Ik heb hem maar een zakje suiker gegeven...(!!!???)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oleander1986, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Weet je, je hebt gelijk. Ik wilde het bericht gisteren veranderen omdat ik vanuit mijn rugpijn aan het schrijven was (slecht excuus) maar toen deed de compu helemaal niets meer (nog slechter excuus). Dus mocht iemand zich aangesproken voelen: excuus. Eens met LovelyDK dit is niet de manier (en eigenlijk is er geen manier).

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik voel me niet aangesproken maar denk dat je een prima excuus hebt ;)
    hoe is het ? Bijna is ze er hè :D

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Phoe, wat een discussie weer ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

thanx... any day now!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goh, gaat weer nergens over dit. Verrassend;)

Ik snap wel dat je pissig was over het zakje suiker, zou ik zelf ook zijn. Maar wat je zegt, het komt vast uit goede bedoelingen dus het is niet anders.. Mijn oma wou mijn dochter een lik slagroom geven toen ze 2 maanden was:$ En kma had.. Sjonge. Ben toen ook echt pissig geworden. Sowieso verbaas ik me nog steeds over het feit dat de meeste mensen een 'daar moet voedsel in gepropt worden neiging' hebben zo gauw ze een kind zien:( Een bordje 'niet voeren' is zo'n slecht idee nog niet;)
    En je kan zelf nog steeds het beste inschatten of je je kleintje alleen kan laten of niet. In jouw ogen wel, dus prima. Is jouw kind toch?;)

Enne, ik weet niet meer wie het was maar uitspraken doen als 'mijn kind valt nooit van de commode' is vragen om moeilijkheden.. Ten eerste is het een direct verwijt naar mama's/papa's bij wie dit wel is overkomen en ten tweede kan je dit gewoon niet zeggen. In een halve seconde kan je kind er vanaf vallen, of je er nou bovenop staat of niet. Dus de opmerking is nogal lullig.

6. adi

adi Niet meer actief

Hier ben ik totaal mee eens.. eigenlijk een beetje onnozel om het te vinden van zichzelf naar mijn mening.. maar ja.
    Ik was gisteren met mijn zoontje in mijn armen aan het lopen. Hij zat op mijn ene arm, en met mijn andere arm had ik hem onder zijn oksel/rug vast. Dus geen houdgreep, maar gewoon zoals je een kind van 9 maanden draagt.
    Nou in een mum van een seconde, zette hij zich met de voeten van me af en vloog weg, hij wou zijn speelgoed van de tafel krijpen. Ik kon hem net aan zijn been vastpakken anders zou die op de houten vloer vallen...
    Tja, ik was erbij, had hem zelfs vast, maar het is een sterke gezonde baby met genoeg kracht, en het wordt alleen maar meer. Dus ik kan bijna met zekerheid zeggen dat ie ooit van de bank/tafel zal denderen, dat hoort bij de ontwikkeling. Ik kan alleen hopen dat ze hun dreumes/peutertijd met alleen blauwe plekken zullen doorkomen 8)

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    helemaal mee eens.
    dit kan je echt NOOIT roepen...
    ik zeg zoiezo met alles zeg nooit nooit!!

mijn dochter is toch ze ging lopen ook vaak genoeg met der hoofje tegen de tafel aan gevallen of tegen een deur of kast.
    buiten valt ze ook weleens heeft ze ook een schaafwond op haar knietjes! EN TOCH STA IK ERNAAST
    maarja je kan helaas niet altijd snel genoeg zijn om je kindje op te vangen.

mijn dochter heeft ook mijn zoontje weleens een bult geslagen..
    was lief bedoelt van haar,ze wilde wat aangeven aan hem,maar het viel op zijn hoofd,en tja daar zat ik ook bij..

dus zeg nooit nooit,,ookal laat je hem niet alleen er gebeurd altijd wel wat!!

en ontopic.. jammer dat die mensen jou kindje wat hebben gegeven.gelukkig is het maar suiker zou ik denken..
    ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kindje zomaar van een vreemde iets krijgt,of dat nou suiker of fruit is,maakt niet uit.

en tja ik laat mijn kindjes ook nooit buiten staan of in de auto zitten enz,maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen..

