Hoe hebben jullie het verteld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Devilschase, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoi allemaal,

heb gezocht maar kon geen ander topic hierover vinden!

Mijn vraag is; Hoe hebben jullie aan familie/vrienden verteld dat je zwanger was/bent? Gewoon gebeld, tijdens een etentje, met een cadeautje?

Lijkt me wel leuk om te weten!

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb mijn vader gewoon de echo foto's laten zien :D
    Aan vrienden heb ik het nog niet verteld.

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Devils,

Ouders en schoonouders hebben wij het verteld via een leuke
    kaart en daar een gedichtje in.

De rest van de familie en vrienden gewoon zo verteld.

groetjesss

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De eerste keer aan mijn familie met de foto van de zwangerschapstest als cadeautje verpakt.
    De tweede keer heel wat minder idyllisch en romantisch : m'n moeder en zus gebeld, weer zwanger dus duimen graag dat het nu wel goed gaat!

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Toen ik de echo van 9 weken had, heb ik die in een mooi lijstje gedaan, met een passe-partout. Op de passe-partout stond het gedichtje;
    Pas 9 weken in mama's buik,
    nog heel pril en heel klein.
    Als alles nu naar wens verloopt,
    zullen jullie rond 3 juni 2008 mijn opa en oma zijn.

Dat ingepakt en gegeven onder 't mom van een bedankje (we waren net op vakantie geweest en zij hadden hier ramen gewassen enzo...).

Het leverde veel tranen op :).

6. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Wij hebben ze gelijk geshockeerd door een telefoontje en met kerst hebben we nog een leuk nieuwtje voor ze :)

7. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik heb een foto van de test gemaakt en deze aan mijn ouders gegeven...

Mijn schoonouders hebben we gebeld want die wonen niet in de buurt!

8. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ga je trouwen ;)

9. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Nee we zijn al getrouwt :) alleen weten ze het nog niet haha

10. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

WHaaaaaaaaahahahaha!!! Wat slecht zeg! :D :D :D :D :D :D

Ik heb gewoon een belrondje gehouden, niet echt iets heel bijzonders gedaan ofzo.

11. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Voor ons kwam de zwangerschap nogal onverwachts, en ja hoe vertel je het dan als niemand het verwacht, inclusief jezelf hihi..

Mijn moeder woont wat ver weg, dus ik wilde haar uitnodigen om een keer te komen lunchen en het haar dán vertellen, bleek het dat ze over 2 dagen een week op vakantie ging! :( Dus toen heb ik het maar over de telefoon verteld. Haar reactie was een vertedert: "oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhh ..oooooooooooooooooooooooooooooooooooooh..ik.word.oma :confused: ... ik word oma! :D Juut! oooooooooooooooooooooooooooohhhhh!"

De dag erna stond ze direct voor de deur, en toen zijn we samen naar mijn zus gegaan om het aan mijn zus te vertellen. Deze was stilverbijsterd en stond bijna te huilen van schrik ongeloof en uiteindelijk blijdschap hihi...

Mijn vader was op dat moment op vakantie samen met zijn nieuwe vrouw, dus die wist het een week later. Die zaten s'avonds lekker in de tuin vuurtje te fikkelen. Daar zijn we gezellig bij gaan zitten en na even wat gekletst te hebben, hebben we het gezegd: "We hebben nog een nieuwtje! Jullie worden opa en oma "

Mijn oma is doof, dus voor haar hebben we een kaartje gemaakt met de boodschap dat ze in maart overgrootoma zou worden. Hihi.. ze viel achterover in een stoel, drukte het kaartje tegen haar hart, richtte haar ogen ten hemel en dankte here Jezus :)

Verder hebben we het rondgebeld aan vrienden gewoon over de telefoon.

Als we nu bewust bezig zouden zijn geweest met zwanger worden, dan had ik het denk ik anders aangepakt, ook met een gedichtje denk ik.

