Grr ben effies geïrriteerd..

Discussion in 'De lounge' started by Eerised90, Oct 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik had het idee om mijn schoonvader een etentje met zijn 3 zoons + aanhang en kleinkinderen cadeau te doen.. Die man maak je niet zo blij met spullen of kleding!
    En schoonmoeder wist zeker dat hij dit heeel leuk zou vinden!

Nou, oudste zoon akkoord. Helemaal leuk!
    En toen de jongste. Idee voorgelegd en gelijk een eventuele datum.
    Die dag kon niet. Ok prima..
    Wij weer overleggen en agendas erbij, na een 1.5 hadden we een datum gevonden wanneer wij en oudste zoon met aanhang kunnen en schoonouders ook.. Dus ik sms hem.
    we hebben ffies overleg en hebben deze datum, schikt dat?
    En heb je anders een datum dat jullie wel kunnen?

Krijg ik na uuren ineens: nou wij vinden het eigenlijk helemaal niet zo een leuk cadeau.

ThatsIt.. Beetje jammer, kom daar gelijk mee!

..Sorry moest ffies klagen!

2. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    PPPPFFF sommige mensen ... Nou laat zij dan anders maar met een "geschikt" cadeau op de proppen komen, jij hebt voor nu je best gedaan!

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Uhm, mij onduidelijk wie het nu alsnog geen leuk kado vond;)
    Maar wel balen, als je daar eerst al die moeite voor doet

4. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wat een leuk idee!

Jammer dat hij besloten heeft hier niet aan mee te willen doen.. Misschien een geld kwestie?

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,279
    6,192
    113
    Wat zei je: jij hoeft het niet leuk te vinden, als (schoon)pa het maar leuk vind! ;)
    Jammer dat het zo gaat inderdaad.
    In onze familie zijn dit juist de leukste kado's: tijd met familie.
    Ik vind in ieder geval dat je een leuk kado hebt bedacht!

6. Dana

Dana Niet meer actief

ik ben dan echt zo'n trut die met de rest een datum prikt en alsnog (zonder die andere broer die niet wil) uit eten zou gaan met de mededeling dat hij het geen leuk cadeau vond en er dus niet bij is vanavond.

maar dan krijg je een familie-rel ben ik bang en dat is ook geen oplossing ;)

7. Eerised90

Eerised90 VIP lid

De jongste die eerst stuurde dat hij niet kon..

Dat denken ik niet, komen altijd met dure cadeaus aan bij schoonvader. Vorig jaar een duur merken blouse, die hij nu 1 keer heeft aangehad omdat schoonmoeder dat zei.
    HijLoopt liever in oude kleding...

Vindt het ook jammer..
    Vooral omdat de jongste 1.5jaar ruzie heeft gehad met zijn ouders en weigerde sorry te zeggen voor bepaalde dingen, (heeel verhaal) dat is nu al een jaar goed en schoonvader is echte blij dat alles weer goed is en heeft al is gezegd dat het miss tijd wordt een keer watt met zijn allen te gaan doen.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, zou hem vragen waarom hij t niet leuk vind. En dat hij anders maar een kado mag verzinnen.

Plus idd het feit, je doet het voor je schoonpa en die vind het wel leuk om met zijn gezin dat gaan eten. Mag hij zich best een paar uur voor opofferen vind ik.
    En anders alleen met de andere broer en zijn gezin gaan.

9. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Dana dat dacht ik eerst ook, maar zoals je kunt lezen is er al ruzie geweest... dusja!

Mmeke, heb gezegd dat ik het jammer vindt. Was eigenlijk zo verbaasd haha

10. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Sorry hoor, misschien ben ik nu heel cru, maar dan gaat hij toch lekker niet mee? Als jouw schoonvader niets om spullen geeft en je kan hem (hopelijk) wel blij maken met een gezellig avondje uit? Dan gaan jullie toch gezellig met de mensen die dat wel leuk vinden? Laat hen lekker geld "verspillen" aan dure cadeaus die niet gebruikt worden.

11. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Weetje, ik blijf het jammer vinden, zeker omdat de situatie er dan ineens veel beter uitzag. Er is ruzie geweest, nu is dat weer goedgemaakt, dus een mooie afsluiting voor al wat er is gebeurd.

MAAR, als iemand er echt geen zin in heeft, moet je dat accepteren. Anders zit die persoon er straks bij met een chagrijnig gezicht, dat verpest de sfeer voor iedereen!

