Ik heb het gedaan!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leeuwen77, 23 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik werk nu nog 16 uurtjes. waarvan mijn zoontje 2 ochtendjes naar het kdv gaat. ik was ook bag dat het me hele salaris zou gaan kosten maar dit valt reuze mee. zou ook het liefste thuis blijven maar zo als het nu gaat gaat het goed. veel plezier met je kindje thuis en geniet ervan ze zijn zo groot.

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dat gesjees en gestress zag ik dus ook echt niet zitten. Heerlijk 's morgens op mijn gemak doen en wat je zegt: onder het drinken van een kopje koffie genieten van je kind en het gekeuvel, heerlijk!

Ook ik heb geen familie die op kan passen. Ze (schoonfamilie) werken allemaal en mijn ouders wonen te ver weg. Oh da's niet helemaal eerlijk: mijn schoonzusje/zwager zou nog kunnen. Maar: die hebben zelf 4 meiden, waarvan de oudste naar school gaat, maar de 3-ling gaat sinds kort naar de creche......die wil ik dat echt niet aandoen! (ondanks dat mijn schoonzusje Rick's peettante is en gek op het jochie)

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    maar hoezo gesjees en gestress? Ik kan begrijpen als je als mama lekker thuis wil blijven met je kindje hoor, maar hier een werkende papa en mama, en geen gestress hoor! Gewoon lekker op tijd op staan! Wij ontbijten ook altijd lekker rustig met z'n drietjes (op bed overigens ;) ), maar van gestress is hier geen sprake.

En bovendien is de créche tegenwoordig echt niet duur, ook als je leuk verdient krijg je nog een behoorlijk bedrag terug van de Belastingdienst.

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    lekker hoor... voor ons is dta financieel niet mogelijk...zeker niet aangezien we zometeen gaan verhuizen naar een nieuw huis...en ik moet zeggen dat ik dat ook liever doe dan dat ik in deze flat blijf zitten!
    Moet overigens zeggen dat het bij ons ook echt geen gestress ochtends is hoor...als je gewoon netjes op tijd opstaat is er voldoende tijd voor alles...ja als je tot op het laatste moment blijft liggen is het een ander verhaal

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Klopt hoor, dat het geen gestress hoeft te zijn. Maar: als je weet dat je een autorit van ruim 1 uur (zonder file!) moet maken eer je op je werk aankomt en daar om 08.00 uur "moet" beginnen...... Dan reken maar uit hoe vroeg ik dan op zou moeten staan, Rick eten zou moeten geven en naar de creche zou moeten gaan.

Ik zag dat niet zitten. Nu is het anders nu ik ontslag heb genomen (bovendien was ik al vanaf halverwege mijn zwangerschap ziek, dat speelt ook wel mee natuurlijk), nu zou ik dan werk zoeken in de buurt, maar dan ook niet meer voor 40 uur.

Ach ieder zijn ding zeg ik altijd maar, enne: als het mij niet meer bevalt thuis fulltime dan ga ik gewoon lekker op een baantje uit!

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Dames,

Bij jullie mag de opvang dan niet duur zijn! Maar hier is het niet te betalen! Ik werkte in het weekend en moest dus weekend opvang zien te regelen. De doordeweekse opvang is hier ook gewoon te betalen. Maar voor het weekend rekenen ze hier 600 gulden (ja, wij leven hier nog in guldens, wel antiliaanse) en ik verdien er 1200! Dus om nou de helft weg te brengen terwijl ik het fantastisch vind bij mijn kleine, nee! Maar ook ik wil straks weer gaan werken. En dan zoek ik zeker een baantje doordeweek en kan de kleine lekker naar de opvang!

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wat goed van je! En wat fijn dat je bij je kindje kan zijn!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan als huisvrouw! :D

8. sim

sim Niet meer actief

heerlijk toch, dan maar wat inleveren, kijk maar eens wat je er voor terug krijgt!

9. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    namens mij ook gefeliciteerd.

geniet ervan.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik zou ook graag thuis willen blijven als er een kleine zou zijn.
    Maar dat is financieel helaas niet haalbaar voor ons.
    Wel fijn als je dat wel kunt :)

11. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik zou ook erg graag thuis willen blijven.
    ik werk nu nog 3 dagen en het is een goede baan, maar toch heb ik het er niet zo erg meer naar mijn zin.
    mijn moeder past op dus ik maak me echt niet druk om de kleine,maar ben er toch liever zelf voor haar.
    zou liever gaan werken als de kids (er komt nog wel een tweede) op school zitten ofzo).
    wil niet de rest van mijn leven thuis blijven, maar de eerste tijd vindt ik wel prettig ook voor de kleine.
    alleen financieel he....vraag me soms af hoe sommigen dat doen.
    mijnman verdient helemaal niet slecht maar is vrachtwagenchauffeur en als hij ziek is of vakantie heeft dan is zijn salaris lager omdat hij het van zijn overuren moet hebben.
    dus hij durft het niet aan.

jammer. :cry:

Mejon

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    O, natuurlijk hoeft het geen gestress te zijn, is bij iedereen weer anders, ik nam gewoon 1 voorbeeld aan uit mijn omgeving, hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat het bij iedereen dus wel zo zal gaan!

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Kon ik dat ook maar doen. Ik vind het heerlijk om te werken en ik heb mijn collega's zeker gemist, maar vandaag is de tweede dag dat ik naar mijn werk moet en ik vind het vreselijk! Elke keer weer tranen dat ik mijn babytje achter moet laten. Hij zit bij mijn schoonmoeder, dus er wordt goed voor hem gezorgd, maar ik mis hem zo ontzettend! Ik had nooit verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden...

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heerlijk dat het kan meid. Ik heb er ook voor gekozen thuis te blijven en geniet er erg van.

Hoewel ik aan het begin het gevoel had mezelf te moeten verdedigen. Maar nu niet meer!

15. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik ken het gevoel. Ons buurmeisje ging met 3 maanden naar het KDV; ze is 2 maandjes ouder dan Mark. Ik vond haar nog er klein. Mark is nu 3 maandjes, en ik vind hem ook nog te klein om naar het KDV te gaan.
    Ik heb nu ouderschapsverlof, en ik ga strakkies 3 ipv 4 dagen werken.
    Ik zou eigenlijk ook wel willen stoppen met werken. Maar misschien denk ik er over 2 maandjes (dan houdt mijn ouderschapsverlof op) anders over.

Deel Deze Pagina