Ik heb geen verdriet.....

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vraag me af of ik gevoelloos ben.....

Het zwanger worden ging bij ons moeizaam. Na 2 1/2 jaar "klussen" was ik voor het eerst zwanger via hormonen, bij 8 weken begon ik te vloeien en kregen we voor het eerst een echo. Daarop was een klopend hartje te zien en een vruchtje zonder klopend hart. Ik was super blij 1 kloppend hart te zien en had weinig tot geen verdriet van het andere vruchtje. Helaas stopte het hartje na 2 weken en moest ik worden gecuretteerd. Hier wel veel verdriet van gehad.

Precies een jaar later was ik weer zwanger (2e iui poging) helaas een vmk. Ook hier had ik veel verdriet van.

Vrij snel hierna werd ik weer zwanger en is alles goed verlopen. Ik ben nu mama van 2 prachtige dochters:D:D.

Ik lees heel vaak dat andere vrouwen ontzettend veel verdriet hebben over hun miskraams ook al hebben ze kinderen......maar dit heb ik dus niet meer. Zo af en toe denk ik eraan, maar ik denk nooit aan hun geslacht, (zogenaamde) geboorte datum of miskraam datum. Ik ben daar (nu) vrij nuchter in. Ik heb dus geen verdriet meer.

Ik vraag me af of er meer vrouwen zijn die ook zo voelen?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb er geen ervaring mee maar ik denk persoonlijk dat iedereen er anders mee omgaat. je zal het vast nog wel spijtig vinden dat het niet gewoon goed verlopen is... dat die kindjes er niet meer zijn. maar niet zo in de put zitten als anderen die in zo'n situatie zitten....

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik snap je gevoel wel!

Ik heb in juli 2009 een miskraam gehad en in aug 2010 en inmiddels bijna 36 weken zwanger van een gezonde zoon.

Ik heb in het begin veel verdriet gehad van de miskramen. Inmiddels heb ik het verdriet niet meer. Ik denk er nog wel aan, en dat zal ook wel blijven... maar ik huil er niet meer om.

Het geboorte kaartje voor onze zoon heeft ook 2 vlindertjes op de voorkant staan, deze staan voor ons symbool voor de beide miskramen.

4. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Oh ja herkenbaar. Ik heb 1 miskraam gehad en op dat moment veel verdriet van gehad maar nu mijn dochter geboren is, is het voor mij een soort van afgesloten hoofdstuk. Ik vind dus niet dat je gevoelloos bent...

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb 3 mk gehad voor onze dochter. Dit alles in 7 jaar tijd, eerst 3 jaar klussen zonder resultaat. Alleen van de 3e mk heb ik nog de exacte uitgerekende datum in mn hoofd, dit omdat ik toen de positieve test van de zw van onze dochter in mn handen had en het toen bijna moederdag was (allemaal van die dingetjes waardoor ik die datum makkelijk onthoud)
    Verdriet heb ik er soms wel van, maar niet bij specifieke data of momenten. Er zijn soms van die dingen waardoor je er aan herinnert wordt dat je 3 sterretjes in de hemel hebt staan en dan ben ik weleens verdrietig nog. Maar de ergste pijn heb er van gehad toen het net gebeurt was.

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

herkenbaar
    in feb 2007 ook een miskraam gehad
    ik denk er soms nog wel aan maar heb er geen verdriet meer van
    heb 3 gezonde en mooi kinderen
    mijn kindje was met 15 weken zwangerschap overleden..
    heb me erbij neer gelegt en ben nu te druk om nog verdrietig te zijn
    zal het nooit vergeten maar heb het gewoon een plekje gegeven
    het is nu ook goed zo:)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, herkenbaar bij mij en bij vriendinnen. Wel allemaal voor 12 weken en allemaal niet het eerste kind, misschien dat dit ook nog wel wat uitmaakt.

Volgens mij is het tegenwoordig heel normaal om uitgebreid en vooral ook met veel 'vertoon' te rouwen. Dat zien we bij bekende figuren maar ook bij auto-ongelukken enzo. Vroeger zag je dan eigenlijk nooit een plaquette aan de weg enzo..Nu is dit heel gewoon. Het past bij je of niet. Ik ben ook niet het type wat een beertje neerzet bij Pont d'Alma (Diana) of bloemen bij het Hofnarretje. Dat betekent nog niet dat zaken me niet raken.

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.255
    306
    83
    Ik herken het ook wel.
    Mijn 2e zwangerschap eindigde in een miskraam. Toen wel verdriet ervan gehad, maar nu (al lang) niet meer. Daarna hebben we nog 2 lieve zoontjes gekregen, waarvan de oudste er niet was geweest als de zwangerschap ervoor geen mk was geweest. Op de datum dat ik uitgerekend was, denk ik er wel aan, ook omdat m'n neefje precies op die datum geboren is (en dus ook jarig op die datum). Ik denk dat wel eens, hoe zou dat kindje nu zijn als het wel was blijven leven? maar echt verdrietig wordt ik er niet van. Ben heel gelukkig met m'n 3 gezonde kids, en vind het veeeeel fijner om daar aan te denken :)

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vergeten doe ik het niet maar verdriet....nee dat heb ik er niet van.
    Heb op 13 augustus 2008 een mk gehad met 8 weken zwangerschap.
    Een jaar later was ik uitgerekend op die zelfde dag.
    Ik heb een tattoo met de naam van mijn dochter en ook een vlindertje voor de mk maar iedere dag er stil bij staan en verdriet hebben is er niet bij.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik herken het ook, maar niet alleen bij een miskraam. Ook bij het verlies van mensen heb ik dat. Op een of andere manier laat ik gewoon geen gevoel toe of ik ben gewoon echt gevoelloos.

