@ oleander1986: ik zie wel een verschil tussen een kleine baby die absoluut nog niet voor zichzelf kan opkomen of een kind van 4 Mijn kind verlies ik inderdaad niet uit het oog (althans, ik doe mijn best). Zelfs niet in de supermarkt wanneer hij in het karretje zit, maar ik woon dan ook wel in een hele gevaarlijke stad Gevaar is nooit geweken, daar heb je gelijk in. En ik kan me voorstellen dat als het daar normaal is, je daar zelf automatisch veel makkelijker in wordt. Ik weet nog dat een moeder een keer haar 2 kinderen van onder de 4 jaar hier voor de supermarkt in de bakfiets liet staan. Mensen die dat zagen vonden het echt ongehoord (inclusief mezelf). Maar ik leef dan ook wel in een hele andere maatschappij hier
Je hebt echt gelijk!! Je kan niet je kind altijd maar in de gaten hebben. Als je je buggy wel mee naar binnen had genomen heb je je kindje ook niet de hele tijd in de gaten. Er zijn altijd momenten dat je een andere kant op kijkt. Ik vind het ook heel kwalijk dat mensen je kindje zomaar iets geven. Al is het maar een zakje suiker. Het gaat om het feit dat een vreemde zomaar iets aan je kind geeft. En niet dat het maar suiker is!!
Is het niet ook typisch iets van zuidelijke landen dat ze snel zoetigheid geven om kindjes 'zoet' te houden? Dus misschien geen gevaar op 'enge' dingen als je je kindje even buiten parkeert (waarbij ik er gewoon vanuit ga dat dat idd verantwoordelijk is ), maar wel op het volstoppen met suiker en snoep (en ik zou het helemaal niet leuk vinden, mijn kinderen krijgen iig het eerste jaar geen suiker en daarna ook maar zeer beperkt en nog lang geen echt snoep ... maar het is geen ramp hoor als ie een paar korreltjes suiker heeft binnengekregen )
ik denk dat het buiten laten staan erger klinkt dan het is. hoe vaak moet ik mijn wagen ergens parkeren zodat ik 5 meter verderop iets uit de schappen kan pakken. (voor degene die dit niet herkennen, probeer eens met een duo-wagen naar de kruidvat te gaan..) en dat een kindje dan even jammert, tsja, ik kan ts wel begrijpen. zou het wel iets anders vinden om de wagen buiten de kruidvat te parkeren, maar dan spreken we ook niet meer over 5 meter.. over het zakje suiker, ik vind het ook schandalig! sowieso hoeven vreemden niet aan mijn kind te komen en zeker niks te geven, laat staan een zakje suiker!
Dat het ergens anders "normaal" zou zijn om je kind buiten uit het zicht te parkeren, wil toch nog niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen. Jouw kind is JOUW verantwoordelijkheid. En nee, mijn kind valt niet van commode of bank en zal niet uit een vakantieresort worden weggenomen. Dat gemiep over die twee suikerkorrels vind ik wel heel ver gaan. Mijn kind krijgt ook geen geraffineerde suiker, maar wees wel zeg; gemiddeld kind van 10 maanden krijgt iedere dag diksap met een liga. Toch vind ik het raar dat toeristen van een naastgelegen terras hem meteen bij zijn eerste gemekker dat zakje suiker hebben gegeven. Misschien was het in jouw beleving slechts 3 minuten, maar heeft hij toch wel langer en harder gemekkerd, zoals jij het noemt, anders kan ik me niet voorstellen dat mensen dat doen. En het was goed bedoeld, ze hebben hem niet bewust willen vergiftigen. Als het zo druk was in die bakkerij dat je wagen er niet bij kon, stond er vast een rij langer dan 3 minuten. Ik weet dat in dat soort contreien 's ochtends bij de bakker de laatste nieuwtjes worden uitgewisseld en het allemaal erg traag gaat. Heb langere tijd op La Palma gewoond. Is me echter nooit opgevallen dat mensen hun kinderen buiten stalden bij een winkel. Nu zeg je dat je je even omdraaide en het was gebeurd. In je eerste post zeg je dat hij mekkerde en dat je niet op of om keek. Dat had je dus beter wel kunnen doen, had je nu niet zo verontwaardigd hoeven zijn.
