Ben benieuwd wie er wel kraamzorg neemt en wie niet Ben momenteel zwanger van ons,4e kindje en hen besloten geen kraamzorg te nemen bij de 2e ook niet gedaan,en dat beviel me goed Ik vind heerlijk als de andete nr school gaan dat,ik lekker terug kan slapen en dat kan niet als vreemde in me huis loopt haha Verder me man doet huishouden en de rest rest En ben bang om weer zo flut kraamzorgster te krijgen Dat was het dan wel en ja baby controleren gewicht ik heb weegschaal aantal plas luiers poep luiers opschrijven En bv heb ik bij rest ook gegevem dat ging goed
Wij nemen wel een kraamverzorgster. Bij de eerste heb ik wekenlang plat moeten liggen en heb toen ook verlengde Kraamzorg gehad. Bij de eerste hadden we ook echt een topkraamverzorgster. Overlegde alles over wat ze kon doen, nam erg veel taken uit handen en zo konden wij optimaal van de kleine genieten en bijkomen. Als we wilden rusten/slapen maakten we de afspraak dat we de spaapkamerdeur dicht trokken en dan kwam ze ons niet storen.
Hier juist wel. Ik ben dan in de vakantie bevallen dus alle kinderen waren thuis. Mijn man moest gewoon werken. Met de baby ed hoefte ze natuurlijk niet echt te helpen maar was haar zeer dankbaar dat ze gewoon mn huishouden bijhield! Smiddags ging ik wat boven liggen met mn oudste dochter terwijl zij een oogje in het zeil hield wat betreft mijn 2 zoons.
Bij beiden kraamzorg gehad. Bij de eerste omdat het handig is als iemand je alles een beetje uit kunt leggen, plus de controles voor ons die ze deed. Bij de tweede weer kraamzorg gehad omdat onze oudste 13 maanden is, een paar extra handen is wel zo fijn dan. Ze deed overigens alles in overleg, badkamer/wc en de was hield ze bij, de keuken werd opgeruimd en een eventuele boodschap deed ze ook. Beide keren heel tevreden over de kraamzorg geweest, de tweede vond ik prettiger omdat zij meer initiatief nam. Ik zou het niet zo snel doen, geen kraamzorg. Niet alleen voor de hulp en om te kunnen rusten, maar ook voor de controles. Temperaturen enzo kan ik zelf wel, maar kijken naar de hechtingen en de stand vd baarmoeder daar heb ik geen kaas van gegeten..
Bij onze zoon ook kraamzorg gehad, voornamelijk voor de borstvoeding. En het is me prima bevallen. Heel leuk mens. Mocht ik ooit weer zwanger zijn zou ik het weer doen. Ik heb toen met het gesprek met het kraambureau wel aangegeven dat als ik een rare troela zou krijgen ik d'r zo weer buiten de deur zet en dat zou ik indien nodig een volgende keer weer doen. Daar ben ik vrij makkelijk in.
Ja ik heb bij de laatste geen hechtingen,gehad. En de vk komt ook controleren paar keer Ik heb bij me eerste zo vreselijk kraamzorg gehad ik was zelf al jong 20 en zei was nog jonger zat alleem mr met baby opschoot of te schrijven moest alles vragen of ze iets wou doen. Bij derde had ik hele lieve vrouw die ook me andere twee bezig hield Maar nu heb,ik zo,iets de andere zitten van half 9 tot. 15 u op school. Baby verzorgen etc kan ik zelf ook wel en als er ie ts is bel ik wel
Ik sta er alleen voor wat betreft zorg en kinderen dus vandaar wel kraamzorg. Maar als dat niet het geval was geweest had ik denk ik geen of sterk verminderd gedaan.