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.068
    2.876
    113
    Kreeg met 7 weken ofzo een vroege miskraam (na 1,5 jaar proberen) en heb het er eigenlijk ook niet moeilijk mee gehad ondanks dat we toch al even bezig waren toen. Denk al helemaal niet aan die miskraam als 'kindje' ofzo. Ga ook echt niet zeggen dat ik een sterretje, vlindertje oid heb. Heb daar persoonlijk echt helemaal niks mee.

Het kindje wat ik nu in me draag is mijn eerste kindje, dat andere was een zwangerschap waar iets mis mee was voor mijn gevoel. Ik weet ook niet meer wanneer ik daarvan uitgerekend zou zijn, hou daar echt geen rekening meer mee. Eigenlijk voelt het niet eens als een echte zwangerschap.

Ben alleen maar blij dat ik het er niet moeilijk mee heb, is toch veel gemakkelijker ;)

Denk wel dat als ik nu nóg niet opnieuw zwanger was geweest ik het misschien lastiger zou vinden.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik herken het wel.
    Tussen mijn 2 kinderen in, heb ik een mk gehad met 6 weken ofzo.
    Natuurlijk vond ik het niet leuk, maar verdrietig of iets ben ik er niet om geweest. Heb ook niet het idee dat ik 3 kinderen heb, of een 'sterretje' ( alhoewel :p )
    Ik ben gewoon vrij nuchter. Het had niet zo moeten zijn, jammer genoeg.
    Nu scheelt het misschien dat ik toen ook al een kind had?

Maar inderdaad, ik lees soms wel hele emotionele reacties over een mk en dat herken ik helemaal niet.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Misschien zeg ik nu wel iets heel ergs, maar het valt mij op dat wel allemaal vrij vroeg in de zwangerschap was.
    Misschien scheelt dat ook?
    Ik had met 7 weken ook nog niet echt een gevoel bij de baby, dat begon pas vanaf een week of 15.

Mijn vriendin is gisteren gecuretteerd, hartje was met 7 weken opgehouden met kloppen. Zij is er ook vrij nucher over, het mocht niet zo zijn, en hoopt nu op de volgende keer.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

AnneThamar, ongetwijfeld. Ik zou het ook veel erger hebben gevonden als ik een hartje heb gehoord of de baby zou hebben gevoeld.

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik herken het ook. Ik ben tussen Ilana en ons nieuwe kindje ook onverwacht sneller zwanger geworden dan gedacht. We wilden nog wel een tweede, maar dit was onverwacht snel en niet gepland. Maar het was zeker wel welkom geweest!
    Ik was op dat moment zeker wel erg verdrietig, maar ik heb het snel los kunnen laten.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Dat zal inderdaad ook heel goed kunnen.
    Als ik even kijk naar mezelf... ik heb in het begin heel veel moeite met onze 1e miskraam gehad, mede ook omdat we toen al ruim een jaar bezig waren en dit geldt ook voor de 2e miskraam.

Ik denk ook, als ik nu niet zwanger zou zijn, dat ik er meer moeite mee zou hebben, omdat we al zo lang bezig waren voor een kindje.

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou dat bedoel ik......dat heb ik ook. Opa's, oma's, huisdieren.....ja ik houd van ze, maar veel verdriet???? Nee.

18. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik herken me helemaal in jullie verhalen. Heb vorig jaar een miskraam gehad en alleen op de dag van de curettage was ik erg verdrietig. Misschien heeft het ook wel meegespeeld dat ik vanaf het begin er geen goed gevoel over had en we geen kloppend hartje hebben gezien.

Ik spreek ook nooit over een sterretje o.i.d.

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik herken je gevoel. Ik heb voor de zwangerschap van onze zoon ook een miskraam gehad bij 6 weken. Op dat moment was dat erg verdrietig, maar toen ik eenmaal zwanger was van onze zoon, werd het verdriet ook minder. Heel soms denk ik er nog weleens aan, maar meestal niet meer. Ieder gaat er toch anders mee om en dat is prima. Het maakt je echt geen slecht mens hoor.

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Je ziet inderdaad dat sommige dames het een sterretje noemen of een engel. Ik heb daar ook niks mee. Ik heb geen echo in handen gehad en heb het kindje ook niet gevoeld. Dit speelt dan toch wel mee. Ik ben hier ook vrij nuchter in.

Deel Deze Pagina