Iemand zei; heb je vertelt dat het voor schoonpa is en niet voor hemzelf? Dat klopt wel, maar tegen je zin in ergens gaan zitten schiet niet op, je loopt dat het risico dat schoonpa het niet dan leuk vindt en nooit meer zo'n feestje wil!

Iedereen staat het vrij om zijn eigen keuzes te maken. Vraag hem naar de reden, probeer hem dan enigszins tegemoet te komen, maar besteed er niet te veel energie aan. Lekker met de mensen een feestje bouwen die er wél willen zijn ;)

12. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Pff had eigenlijk gewoon gelijk moeten vragen waarom niet.
    Maarja mn vriend zegt dat het zo raar is dat wij er dan wel zijn met aanhang. Hij zegt ik weet zeker dat mn vader dan vraagt waarom zijn ... en ...... er niet bij?
    En buiten dat vond ik het gewoon leuk voor mijn s-vader dat iedereen er dan bij is!
    En niet dat er wéér iemand niet bij is... Vooral na die ruzie leek mij dit een leuk gebaar naar hem toe, dat alles weer goed is en iedereen weer normaal met elkaar aan 1 tafel kan zitten.

En je kan hier super leuk eten, buffet met van alles erop en eraan en een kinderopvang erbij waar de kindjes lekker kunnen spelen enzo.

13. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Uiteindelijk gaat het erom dat je een leuke dag hebt voor familie. Jij geniet er net zoveel van, want je ziet je schoonpa stralen. Er is iets georganiseerd voor hem speciaal. Als iemand daar niet in mee wil doen, maakt dat jouw cadeau niet minder mooi;) Ik vind het lief dat je dat voor hem wil doen.

14. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ja dat is wel zo. Ik denk dat ik nog wel aan hem vraag waarom niet? En dat zijn pa het iig heeel leuk zou vinden (weet ik haast wel zeker) en dat het toch leuk is om met zijn allen daar te zijn, zeker na alles wat er gebeurd is.
    Die man is er echt kapot van geweest namelijk!

Ik weet niet, hun willen altijd dure en andere cadeaus ofzo.
    Vorig jaar zat hij ook helemaal te pochen met het overhemd wat hij gegeven had. Ging hij aan alle visite laten zien welk merk het was en dat ze het bij een hele dure boetiek hadden gekocht!
    En zo een blouse heeft haast niemand blabla.
    Ze zijn erg materialistisch ingesteld, dus dit is dan te gezellig denk haha ;)
    Maar idd, aan iemand met tegenzin heb je ook niks.

15. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ja het echt een schat van een man..
    Past op de kleinkinderen, doet altijd klusjes voor iedereen.
    Van een plank op hangen tot hele muren en kozijnen schilderen.
    200km enkele reis rijden om meubels op te halen voor 1 van zijn kinderen.
    :)

Ik hoop stiekem dat hij nog bij draait.

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zelf vind ik het dan irritant, dat het voor 1 persoon weer allemaal veranderd moet worden. Kunt wel weer zeggen, hou hem tevreden en we doen wel zoals hij het wil, maar ik kan er zelf zo slecht tegen. Als mensen zo doen.

Dingen zijn dan wel bijgelegd, maar hij bestiert nog heel het gezin zoals ik het lees

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Dat herken ik van de zussen van mijn moeder,

zucht... zeg het dan gelijk.

18. Dana

Dana Niet meer actief

helemaal mee eens! ;)

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Maar is het het waard om er dan nóg een ruzie over te maken, die misschien niet meer bijgelegd kan worden? Of is het beter om te denken; Stik maar, wij vieren feest zoals iedereen het wil en als je niet wil komen ben JIJ degene die iets mist?

Als iedereen boos op hem wordt gaat tie de volgende keer ook niet mee. Als iedereen gewoon lekker feest viert en na afloop nog eens zegt; "Jammer dat je er niet was, het was echt ontzettend gezellig, hoop dat je er de volgende keer wel bij bent" dan hou je die deur tenminste nog even open. Geen ruzie en iedereen heeft zijn zin gekregen.

Ik zou me er dus over opwinden, maar het net zo snel weer van me af laten glijden. Zulke mensen zijn het dan gewoon niet waard om je druk over te maken.. ze weten niet wat ze missen.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    O maar dat bedoel ik dus ook, gewoon met de rest wel gaan eten. Te kennen geven dat de rest het wel leuk vind. En dat hij vrij is in de keuze om wel of niet mee te gaan. Maar ik zou dan niet het hele plan laten varen, om te wachten wat zijn goedkeuring heeft. Want dat wil hij dus als ik het lees, dat het gaat zoals hij het wil

Share This Page