Slijmprop

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaNoor, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer zijn jullie je slijmprop verloren? Toen ik vanmiddag naar de wc ging, dacht ik hem te zien. Alleen weet niet zo goed hoe ie er uit ziet en hoe groot ie moet zijn, want bij mijn vorige zwangerschap heb ik er geen gezien.
    En kan het zijn dat je die al met 30 weken (zo ver ben ik nu) verliest, maar gewoon nog met 40 weken kan bevallen?
    En welke kleur had het ding bij jullie?

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Volgens mij kan dat niet..denk ik. Die slijmprop sluit de boel af. Door voorweeen etc..wordt de baarmoedermond week en wordt korter... doordat deze korter wordt, verlies je de slijmprop, omdat deze dan geen ''grip'' meer heeft....wel beetje ingewikkeld.. ;)

Is me toevallig gisteren uitgelegd. Hoop dat ik het goed omschreven heb.

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor de zekerheid toch maar ff de vk gebeld, want ik heb vorige week ook in het ziekenhuis gelegen omdat ik weeën had. Heb nu 1 cm ontsluiting, maar niks om me zorgen over te maken. Alleen daarom had ik toch even gebeld en ze zei dat het normaal is en dat die prop er met kleine delen ook uit kan komen, maar dan maakt het lichaam weer nieuw slijm aan. Dus het kan zijn dat ik bijv. iedere dag een stukje slijmprop verlies.
    Zolang er geen bloed bij zit, is het normaal.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ben mn slijmprop met bloed verloren op de dag van de bevalling, zonder bloed al vanag 34 weken :)

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Als je idd al wat weeen en ontsluiting hebt, dan kan het wel ja. Maar wist helemaal niet dat je weer nieuw slijm aan kunt maken...;):)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik verlies sinds gisteren de slijmprop, beetje oud-bloederig en draderig... Vorige keer verloor ik hem in grotere delen en toen beviel ik 2 dagen later.
    Maar vandaag overleg gehad met de vlos en die gaf ook al aan, toen ik dit vertelde, dat de slijmprop gewoon zichzelf weer aanmaakt en dat het dus niets hoeft te zeggen....

Zeker als je hem heel vroeg verliest, wordt hij vaak gewoon weer aangemaakt.

7. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Ik ben nu 1 dag overtijd en ben vanmorgen mijn slijmprop verloren :).
    Nu is het wachten wanneer onze Bibi zin heeft om te komen. Spannend hoor.

Deel Deze Pagina