Ik heb er alleen maar hele goede ervaring mee, dus wij nemen ook dit keer weer het maximale aan kraamzorg. Mijn man zal 4-6 weken thuis zijn en mijn vader zal ook dagelijks kijken waar hij mee kan helpen maar toch vind ik kraamzorg belangrijk. Sowieso voor de controles van moeder en kind, maar ik vond het ook fijn dat mijn badkamer zo schoon was, kleren gewassen en gestreken werden. Daarnaast vond ik het ook gewoon erg gezellig . Ik heb 2x dezelfde kraamhulp gehad en hoop haar dit keer weer te krijgen.
Super tijd gehad met mijn kraamverzorgster!!!! Was erg gezellig, huis was om door een ringetje te halen, ze begeleide me goed met het opstarten en we werden verwend! Ze mag wat mij betreft weer komen de volgende keer!!! Jammer van de vervelende ervaringen die sommigen hebben. Ik heb er van genoten!
Hier bij de eerste volledige kraamzorg afgenomen (compleet onervaren met baby's en borstvoeding), maar haar 2 dagen eerder aangegeven dat het zo wel ok was en wij geen hulp meer hoefden. Bij de tweede daarom ook alleen moeder en kind zorg afgenomen (3 uur per dag), maar ook daar 2 dagen eerder laten stoppen. En bij de derde geen kraamzorg. Geen nare ervaringen met de kraamhulpen, helemaal niet zelfs en bij de eerste ook echt wel wat van opgestoken. Maar het liep allemaal zo als vanzelf dat het al heel snel weinig 'nut' had. Ja, mijn huishouden werd mooi bijgehouden, maar dat deed ik ook vrij snel weer zelf. Bij de tweede met de moeder kind zorg heeft ze ook eigenlijk niets hoeven doen. Was best gezellig, maar voegde niet veel toe haha. Die ene controle van de baarmoeder deed de vk ook die om de dag kwam. Bij de derde dus in overleg met de vk besloten niets af te nemen. Heb toen nog meer genoten: geen kraamhulp die op de stoep staat, kijkt hoe het met de voedingen gaat terwijl dat weer als vanzelf liep, geen temperatuurlijsten en voedingslijsten bij houden, geen vreemde in mijn huis. Nee, echt heerlijk!
Ik zou het liefste geen kraamzorg hebben omdat ik er niet tegen kan dat er een 'vreemd' iemand in huis is en aan mijn spullen zit maar dat heeft ook met mijn dwangneurose te maken. Toch heb ik besloten wel voor de kraamzorg te gaan want ten eerste heb ik geen ervaring met een baby en moet ik dus alles leren, mijn man ook en ten tweede vind ik het ook belangrijk dat ze mij in de gaten houdt (eventueel wond KS of hechtingen van een knip), dat moet toch wel door een professional gebeuren vind ik. Ik heb recht op 45 uur kraamzorg en dat vind ik super veel maar goed, mocht ik een KS krijgen dan vallen er sowieso wat uren vanaf en mocht ik toch een normale bevalling hebben en het gaat goed daarna dan geef ik gewoon aan dat ik die aantal uren niet nodig heb en dat ik alleen maar moeder-kind zorg wil, neem tenminste aan dat ik dat dan nog kan beslissen en dat ze dan niet gewoon die 45 uur komen? Het idee dat ik de eerste 3 dagen 8 tot 9 uur kraamzorg in huis heb pfff, daar word ik echt kriebelig van.
Je kunt toch ook voor de basiszorg gaan? 3 uur per dag ofzo? Dat ze de controles even kan doen en even een wasje aan kan zetten ed. Ik zou ook altijd rekening houden met het feit dat je bevalling anders kan lopen. Ik kreeg bij de derde onverwacht een ks bijvoorbeeld.
