borstvoeding verwarmen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marleen3, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hoe verwarmen jullie de moedermelk?

In de magnetron, flessenverwarmer of in de pan? En wat is beter?

marleen

2. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik deed het in de flessenwarmer of in ene pannetje warm water.

In de magnetron kan, maar dan moet je heel erg uitkijken voor hotspots (het vet in d emm wordt vele maal warmer dan de rest dus kans op verbrandings gevaar dus dan moet je zorgen dat alles goed gemend is). Doordat het in de magnetron heter wordt dan in de flessewarmer bestaat de kans dat je wat meer levende organismen die in mm voorkomen kapot maakt, maar als mm slechts sporadisch opgewarmd wordt in de magnetron is dat geen probleem.

3. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    dus in de magnetron is het niet handig.

Zette je een warme water in de pan? en zo laten warmen? of deed je de moedermelk in de pan en warm laten koken?

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zet de waterkoker aan, kook het water, gooi daarna het water in een maatbeker oid en zet daar mn flesje in.

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik doe het meestal wel in de magnetron. Nog nooit last gehad van hotspots. (goed zwenken voor en na en dan geen probleem) Kokend water geeft trouwens hetzelfde probleem als opwarmen in de magnetron wat betreft voedingsstoffen: de buitenste laag melk wordt TE heet waardoor een deel van de levende organismen gedood word. Je kunt dus als je het helemaal goed wilt doen beter warm maar niet heet water gebruiken Duurt wel langer maar is het beste. Een flessenwarmer is helemaal handig en goed.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik warmde t op in n pannetje heet water. Flesje er bij, af en toe zwenken en met een paar minuutjes klaar.

7. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Flessenwarmer (vd Prenetal), ideaal.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik pak een bakje daar warm water in uit de kraan en daar het flesje even in. Zo doen wij het. De melk hoeft ook niet heeeel warm hoor. Veel kindjes drinken het ook wel op kamertemperatuur.
    En zeker melk NIET laten koken dan gaan er allerlei waardevolle voedingsstoffen verloren.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik verwarm het niet meer.
    Verse melk (net gekolfd dus) geef ik gewoon zo, dat is op kamertemperatuur 6-10 houdbaar.
    Melk uit de koelkast laat ik een kwartiertje op kamertemperatuur komen of als hij haast heeft geef ik het direct. Hem maakt het niet uit namelijk.
    En ik vind het wel zo makkelijk.

Je moet de melk niet te warm maken en zeker niet laten koken ivm de anti- en voedingsstoffen!

10. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik gebruik nog steeds de flessenwarmer en zou niet zonder willen...

Groetjes Firella

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier wordt de magnetron gebruikt en gewoon warm gemaakt met tussendoor zwenken. Wij maken 'm nooit heet maar gewoon net lauw/warm. ;)

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zo doen wij het ook! prima hoor binnen een paar minuutjes goed warm
    het hoeft niet warmer te zijn als 37 graden he

magnetron mag niet vanwege bepaalde enzymen die stuk zouden gaan en indd de hot spots.

Deel Deze Pagina