Na aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd naar wat jullie zouden doen. Q gelooft al vanaf haar vierde niet meer in sinterklaas. Het feest vindt ze wel super leuk en verteld ook echt niks tegen andere kinderen. Nu zegt ze al 2 jaar dat het haar zo leuk lijkt om zelf piet te spelen. Onze vaste oppas, een meisje van 19 jaar die we best goed kennen en haar ouders ook, speelt samen met een vriendin van haar piet. Zal ik het kunneb maken om aan die oppas te vragen of Q eens met hun mee mag als pietje? Of kan dat echt niet. Q weet overigens niet dat zij piet speelt natiurlijk.
Je zou ook eens kunnen informeren bij sinterklaas huizen 5 dorpen verder . Ook in de winkelcentra zitten wel eens van die ruimtes waar kinderen kunnen knutselen en sinterklaas ontmoeten - waar dan Pieten rondlopen. Vaak hebben ze daar dan wel pieten en soms ook 'pietJES' voor nodig die van té dichtbij komen - zodat ze niet te herkennen zijn zeg maar. En qua oppas: Vragen kan altijd - maar ik zou er zelf niet te veel op rekenen . Over 2/3 jaar misschien - als ze nét wat ouder is. Maar misschien kent ze je kind goed genoeg en durft ze het wel aan???
Onze dochter is dit jaar voor de 3e keer Piet. Uit ervaring is wel dat een hele dag te lang is, dit jaar gaan we een halve dag doen. Ze is nu 9 btw. Ze is wel Piet bij onze eigen sinterklaas organisatie dus dat is mogelijk wel makkelijker. Zou het gewoon vragen dus