is dat normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wanna be a mama, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Hoi meiden,

wil ff van me afzeiken en eigenlijk wel weten of jullie dit ook hebben.
    Ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger en heb echt nergens zin in. Normaal hou ik ervan om het huis schoon te hebben, maar he boeit me nu vrij weinig. Het laatste waar ik zin in heb is poetsen. Heb eigenlijk helemaal nergens zin in, zit het liefst de hele dag achter mn laptoppie of televisie in mn kloffie op de bank.
    Daarbij voel ik me ook zo verschrikkelijk moe, futloos en lamlendig....
    Ik zie gewoon wazig van de vermoeidheid.
    Heb me voor deze week maar ziek gemeld, ff relaxen, terwijl dat
    eigenlijk niet de bedoeling is natuurlijk.
    Oh ja, ik heb ook steeds zin in slechte ongezonde dingen zoals broodje shoarman of bapao ipv aardappeltje vlees groente.

Please vertel me dat dit normaal is!

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg normaal!!!! Herken dit enorm van dat termijn en het is bij mij nog niet helemaal terug maar de eerste 12 weken waren idd het ergste
    Slikte goed mama plus vitamine
    Was misselijk en zo geen trek in gezonde dingen en deed in huis geen reet

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pfff ja heel herkenbaar.. Maar heb al twee kids rondlopen dus moet wel aan de gang blijven.

4. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook in het begin, zo moe dat ik 's middags al in slaap viel als ik niet hoefde werken (en op werk mijn ogen dus amper open hield), en 's avonds lag ik al om 9 uur in bed. Ging gelukkig vanzelf weer over en daarna kreeg ik juist een periode met veel energie en nestel/poets/opruimneigingen :D

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maak je geen zorgen, heel herkenbaar. Ik had ook nergens zin meer in, en voor het eerst in mijn leven middagdutjes gedaan! Het hielp mij trouwens wel om mezelf te dwingen om niet de hele dag in pyjama op de bank te zitten. Persoonlijk voelde ik me beter als ik dan wel iets had gedaan (al was het maar een goede lijst maken met dingen die in huis moeten gebeuren) en dan als 'beloning' lekker even een uurtje ging tukken. Sterkte, het wordt beter!

Liefs Rus05

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ook!! Erg hè! Pff

7. NursieD

NursieD Lid

15 jun 2009
    33
    1
    0
    Echt enorm herkenbaar:$!!!!!!!!! Ik ben nu zelf ook 8w 2d zwanger, van de tweede, en heb er veel meer last van als bij de eerste. Wil niets liever dan heel de dag op bed liggen en heb nergens zin in.. kan helaas alleen niet gezien mijn dochtertje van 1,5:).

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    heel herkenbaar! Komt wel weer goed hoor!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dat had ik ook! En was ook nog eens behoorlijk misselijk. Maar na 13 weken was dat allemaal voorbij! Ik heb nu energie voor 2!

10. Dana

Dana Niet meer actief

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik laat alles gewoon op me afkomen en ben zooooo blij dat mijn zoon nog middagdutjes doet :D

12. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Wat ben ik blij met deze reacties. Voel ik me toch iets minder schuldig dat het een zooitje is in huis :).
    Laten we maar hopen dat het over een paar weken minder wordt dan.

13. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Héééééééél herkenbaar! Hier idem dito! Ik kan de aardappels//groente/vlees 's avonds nauwelijks binnen houden. Gister was mijn slechtste dag tot nog toe, 's ochtends overgeven, hele dag misselijk op werk ( heel lastig, ik werk in een winkel met eten, vieze geuren hele dag) net voor sluitingstijd (tien voor zes) weer overgeven. zowel in de auto heen als terugreis bijna in slaap gevallen (gewoon gevaarlijk). Zeven uur thuis direct op bed. 8 uur kwam mijn man mij een glas water brengen envond dat ik echt wat moest eten. Bakje vanillevla opgehaald, ik rook het, glas water meteeen weer uitgespuugd.... Toch met kleine hapjes (en neus dicht) die vla op gegeten en de rest van de nacht weer geslapen.

Hoop echt dat het vandaag beter is. Maar als ik een goede dag heb, heb ik zin aan vette troep en als ik zo'n dag als gister heb, eet ik nauwelijks, hooguit een beetje fruit, vla en ontbijtkoek.

En in huis doe ik dus ook echt niets...TV,bank hangen en pc-en. Het werk bied afleiding maar dan moet ik me niet zó ziek voelen, want dan is een werkdag van 10 uur een hel...

Ik kijk met smart uit naar de periode waarin het fut er weer in komt!!!

14. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Helemaal normaal en het die fase duurt bij mij nu al 32 weken helaas. Zet je over je schuldgevoelens heen want daar krijg je alleen maar stress en een keiharde buik van. Ik zit al een week of 7 thuis vanwege de moeheid. Moeheid moet je absoluut niet negeren want het is een teken dat je lichaam effe andere prioriteiten heeft dan jouw werk en sociale leven:) Ik heb een hele strijd moeten voeren met mijn schoonmoeder maar die heb ik nu eindelijk op afstand. Verwacht niet van iedereen in je omgeving begrip!
    Sterkte en weltrusten...

15. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    @ Birgitte
    Dat geloof ik gelijk dat niet iedereen begrip toont, maar ik zit met een leidinggevende functie en kan me natuurlijk niet elke dag ziek melden. Zit nu pas op 8 weken en 3 dagen en als ik dit tot het einde heb, nou reken maar uit. Ik vind het echt heel vervelend en weet niet helemaal wat ik moet doen. Zit nu net 3 dagen thuis, maar was wel van plan t weer te gaan proberen.
    En ik moet toegeven dat ik best een beetje stress gevoelig ben en me om de kleinste dingen op kan fokken en helemaal nu!
    pff lastig lastig dit hoor.

16. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    @ Giebel

Die misselijkheid heb ik gelukkig niet zo erg, lijkt me helemaal vervelend.
    Die vreetlust dus wel heel erg, heb gisteren 3 broodjes bapao weg gewerkt, verschrikkelijk. Voel me echt wel beetje ranzig dan.
    Maar die lusteloosheid is toch wel t vervelendst hoor.

17. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Herken het heeel goed!
    Heb het nu nog wel, moeheid, futloos en vooral veel misselijk bah.
    Mijn huis blijft dankzij mijn moeder redelijk in orde maar anders..

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    heel normaal! Ik heb de eerste 13 weken bijna niks gezonds gegeten want dat kwam er gewoon níet in!
    En tot ong. 10 weken voelde ik me moe en lamlendig, ik ging voor het avondeten een uurtje slapen en dan rond half 9 weer naar bed en sliep tot de volgende ochtend 8 uur ongeveer. Moe moe moe!
    Maar nu gaat het beter, weer lekker gezond aan het eten! Vermoeidheid komt wel weer terug maar over het algemeen mag ik ook niet klagen.

19. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Echt heel erg normaal. De eerste paar maanden kon ik wel slapen achter m'n bureau. Als ik thuis kwam van het werk ging ik meteen op de bank liggen, terwijl ik normaal een echte ADHDer ben. Maar nu voel ik me weer toppie!! Komt helemaal goed!!

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    O zo herkenbaar, vooral de eerste weken. Nu heb ik juist steeds zin om mijn huis schoon te houden maar moet mezelf echt afremmen anders blijf ik door gaan.

Deel Deze Pagina