tjah.... wie laat zijn kind nou buiten staan dan??? er kan wel weet ik wat mee gebeuren.een zakje suiker is daarbij vergeleken nog heilig. en verder zeg ik maar niks meer denk ik.....
euh ik denk dat je mijn reactie verward met die van de ts... beetje beter lezen meid en ij weet echt zelf wel hoelang en hoe haar kindje mekkert hoor... wat een gedram zeg daarover.. jeetje... alsof je je kinderen 24 uur per dag in de gaten kan houden.. ik doe daar niet zo moeilijk over hoor... is het dan ook zoooo slecht dat ik mijn jongste in de loopwagen achter het huis zet en ik zelf binnen de afwas doe???? staat ze ook 5 meter van me af... ojeee wat onverantwoord!!! enne pas maar op met wat je zegt... je kan nooit zeggen onee dat gebeurd mij niet!! ik ben met kind en al van boven naar beneden de trap af gedonderd... ik zei ook altijd ach nee gebeurd mij niet hoor! mijn oudste is ook weleens van de bank gekukelt op een moment dat ik heeel even de andere kant opkeek.. ook is ze weleens van het glijbaantje gevallen in de tuin... tsjah zo gaan die dingen.. je kan niet altijd en overal maar met je klapstoeltje je kindje in de gaten houden dat is op het enge af zeg!! ze hebben ook wat ruimte nodig om zich te kunnen bewegen en niet een moeder die overal meteen bovenop zit hoor... lees ook dat veel mama's zeggen oh nee mijn kind krijgt geen snoep! komt me erg bekend voor... zei ik ook altijd.. totdat ze ouder werd en nu krijgt ze elke dag wel een snoepje hoor...
Wie weet dachten die mensen of het kindje nu wat jengelde of zelfs supervrolijk was om hem een zakje suiker te geven gewoon voor de lekker en dachten ze hiermee echt goed te doen. Dat buiten laten staan. Hier zei een vrouw uit de buurt eens ''niet je kindje buiten laten staan met boodschapjes doen hoor want ik zou haar zelfs al graag willen meenemen'' Ik stond echt raar te kijken van hallooo u denkt toch zeker niet! Maar blijkbaar was dit vroeger hier in t dorp ook de gewoonste zaak van de wereld om boodschapjes te doen en kindje(s) in wagen of hoe dan ook buiten te laten staan en er is degelijk een keer een kindje ontvoerd. Mijn nichtje van 2 was een keer weggelopen want wilde graag naar oma toe en een vrouw had haar gezien op het kruispunt en heeft haar mee naar huis genomen en toen mijn moeder (haar oma) haar kwam halen zei die vrouw '' ik heb nog serieus gedacht om haar te houden want kan zelf geen kindjes krijgen maar heb toch melding gemaakt bij de politie'' Enfin, in de tijd dat jij niet zag dat je kindje een zakje suiker kreeg zo kort hoeft het ook maar te duren dat iemand 'm peert met je kindje en ook al ken je de bewoners daar, je kent de toeristen niet!