12. lovelykids

lovelykids VIP lid

hallo

de eerste keer werd het al verwacht van ons en keken ze echt zo van wanneer vertellen jullie het nou en dus hebben we het toen gewoon verteld.
    de tweede keer hebben we een t-shirt gemaakt met de tekst ik krijg een broertje of een zusje.
    en deze keer weten we alleen dat we het met de kerst vertellen maar nog niet hoe dus help!

heb nog wel een paar ideetjes;

- een echo foto met een passepartout van muisjes
    - een blik met droge beschuiten en zeggen dat het in de bevallingsmaand
    - een of ander iets met de tekst voor opa/oma erop
    - een kadootje voor de baby onder de boom (slofjes/sokjes of rompertje)

dus zo zie je maar ik heb wel ideeen, maar voor mij nog niet het goede idee
    misschien heb jij er wat aan

groetjes en veel plezier (succes) met vertellen

13. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    wij hebben beschuit met roze en blauwe muisjes meegenomen toen we op de thee gingen... was erg leuk!

14. lovelykids

lovelykids VIP lid

ik zag net nog ergens een leuke staan;

een fotolijstje met daarin de tekst;
    je kunt me nog niet horen
    je kunt me nog niet zien
    .....(datum) word ik pas geboren mag mijn foto in dit lijstje dan misschien

15. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Spenen gekocht.. I love opa en I love oma.. Tijdens de koffie deze gegeven....
    Verbazing was groot... maar de reactie was gaaf...

me zussen gebeld.... en me schoonfamilie hebben telefoon gehad van mijn stiefdochter..

Haar hebben we een test gegeven... ze keek en snapte het niet.. toen langzaam vertelle wat 1 streep is en toen keek ze met grote ogen.. en vliegt me om me nek en gillen en gek doen...

16. Wij waren zelf zo overrompeld door het feit dat we ineens toch spontaan zwanger waren. Dat we allebei tegelijk de ouders zijn gaan bellen.
    Ik mijn ouders, Chris zijn ouders..

Mijn moeder was gelijk heel enthousiast, mijn schoonmoeder was wat terughoudender.. Die was nog banger voor een MK dan ikzelf.. Mijn schoonmoeder werd pas vanaf de 14e week wat enthousiaster..

17. lovelykids

lovelykids VIP lid

nog 4 ideetjes gevonden

- een badge maken met een fotootje van de grote broer en/of zus erop en de tekst: 'ik/wij krijg(en) een ...

- trakteren op fopspeensnoepjes of andere typische geboortesnoepjes en meer uitleg is er niet bij nodig

- sleutelhanger-ooievaartjes

- doorzichtige plastic balletjes halen. Half vullen met witte gesuikerd gepofte (of droge) rijst, en daar een spruitje op leggen. Aan het balletje een groen lintje binden met een kaartje "dit hadden jullie waarschijnlijk niet verwacht, maar in ..... (maand) wordt ons ....(1e/2e/3e) spruitje verwacht".

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tegen mijn moeder hebben we het giechelend op de bank verteld. Mijn vader hadden we op een later tijdstip met het nieuws willen verrassen, maar mijn moeder versprak zich. Mijn schoonvader hoorde het ook giechelend op de bank, met de de eerste echofoto's.
    Op het werk vertelde ik dat ik leuke foto's van mij had laten maken en vroeg wie ze wilde zien, en dan gaf ik ze de echofoto's... erg leuke reacties gekregen, want ze hadden allen natuurlijk pasfoto's verwacht :).

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Deze hebben wij ook gebruikt..maar dan niet met datum, maar: als ik ben geboren mag mn foto dan in dit lijstje misschien.

Erg succesvol bij de opa's en oma's! :)

20. Wij hebben het de oma's en opa's verteld rond 7 weken. We hadden twee mokken met de tekst voor mijn liefst opa/oma en twee spenen met opa's/oma's schatje.
    We hebben een mok en speen aan mijn ouders gegeven en een mok en speen aan de ouders van mijn man.
    Mijn zusje hebben we een lijstje gegeven met de tekst:
    je kunt me nog niet horen
    je kunt me nog niet zien
    .....(datum) word ik pas geboren mag mijn foto in dit lijstje dan misschien
    aangezien zij nog thuis woont. Ze vonden het erg leuk.
    De andere broers en zussen hebben we gebeld.
    De rest hebben we het na de 12 weken echo verteld. Gewoon via de telefoon.

Deel Deze Pagina