere dag trouwens, nu kan het ook niet, maar normaal alleen als ik een kruipertje heb. anders om de dag.

JIJ bent belangrijk , het huis niet.

10. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Laat maar.................

Ik heb geen kort lontje, maar probeer een beetje te relativeren. Blijkbaar mag dat niet. :(

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik was even met de kids bezig. Ik hou trouwends ontzettend van mijn meiden en we hebben voor een derde gekozen niet omdat we een jongen wouden hebben hoor!!! We wouden snel voor een derde gaan omdat mijn vriend 45 is en hij dalijk ook te oud is. Ik heb al een zoon en nog een dochter die is van mijn vriend en van zijn ex.

En dat er dames zijn die niet makkelijk kinderen kunnen weet ik ook dondersgoed. Mijn ouders hebben 7 jaar geduurd voordat mijn zusje er was. Maar ik vind dat ik mag klagen ookal is het voor hun niet leuk. Ik hou van mijn kids als ik dat niet zou doen dan zouden jullie daar comentaar over mogen geven.

Bedankt voor de reacties en ik ga mijn moeder vragen of zei een dagje kan komen poetsen. Ik heb ook geregeld dat mijn moeder vorige week 2 uurtjes op de jongste heeft gepast de andere naar de peuterspeelzaal en toen ben ik lekker allleen naar een vriendin gewest en dat zal ik iedere maans doen!!!

12. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    maart knuff meid, weet hoe t voelen kan..

13. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Hoi Maart,
    Als ik je berichtje nu lees dan gaat 't gelukkig al weer een stuk beter! Fijn!
    Het was echt niet mijn bedoeling om je aan te vallen hoor. Zoals ik al zei wilde ik het alleen relativeren.
    Als ik het nu goed lees is het bij jullie een gezellige drukte met al die kindjes! Geniet ervan wanneer je maar kan!
    Liefs MissSporty

Deel Deze Pagina