Ik miep niet over twee suikerkorrels, ik miep over een zakje suiker, waar volgens mij toch echt veel meer korrels in zitten als twee stuks nietwaar? Ik miep over het feit dat touristen zonder enige aanleiding hem een zakje suiker geven! En zogelukkig, of je me nou gelooft of niet, hij huilde echt niet. Ik kon hem prima horen. Wil je dat ik een foto van de desbetreffende bakker plaats met een rode stip waar hij stond en ik? Zodat je kan zien dat ik hem absoluut kon horen? Als jij graag wilt dat hij dat wel deed, dat mijn arme kindje heel lang mekkerde en jammerde totdat die touristen dat arme kleintje niet meer konden aanzien en hem maar een zakje suiker gaven totdat zijn slechte moeder die haar kind zomaar voor wel drie mega lange minuten alleen liet eindelijk eens terugkwam, dan mag jij denken dat het zo was en zo is gegaan. Dan laat het daar ook bij en hou op met suggereren hoe het gegaan zou kunnen zijn. Ik vind het erg vervelend worden dat jij mijn verhaal loopt in te vullen a la dat het in mijn beleving slechts drie minuten waren en dat het met een rij bij de bakker vast langer is geweest. Beetje brutaal vind je niet? Je was er niet en je weet niet hoe het is waar ik woon. Ik woon NIET op La Palma zoals jij een tijdje hebt gedaan, ik woon op het een na laatste kleine eiland. Er is hier geeneens een stad, alleen gehuchten. Er was geen rij, ik was minder dan drie minuten binnen en hij mekkerde inderdaad even. Maar zelfs al was er een rij geweest en had het langer als vijf minuten geduurd, had ik hem alsnog buiten laten staan. En nee, mijn ´gemiddelde kind van 10 maanden´krijgt geen diksap en een liga. raar he?!
kan me voorstellen dat je er een beetje flauw van wordt, zo gaat het heel vaak als ik dat zo zie... erg jammer dat een topic zo verpest kan worden door mensen die zomaar wat zeggen...
Ja, vind ik ook jammer. Tuurlijk, iedereen is vrij te reageren zoals men reageren wil. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat sommige verontwaardigd zijn dat ik mijn kindje even buiten liet staan, zeker als je zelf in een grote stad woont. Ik was en ben me echter van geen kwaad bewust en doe het nogsteeds. En bedankt aan diegene die vinden dat ik zelf vast prima in kan schatten wat wel en niet kan met mijn kindje, ik denk dat alle moeders dat heel goed voor zichzelf kunnen, maar er zullen altijd meningsverschillen zijn over wat wel en niet kan en wel en niet verantwoord is. Het word inderdaad flauw als mensen gewoon niet geloven wat je schrijft en het dan zelf maar gaan invullen hoe het wel niet gegaan zal zijn...
Wat wil je nou horen, Oleander van de mensen op dit openbare forum? Poediepoediepoedie, je bent zo slecht nog niet? Blijf maar zaniken over die 1,5 suikerkorrel, leidt lekker af van waar het om draait. Gek dat bijna iedereen hier het erg vindt dat jij je kind alleen achterlaat en het niet erg zou vinden als hun kind wat suikerkorreltjes binnenkrijgt. Maar je mag je wel af reageren op mij hoor, boeit mij niet. Wees blij dat het slechts een suikerzakje was! Waar ik me over verbaas is dat jij je kind alleen achterlaat omdat dat volgens jou normaal is daar en iedereen dat dus doet en dat je niet wilt dat je kind van bijna 1 wat suiker binnenkrijgt terwijl dat ook vrij normaal is, zeker daar! Kinderen zitten daar voor ontbijt al aan de mierzoete churros. En La Palma of La Gomera, dat maakt geen biet uit. Laat het achter je, je kan er toch niks meer aan veranderen.
Ik heb meer het idee dat jij je op mij afreageerd zogelukkig. Jou reacties gaan net even iets verder dan die van de anderen en dat weet je zelf ook. Dat heet uitdagen. Dat je uit een eerder topic iets tegen mij hebt is niet mijn probleem, misschien moet je gewoon niet op mijn posts reageren, hebben we allebij geen last van elkaar. En jij maar met je suikerkorreltjes, suikerkorreltjes, suikerkorreltjes, als je goed gelezen had heb ik al meerdere keren gezegd dat ik ook wel weet dat het geen vergif is en dat ik ook wel weet dat die mensen het waarschijnlijk goed bedoelde, toch vind ik het raar. Zoals het raar is dat mensen uberhaubt iets te eten geven aan een kind dat ze niet kennen zonder eerst te vragen. En ja, een stukje sinaasappel had ik minder erg gevonden omdat dat geen suiker is. Wel had ik het alsnog raar gevonden als ze dat ongevraagd hadden gegeven. Snap je het nu een beetje?
