sorry nog 1 topic... bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pompeltje, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry nog een topic met een vraag...

Begin van de zwangerschap heb ik roze slijm verlies gehad. Dit was gelukkig niks na 2x echo hebben we daarna een mooi kloppend hartje gezien.

Gelukkig tot eergisteren niks geks meer aan de hand. Alleen nog slijm met roze als ik hard moest persen voor me ontlasting (nu movicolon voor gekregen)

Eergisteren had ik opeens bruin bloed verlies met allemaal slierten. Grote angst hier ivm eerdere miskramen. Ik besloot nog even een daggje af te wachten en gisteren toch het ziekenhuis gebeld omdat het bruine bloedverlies bleef.
    We mochten langs komen voor een echo.

Daar gekomen hebben ze ook inwendig onderzoek gedaan, gekeken met eendenbek en gevoeld of de baarmoedermond nog goed dicht zat. Dit was beide gelukkig goed. Dus waar het bloedverlies vandaan komt weten we niet. Kan nog van innesteling zijn oid. Daarna inwendige echo gehad, schrokken wel even want was 10 minuten stil (ze konden het hartje niet vinden in eerste instantie) Daarna gelukkig toch wel en een mooi klein kindje gezien wat zelfs even zwaaide naar ons.

Gisterenavond thuis opeens rood bloedverlies. Krampen/buikpijn heb ik al vanaf het begin dus neem aan dat, dat niet perse is door het bloedverlies. Ik schrok natuurlijk weer, maar toch besloten te gaan slapen.

Vanmorgen afvegen en weer bruin bloedverlies. Nu net naar de wc en zit me hele inlegkruisje vol met bruin bloed. ZO erg heb ik het nog niet gehad in het weekend. Was maar een beetje maar nu na een uur gewoon helemaal vol.

Ik maak dus dus weer zorgen, maar tegelijkertijd denk ik het zal wel komen door het inwendige onderzoek! Dat praat ik mezelf in.

Nu weet ik dus even niet wat ik moet doen, moet ik weer bellen? of zal ik maar gewoon afwachten? Wat zouden jullie doen? Ben zo bang dat het nog mis kan gaan.

2. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Schrikken is dat he meid... Ik denk (althans dat is mijn ervaring) dat het oude bloed, met sliertjes en/of zelfs stolseltjes zolang het bruin is niets ernstigs is!
    Het kan oud bloed van de innesteling zijn, of een oude bloeding bij de placenta of wat dan ook..

Als je bloed verlies echt helder rood wordt, en je krijgt pijn, dan zou ik nog een keer aan de bel trekken!

Ik heb het bij alle 4 mijn zwangerschappen gehad, bij nr 2 zelfs tot de 16 weken.... Het is goed gekomen!

Sterkte....

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik kan me goed voorstellen dat dat helder rode bloed van gisteren inderdaad door het onderzoek en de eendenbek en bruin bloed is minder eng willen ze hebben toch. Het is natuurlijk een heel goed teken dat jullie een mooi kindje met een kloppend hartje hebben gezien. Waarom bel je niet even om te vragen of het normaal is dat je bloedverlies hebt na het onderzoek. Ik snap dat je het allemaal heel spannend vind, maar het klinkt allemaal nog heel hoopvol. Wanneer is je volgende echo?

4. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, heb inderdaad toch maar even gebeld. Want pff wat een zorgen kan je je maken zeg. En ze willen toch dat ik vanmiddag weer langs kom.

Het leek hun sterk dat het van het inwendige onderzoek kwam zoveel bloed toch weer. Nu vanmiddag maar weer langs en duimen dat het goed blijf gaan!

Bedankt voor jullie antwoorden nogmaals

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik zou bellen.. succes meis!

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nfijn dat je ff langs kan vanmiddag! hoop dat alles goed is:) gaan we gewoon vanuit oke^^

7. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    veel succes!!! ik voel met je mee. hier ook veel bloedverlies, begon ook met te hard drukken bij toiletbezoekjes :) uiteindelijk bleek het van een lage placenta te komen. Kan wel wat bloed geven hoor. Of een poliepje, wondje, ... veel redenen dat het bloed daarom niets slecht wil zeggen, maar goed dat je deze middag kan komen...

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, voel me eigen alleen zo zeur dat ik weer langs moet komen :)
    Vanmorgen was bloedverlies veel, en nu weer nihil zal maar zeggen.

Ben natuurlijk gisteren nog geweest toen zei ze je moet weer bellen als je helder rood bloed verlies heb of buikpijn. Nu dacht ik vanmorgen laat ik maar even bellen inderdaad in de hoop toch voor geruststelling is het toch dat je weer langs moet komen.

Hopenlijk vanmiddag gewoon weer alles goed, daar gaat ik vanuit en probeer zo positief mogelijk te blijven steeds. Bedankt meiden!

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Je bent helemaal geen zeur, natuurlijk is het ongelofelijk belangrijk voor je dat alles goed is met je kindje. Dat vinden zij ook niet hoor anders kon je niet vanmiddag meteen alweer terug komen. Ik hoop dat alles nog helemaal goed zit.

10. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat spannend zeg! Wel heel goed dat je gebeld hebt.

Hebben ze gisteren niet aangegeven dat je nog meer bloed kan verwachten? Mijn situatie lijkt bijna hetzelfde en bij de echo zei de gyn dat ik niet moest schrikken de aankomende dagen, omdat er nog veel rood en bruin bloed zou komen...

11. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben weer terug en gelukkig alles was gewoon goed. Ze heeft ook weer inwendig gekeken met echo en gevoeld. Even goed gekeken of er bloedverlies omheen zat ergens maar was niks te vinden of althans weinig. Ze heeft nu gelijk een uitstrijkje gemaakt om toch proberen te achter halen waar het wel vandaan komt.

Heb gevraagd hoe groot de kans is dat het nog mis kan gaan, maar toch inderdaad gewoon tot de 12 weken kan er van alles mis gaan. Maar we gaan nu proberen te genieten en wachten op de uitslag van het uistrijkje. Was gelukkig niks geks te vinden verder.

Bedankt nogmaals meiden

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Fijn dat gisteren alles goed was, ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.

Deel Deze Pagina