wie ook gestopt met cola light drinken?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb ernstig overgewicht en moet veel veranderen.

Ik ben begonnen (al zo vaak voor genomen) te stoppen met de coca cola light. verslaafd was ik er aan. Nu ruim anderhalve week niks gehad,vind het knap v mezelf, dronk denk ik wel vijf flessen per week, maar blijf er nog steeds zin in hebben. Door de winkel en dat pad negeren ;)

Ik heb sindsdien wel wat last van mijn darmen, zou het ermee te maken hebben? Drink nu overdag veel water en 's avonds een sapje of extra glas melk.

Dronk ook altijd graag crystal clear maar zit ook aspartaam in en als je dan toch gezond wil gaan doen....dan moet dat ook maar niet.

Gisteren uit eten en sinas gehad. Lang zo lekker niet maar in elk geval niet terug naar de cola light.

Wie is ook in 1 X gestopt na groot verbruik? Had je ook last van de darmen? En wanneer komt het moment dat de zin erin weg is?

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik dronk tot 1,5-2 jaar geleden ook veel cola-light. Maar ik wilde die troep niet meer.

Ik ben dus ook cold-turkey gestopt ;)

Sindsdien geen last meer van mijn darmen gehad.
    Ik heb een prikkelbare darm. Ik had er altijd last van. Dus ineens kramp krijgen, het zweet brak mij dan uit, en hopen dat er een wc in de buurt was.

Nu dus geen last meer van. Ik drink koffie, thee en water.

Heel soms neem ik nog wel eens cola (echt sporadisch hoor) maar dan drink ik gewone cola.

Ik zeg, ga zo door!

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik drink dus niks met zoetstoffen.

4. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed zeg! Ik ben er ook mee gestopt, na een hele grote verslaving.

Mijn tip: barleduc heeft een fles water met prik en citroen, zonder toevoegingen als suiker of zoetstoffen. Gewoon echt alleen water met citroen. Doet wat mij betreft niet onder voor Crystal Clear.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Is zero dan geen alternatief? Natuurlijk met mate, maar dat geldt voor alles.

6. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met frisdrank (light) en heb het nog best lang moeilijk mee gehad. Vond het altijd lekker om na een zware dag een blikje koude cola te openen. Heb ook last van mn darmen gehad, maar krijg nu juist weer last als ik iets van frisdrank drink. Had tijdens een lange rit naar Frankrijk een cola genomen en ben de rest van de dag beroerd geweest... Geen drankjes meer voor mij dus! Succes met volhouden, even doorheen bijten en je kan de verleiding weerstaan!

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dat vind ik niet lekker. Gewone cola ook niet, dat staat wel thuis maar kan ik prima afblijven. En omdat ik veel moet afvallen, ga ik liever proberen helemaal van de frisdrank (met suiker of zoetstof) af te komen.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Daar zit toch ook zoetstof in?

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Gewoon lekker water thee en zwarte koffie drinken! Water kun je nog zelf opleuken met een blaadje munt, wat limoen en ijsklontjes! Of af en toe voor de afwisseling lekker spa rood of spa groen met wat bubbels!
    Als je een tijdje zonder die zoete drankjes doet, dan merk je dat het allemaal zo ontzettend zoet is als je weer een glas neemt en dan is dat gewoon vies!
    Ik dronk vaak sapjes en andere zoete drankjes zonder prik, maar ik ben er ook mee gestopt, en als ik nu eens een glas neem dan doe ik de helft vullen en de rest water erbij, anders krijg ik het niet weg zo zoet is het...

Zet hem op!

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    In zero zitten ook zoetstoffen als aspartaam!

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Huh ik snap even iets niet. Je wilt afvallen en gaat geen cola light drinken, daar waar geen suiker in zit, maar wel sinas, waar wel suiker in zit?
    Cola light was toch bedoeld voor mensen die minder suikers wilden drinken?
    En een sapje bevat ook heel veel calorieën, met mate is natuurlijk niet erg. Wat betreft je darmen, die moeten denk ik inderdaad afkicken van de zoetstoffen. Te veel zoetstoffen werkt laxerend, dus wellicht hebben jouw darmen zich er op aangepast en moeten ze nu weer wennen.
    Veel succes in ieder geval!

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik heb een echte cola zero verslaving

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik las op de site van c.oca cola dat je per dag 3-4 liter zero mag drinken :$ :(

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Van light producten ga je uiteindelijk meer eten. Je hersenen denken dat er suiker komt, maar dat komt niet. Maar de insuline is al vrijgemaakt en daar moet iets mee gebeuren.

Je lichaam kent het verschil niet tussen suiker en zoetstof. Zoet is zoet.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoetstoffen zijn verslavend! Je hebt een verslaving aan zoete dingen en ookal zitten er weinig calorieën in, je lijf is er niet blij mee. Het is dus opzicht helemaal niet erg om 1 glaasje sap te drinken in plaats van bijna een fles per dag.

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik drink ook nog liever gewone cola (als ik het drink) dan heeft mijn lichaam nl nog wat aan die suikers, nl energie.

17. Badeend81

Badeend81 Actief lid

12 jul 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gestopt met cola drinken. Drink nu bolero drink echt super via internet te bestellen met stevia. Succes er mee

18. XoXo

XoXo Niet meer actief

En cola met stevia? Is die ook zo slecht? Ben ook echt cola light verslaafd :(

19. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ah man er zit tegenwoordig ookal aspartaam in Dr. pepper.. Ik drink redelijk wat normale cola maar probeer dat ook een beetje te minderen.. Ook ik zit niet echt te wachten op diabetus van cola drinken als een maffe.. En dan heb ik het wel over meer dan 1 of 2 blikjes/glaasjes cola op een dag... Het is gewoon zo ongezond en zo niet hydraterend.. Water is wat het allemaal op gang houdt dus als je dat nu in verhouding meer drinkt dan ja kun je dat op je darmen voelen, al is dat echt alleen maar postief.. Vocht is goed!

20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.425
    113
    Jaaaa! Die is lekker! :p

Deel Deze Pagina