He wat een onaardige reacties allemaal lees ik op dit topic. Jammer. Mijn mening is dat iedereen zelf het beste kan inschatten wat veilig is of niet. Ik zou het ook heel erg raar vinden als vreemden mijn meisje zomaar iets te eten geven, ook al is het goed bedoeld, dat heb je gewoon niet te doen vind ik. Wat ik mij dus afvraag oleander, hoe ben jij verzeild geraakt op dat prachtige eiland? En hoe is het wonen daar? Mijn man en ik denken daar ook wel eesn aan, maar het lijkt me ook wel dat je je gaat vervelen. Dus ik ben benieuwd.....!
naja als je zoiets op een forum zet kan je verwachten dat er ook andere reacties komen... tja ben het wel met ze eens ik laat me kind nog niet in de auto zitten als ik 1 meter verderop geld moet pinnen! dan sleur ik haar uit de auto ga geld pinnen en dan samen weer terug... en dat zakje suiker.. vind het niet normaal dat wildvreemde mensen jou kindje zomaar wat geven! en of dat nou n gezonde banaan of een zakje suiker is ze moeten gewoon hun troep bij zich houden en eerst netjes aan moeders vragen of ze het mogen geven!
Ik begrijp uberhaupt niet dat er nog mensen zijn die kinderen die ze niet kennen zomaar iets te eten geven. Stel je kind is allergisch oid? Maar uberhaupt zou ik mijn kind geen snoepje oid laten aanpakken door een vreemde, ook niet als ik er bij ben.
wat dat betreft ben ik blij dat jayla heel eenkennig is wat dat soort dingen betreft die neemt van niemand niets aan als alleen van mij zelfs opa mag haar niets geven want dat slaat of gooit ze gewoon weg hahaha
Echt jammer dat vrouwen hier elke keer weer aangevallen worden over dingen waar ze helemaal geen advies of mening over vragen ... Vind ik echt niet normaal.. En de argument dat het om een openbare forum gaat.. een straat of een winkel zijn ook openbaar, en dan is het nog niet normaal om iemand maar ongevraagd je mening op te dringen over zaken die je totaal niet aangaan.. En hier zie ik dat elke keer weer. Een vrouw vraagt iets over een zakje suiker, krijgt op haar kop dat ze haar kind buiten laat staan.. Iemand anders vraagt HOE ze wortels moet klaar maken, krijgt een hele pleidooi dat ze vooral zelf groenten moet gaan kweken en het eerste jaar geen vlees moet geven enz enz enz enz Ik neem aan dat dezelfde personen die hier hun visie op dringen bij iedereen datzelfde doen bij vreemden op straat en het ook hartstikke normaal vinden dat het bij hun wordt gedaan?
hier ook. geeft ze het eerst aan mij. moet ik er aan proeven of het niet giftig is en dan eet ze het pas op
dat heb je goed verwoord, ik dacht precies hetzelfde... maar heb echt geen zin aan gezeik dus ik dacht ik doe het maar niet.... je hebt idd weleens mensen in de winkel of ergens anders die jou even vertellen hoe jij iets met je kind moet doen of juist niet... erg irritant zulke mensen... zo gebeurd dat ook op het forum.. ik vind een mening geven prima maar niet als je de ander belachelijk maaakt op probeerd te overheersen op een vervelende manier en zelf alles ooooh zo goed doet en je beter voelt dan een ander.. bah heb ik echt een hekel aan... elke moeder wil het beste voor haar kind en zal daar ook alles aan doen om dat te vermogelijken!! alleen is de ene moeder wat makkelijker dan de ander... ik heb ookal eerder gezegd dat ik mn jongste weleens even in de wagen laat zitten omdat we niet met wagen en al de bakkerij inkunnen... het is een winkeltje van 5 bij 5 ofzo en ik kan gewoon met dr praten als ik in de winkel sta... ik vraag me dan echt af wat daar zo erg aan is? de ts deed hetzelfde en daar word dan zo leip op gereageert alsof ze een slecht mens is vind ik echt niet normaal.. alsof een ander de waarheid in pacht heeft over andermans kunnen...