Bij de uroloog geweest

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by -, Jan 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Vanaf mei vorig jaar druk aan de klus gegaan. We hoopten zwanger te worden op een normale manier. Van de huisarts mochten we in november het zaad laten testen. Omdat in mijn familie bij de vrouwen weleens vruchtbaarheidsproblemen voorkomen wou ik gewoon weten of het zaad van mijn man wel goed was. Konden we dat uitsluiten . Het zaad is 2 x onderzocht en het blijkt dus dat het niet goed. is. We zijn doorverwezen naar de uroloog. Daar zijn we donderdag geweest. Hij begon al met het verhaal dat er 9 van de 10 x geen oorzaak gevonden wordt. Na het zaakje nagekeken te hebben was hij bijna blij dat hij wel wat had gevonden. Mijn man heeft een spatader in de balzak. Hierdoor is de temperatuur te hoog voor het zaad. Binnen 6 weken gaan ze via de buik die ader afbinden. Er is dan 40 % kans dat hierdoor de kwaliteit van het zaad verbeterd. Maar er kan ook nog een andere onaanwijsbare reden zijn dat het zaad niet goed is. Er zijn nu 900.000 cellen aanwezig, normaal is 20 miljoen en door de operatie hoopt de uroloog dat het 5 tot 8 miljoen wordt. Er zit wel leven in het zaad. Dus we kunnen zwanger worden maar niet op een normale manier. We hopen dat het 8 miljoen wordt want dan is het mogelijk om IUI te doen, en anders wordt het IVF. We wachten af en misschien krijgt hij wel superzaad.
    We zijn opgelucht dat er wel wat aan te doen is. De reacties om ons heen zijn hartverwarmend.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Vervelend voor jullie dat het zaad niet helemaal in orde is wel prettig dat ze een oorzaak weten, want dan kunnen ze het hopelijk beter maken.

Maar als je partner straks 5 miljoen zaadjes heeft komt hij dan ook nog in aanmerking voor IUI? Of weet je dat niet?

Sterkte met alles en gelukkig heeft je man in iedere geval nog levend zaad.

3. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Balen dat het zaad niet goed is, maar van de ene kant wel fijn dat er een mogelijke oorzaak is gevonden. Ik hoop dat je ventje na o.p. super zaadjes krijgt en jullie verder dus geen hulp meer nodig hebben! Duim voor jullie!

4. Niet meer actief

Vanaf 8 miljoen is Iui mogelijk . Alles daaronder wordt IVF.

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Bij ons werd aangegeven dat er na opwerken 1 milj goede zaadcellen over moeten blijven voor IUI....

6. Niet meer actief

Ja na opwerken , die 8 miljoen is het aantal wat erin moet zitten zonder bewerking of wat dan ook. dus gewoon als vers " kwakje"

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is vreemd.. mijn man had de laatste keer 4.6 miljoen, bewegelijkheid en vorm in orde en volgens de gyn kunnen wij nog spontaan zwanger worden.. we moesten na allerlei onderzoeken nog 6 maanden proberen..

volgens de nvog is er nog geen ondergrens voor iui vastgesteld.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Wat een rotnieuws zeg! Maar "gelukkig" is er een oorzaak bekend.
    Ik heb positieve verhalen gehoord over zo'n spatader operatie dus geef jullie veel hoop!
    Heel veel geluk!
    Liefs Elmo

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hoi Natasja,

Mijn vriend had de laatste keer 9 miljoen, maar de keer daarvoor 2 miljoen. Bij beide keren vertelde mijn gyn dat iui nog mogelijk was, maar dat het ook nog zou kunnen dat we op de natuurlijke manier zwanger worden (aangezien we ook nog geen jaar bezig zijn). Ik word soms een beetje onzeker van de wisselende verhalen. Zeker als ik in een "deprie" periode zit, wordt ik er steeds erg zenuwachtig van.
    Ik hoop dat het ons allemaal snel mag lukken (hopelijk nog op de natuurlijke manier).

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat heb ik ook hoor prinses, word daar echt nerveus van!
    denk ik waarom word ik dan weer weggestuurd als ik zelfs onder de grens van iui zou zitten.. daar snap ik niks van.

11. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    1,961
    0
    0
    Hoi Fleurrebel,

Heel veel succes met operatie van je partner! Toch goed dat jullie onderzoek hebben laten doen, toch? Weet je een beetje waar je aan toe bent!

Lenneke

12. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    18 januari moet ik weer naar de gyn. Ga het nog maar eens navragen dan...

13. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ga ook weer bellen, ben het wachten beu..
    eerst maar even de vruchtbare dagen door (ga dan echt geen zaad inleveren hahahaha)

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    nee, dat snap ik. Die vruchtbare dagen moet je benutten. Heb ik ook eens gehad. Afspraak gemaakt voor zaad inleveren, blijkt het tijdens de vruchtbare dagen te vallen. We hebben het toen toch maar ingeleverd (met minder onthoudingstijd). Maar was wel balen!

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Natasja meid maak je maar geen zorgen hoor. Jouw gyn weet heus wel wat hij zegt, dat klopt ook echt wel hoor. Ik denk wel dat je door deze pagina veel steun kan hebben, maar dat het je tevens ook onzeker maakt want die 1 zegt dit en de ander zegt dat.

En elk mens is natuurlijk anders. Het aantal beweeglijke spermacellen is ook veel belangrijker dan het totale aantal. Je kan er wel 40 miljoen hebben maar niets leeft heb je er nog niets aan.

Succes iedereen

Share This Page