Yukl zo bedoelde ik het niet sorry maar ik ben gewoon van mening dat je niet overal te ver over na moet denken... Dat jij je zoon na het tanken mee naar binnen neemt is niks mis mee! Ik neem die van mij ook altijd mee..
Misschien moeten we een nieuw topic openen: Hoe relaxed/onverantwoord (het is maar hoe je het bekijkt) ben jij?
Kiwi ik zou niet durven ghehe zal ik ff wat verkeerds zeggen dan? Als ik moet pinnen blijft mijn zoontje in de auto ongeveer hetzelfde toch
nou als ik even moet pinnen en de auto staat vlak voor de pinautomaat dan ga ik echt niet 2 kinderen meeslepen hoor... laat ze lekker zitten in de auto... wat een gedoe zeg en wat is het nut ervan??
Mora geen idee behalve dat hier in t dorp hij veiliger is in de auto dan erbuiten bij de pinautomaat... Aangezien het een drukke weg is en zoonlief van rennen houdt
Zal ik het doen?? Hmmm, heb alleen geen zin in rellen (krijg het genoeg hier volgende week in de stad) en die krijg je met zo'n topic denk ik.
Hihi, nou, ik trek Thirza ook niet voor elke scheet uit de autostoel hoor... Ze vindt het al zo fijn om erin gezet te worden, als ze dan eenmaal zit... hahaha Maar als ik zo ver weg moet dat ik 'r niet kan zien, gaat de deur wel op slot Daar is ze trouwens geen fan van (bang dat ik weg ga), dus dat probeer ik dan om die reden wel zoveel mogelijk te beperken. Ik doe de auto dan trouwens vooral op slot vanwege dat auto-diefstalverhaal van een tijdje terug, dat de autodief niet doorhad dat er een kind in de MC op de achterbank zat.... (en om die reden gaat de auto sowieso op slot als ik na het tanken ga betalen , ook als ik alleen ben dus) En de hele discussie verder: ik verbaas me wel een beetje over de paradoxen.... we willen het CB niet thuis hebben, want wat hebben die daar te zoeken, maar we denken wel dat we een andere moeder moeten vertellen dat het onverantwoord is om haar kind even bij de deur van de bakkerij te laten staan? Misschien is dat een kwestie van "zoals de waard is, vertrouwt ie z'n gasten"...? (Oftewel: juist omdat je je zoveel meent te mogen aanbemoeien tegen een ander, wil je het CB niet thuis hebben, omdat je bang bent dat die hetzelfde gaan doen als jij bij een ander doet?) Alsof een moeder die zielsveel van haar kindje houdt, haar kind bij de deur laat staan ZONDER zich af te vragen of dat verstandig is.... Kom nou! Die afweging maak je toch voortdurend als je kids hebt?
Yup gegarandeerd dat mensen elkaar dan heerlijk in gaan wrijven hoe slecht ze zijn en hoe goed ze zelf zijn... Een stuk of 4 pagina's vol
hahaha rellen zijn toch leuk Is een van de redenen dat ik hier zovaak op de forum kom. Wat een saaie boel zou het zijn als we allemaal elkaar constant zouden vertellen hoe geweldig we elkaar wel niet vinden *zwijmel zwijmel knuffel knuffel* 8)
Ghehe wie weet kiwi! Rozemarijke dat Cb verhaal en 'commentaar' op andere mensen geven vindi k overigens een vergelijking van niks! Ik zit ook niet te wachten op die troela's van het cb (mijn cb is waardeloos zoals je weet) maar ik discussieer wel graag met andere mama's over bepaalde zaken... Prima toch?!
dit topic heeft weer een leuk staartje gekregen. Over tanken: ik heb geen rijbewijs en meestal tankt mijn vriend als ik ook in de auto zit, maar als hij een keer alleen met ons zoontje moet tanken vermoed ik dat hij hem in de auto laat zitten. Wat het bij mij is, ik wil hem gewoon altijd binnen gehoor en zicht afstand hebben. Maakt niet uit waar ik ben en wat ik aan het doen ben. Dus ook als ik thuis ben. Hij mag van mij niet alleen in de keuken (buiten het feit dat hij alles open trekt en mama geen zin heeft het allemaal weer op te ruimen), en dat geld eigenlijk voor alle ruimtes. (tuurlijk uitzonderingen daargelaten) Ik was gister dus even (nog geen minuut) in de keuken en toen is hij op een tafeltje geklommen waar hij eerder nog nooit opgeklommen was en stond daar op het computerscherm te rammen met een big smile. Ik dacht al; wat is hij stil... Maargoed, dan schrik ik me wel even rot en denk; oh my god wat als ik net iets later binnenkwam en hij was er af geflikkerd... Ik ga nu een hoger tafeltje aanschaffen. Ongelukjes en ongelukken zitten altijd in een klein hoekje, waar je ook bent. Ik weet ook zeker dat moeders er thuis ook gewoontes op na houden waar onze mond dan weer van open valt en omgekeerd. Een zus van een vriendin van mij laat haar kleintje van nog geen jaar gewoon hele tijden achtereen in een kamer spelen terwijl ze zelf met de rest van de familie weet ik veel waar in het huis is. Ik zou dat dus nooit doen met mijn zoontje. Dus kiwi: ik denk dat als je een topic opent over verantwoord/onverantwoord zijn met je kindje het een behoorlijk slachtveld kan worden En over bepaalde personen die roepen dat hun kindje nooooit van de bank of commode zal vallen; tjah... Ik hoop dr hard duimen dat het echt het geval is, maar waarschijnlijk zal ook zij ooit op die uitspraak terug moeten komen... Of niet, dan hebben we de perfect mama gevonden!
wat een kanjer zeg! Met 10 maanden op een tafel geklommen??? Dan zal die hogere tafel over 2-3 maanden ook niet meer veilig zijn denk ik
Ja, een kanjer, maar wel lastig voor mama. De dag van zijn leven zou een trap met duizend treden beklimmen zijn. Hij komt er ook heeel goed alleen op, maar weer naar beneden niet zo goed helaas. Dus dat zijn we nu aan het trenen. Neee, eerst omdraaien en dan achter lang eerst je beentjes in plaats je recht met je hoofd naar beneden te storten!
hahaha ik sta hier met grote ogen te lezen . De meeste kindjes kunnen net een beetje kruipen met 10 maanden.. ja inderdaad, het wordt even goed opletten de komende tijd, maar misschien leert ie snel hoe het echt moet en dan heb je weer een zorg minder