Ik wilde eigenlijk ook geen kraamzorg, omdat ik het vreselijk vind dat een vreemdeling aan me spullen zit, alles scheef zet en het niet schoonmaakt zoals ik het wil. Ik heb uiteindelijk er wel voor gekozen, omdat ik helemaal geen ervaring had met baby's. En wilde dus ook echt alleen de ouder-kindzorg. Nou mij viel het tegen, kraamzorg vond het vervelend dat ze niks in huis mocht doen. En verstand van BV geven had ze ook al niet, waardoor ik dus moest stoppen na 3 weken, helaas. Dus bij mij geen succes, was echt blij dat ze weg was.
Nou dan ben je dus ook bedankt! Het eerste deel van je berichtje kon ik wel geschreven hebben Als ik verstand van baby's had dan hoefde ze echt niet te komen maar helaas, wel zonde dat daardoor de BV mislukt is bij je.
Hier ook zeker weten kraamzorg. Ik beval in de zomervakantie dus dan zijn de 2 oudste thuis en dan hebben we nog een kleintje van nog net geen 2 tegen de tijd dat ik ga bevallen. Mijn man is dan wel vrij als ik bevallen ben maar ik zweer echt bij kraamzorg haha. Al de tips die je weer krijgt,de verzorging daar waar nodig,de rust etc... Maar ik moet zeggen dat mijn kraamzorg elke keer top was,zeker bij de jongste. Toen moest ik zelfs huilen dat ze weg ging omdat we echt een leuke band hadden opgebouwd haha. Helaas werkt zij niet meer voor de kraamzorg waar ik voorheen ingeschreven stond dus daar baalde ik wel van toen ik het afgelopen week aanvroeg. Maar het zal deze keer ook vast goed komen en vind het juist een heerlijke tijd!
Als de kraamzorg je niet bevalt kan je haar altijd naar huis sturen en om iemand anders vragen. Je zou echt niet de eerste zijn die dat doet. Ken meerdere mensen die dat hebben gedaan.
Hier helaas slechte ervaring met de kraamzorg. Ik kreeg er behoorlijk veel stress van. Voor me bevalling had ik alles klaar gelegd voor me baby zoals ik het fijn vond en wilde hebben. Maar zij vond dat niet goed en begon alles te veranderen in de kasten en het een andere plek te geven. Daarna hadden wij een feestdag waarbij ik had aangegeven dat ze eerder weg kon gaan, maar dat vervolgens niet deed en reden zocht om nog even de toilet te doen en nog even de flesjes uit te koken. Ik dacht MENS GA WEG op dat moment. Maar goed.. Ik zou het wel doen bij de volgende keer, maar als ik dan merk dat ik niet tevreden ben dat ik dan om een andere vraag.
Daar twijfelde ik over had bij me eerste ook 3 uurtjes nou was gehecht enzo ze controleerde niks alleen mr boekje schrijven baby in,bad doen Ben nu 32 weken bijna denk dat ik het gewoon zo laat hopend op een goede bevalling
Ik zou niet eens zonder kraamzorg durven....! Bij mijn zoontje was zij degene die in de gaten hield of hij voldoende binnenkreeg en goed groeide. Wisten wij veel... we vonden het alleen maar fijn dat hij 's nachts al 5/6 u achtereen sliep... bleek het een stille hongerlijder te zijn en had hij niet de kracht om te komen voor voedingen Na 24u bijvoeding ging het gelukkig weer helemaal goed, maar onze kraamverzorgster heeft dat ontdekt. Ik kan me voorstellen dat als het je derde of vierde kindje is, je er wat anders in staat, maar ik vind het eigenlijk onverantwoord om bij een eerste kindje niet de minimale zorg af te nemen... alles is dan zo nieuw en er komt zoveel op je af, daar moet even een "expert" bij zijn om je de basis te leren en een oogje in het zeil te houden.
Bij de eerste wist ik bv niet dat je moest temperaturen was om 8 u ochtend thuid kraamzorg was er pas om 13 u maar ze temperatuur was dus iets gedaald had m wel mutsje oo dekenje lakentje Maar idd nu bij een 4e weet ik het allemaal wel en als er iets zou zijn kan ik altijd vk bellen