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mensen die zeggen dat ze nooit hun kind 1 seconde alleen laten: puur nieuwsgierigheid, maar hoe doen jullie het met bijvoorbeeld tanken? Ik haal voor die 1 minuut afrekenen mijn zoontje niet uit zijn autostoel, maar doe de deur op slot en reken gewoon af. Ik heb het nooit eng geworden. Ik ben benieuwd hoe jullie er praktisch mee omgaan.

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

nou ik wil niet de perfecte mama uithangen maare als ik ga tanken neem ik haar mee om te betalen...

10. LovelyDK

Ja ik ook maar meer om het feit dat z'n oom de eigenaar is en die 2 elkaar altijd erg graag zien... Anders zou ik idd ook gewoon de deur op slot doen en ff gaan betalen...

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik ook deur op slot en betalen. Zie de rij achter me al kijken haha, tis me echt teveel werk.
    Maar goed hier ook een mini tankstation, klein dorp enz.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hoeven eigenlijk nooit te tanken als we alleen zijn met de auto (oftewel, we zijn altijd met z'n 2en, plus zoonlief). Maar anders zou ik hem altijd meenemen. Ik heb al eens meegemaakt dat er iemand stennis schopte bij de toonbank en vervolgens weg reed zonder te betalen. Ik loop niet graag het risico dat iemand er met de auto vandoor gaat met mijn zoontje er in, ook al is die kans erg klein.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    dubbel

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee ok, maar goed die gek kan ook agressief worden terwijl je met je kindje in de rij staan, met alle gevolgen van dien. Maw narigheid is overal als je het zo bekijkt.

15. LovelyDK

Idd narigheid is wel overal en je kan niet alles voor zijn... Plus als de deur van je auto op slot zit is wegrijden lastig...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Auto's kunnen ook worden opengebroken getuige de vele autodiefstallen ;) Dus ook al is het lastig, het kan prima. Bovendien zou het niet de eerste keer zijn dat ik mn auto vergeet op slot te doen ;)

En ja, gevaar kun je overal zien, maar ik voel me hier prettiger bij. Ik laat mijn zoontje niet graag alleen op een tankstation waar ik toch negatieve associaties mee heb. Bovendien denk ik dat ie een enorme keel zou opzetten.

17. LovelyDK

Jaaa yukl als je zover overal over na gaat denken zou ik jr zoontje ook niet meer alleen in z'n ledikant laten slapen op z'n kamertje want stel dat iemand de raam openbreekt en hem meeneemt!

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat is jouw mening, prima. Maar ik voel me er niet prettig bij om hem in de auto te laten zitten, evenals vele andere moeders volgens mij. En ik voel me er wel prima bij om hem alleen in een ledikantje te laten slapen. Dat jij dat niet zo voelt, wil toch niet zeggen dat je nogmaals moet zeggen waarom mijn standpunt in jouw ogen onjuist is? Nu weet ik het wel.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ach ja, tegen de tijd de inbreker bij mijn auto staat en probeert in te breken, heeft hij allang lang schop in zijn ballen gehad :D

Ik zet dance music op voor hem (is hij dol op) en het feestje gaat los daar in de auto terwijl ik aan het afrekenen ben. Keel opzetten is dan uitgesloten (ja zingen misschien).

Maar idd, gewoon doen waar je je prettig bij voelt!

20. adi

adi Niet meer actief

Hoe leuk kan zo'n topic lopen :)... van een zakje suiker, naar het vallen van de meubels, eindigend bij het auto tanken hiuhihihi leuk ;)

Hier nog nooit voorgekomen dat ik alleen met een kind ben gaan tanken, dus geen idee wat ik zou doen.. Drie kinderen naar binnen meenemen is toch geen optie, dus dan ga ik maar tanken als ze niet in de auto zitten denk ik

Deel Deze Pagina