Ik heb gezondigt..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Grassprietje, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Mee eens pientje. Je verwacht samen een kind, alleen is er maar eentje zwanger. Mannen kunnen dat namelijk (helaas) niet zijn, dat heeft de natuur zo geregeld, ;)

Of dat nu eerlijk is of niet, :)

Annabel: ja wel een grappige "verspreking" :D

2. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Dit noemen ze geen evolutie, dit noemen ze voortschrijdend inzicht.

Het probleem daarmee is dat het inzicht blijft voortschrijden. Zo zeiden ze 5 jaar geleden dat je niet zoveel (vooral vette vis) mocht eten omdat er teveel kwik in zit.

Nu zeggen ze juist weer dat je vooral aan het eind van je zwangerschap veel (meer dan 340 gram) vis moeten eten, omdat dat je kind slimmer maakt.

http://www.newscientist.com/channel/hea ... abies.html

Het blijft allemaal verwarrend. De risico's zijn er, maar die zijn zo klein in vergelijking met alle andere risico's die het kindje loopt waar je zelf geen invloed op hebt.

Ik vind dit wel een toepasselijke quote uit het artikel, in relatie tot dit onderwerp:

“Sometimes people simply get confused by all the things they are told and when that happens they simply give up (on eating fish.)”

3. Kippie71

Kippie71 Actief lid

9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Vind ik ook ;)
    Vroeger wisten de mensen dit allemaal niet eens, en kijk eens hoe gezond wij en onze ouders op de wereld zijn gekomen :)
    Dus ik hou ook maar voor ogen : Overal waar TE voor staat is niet goed en verder moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil [-o<

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik geef eerlijk toe dat ik allen pagina 1 en 5 heb gelezen, dus ik weet niet wat daar tussen allemaal gezegd is.

Wel dacht ik: daar gaan we weer... elkaar een schuldgevoel aanpraten om wat een ander doet. Persoonlijk wist ik het niet eens van gerookte zalm, dus ja, ook ik heb daarin 1 x gezondigd. En een keer een biefstukje, 2 x een wijntje....

Claudia: je had inderdaad gelijk, de discussie kwam op gang. Als je echt onzeker was over die zalm, had je hem niet gegeten. Geniet lekker van de mooie dingen des levens en zondigen mag daarbij echt wel een keertje. Met mate. No problem, als je het mij vraagt.

5. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    hmm, mjah.
    geloof dat jullie wel snappen wat ik bedoelde ;)

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Idd, er leven alleen maar gezonde mensen op deze aardbol.

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    :^o :D :D :D

en alles is gezond

Deel Deze Pagina