Wat een rust!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brussie, 23 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben zo blij dat ik mijn gevoel volg. Mijn manneke is 4 weken oud en ik heb vanaf het begin bv gegeven. Ik heb hele gevoelige borsten (tepels vooral) dus echt plezierig was het niet. Maar ik bleef volhouden want het is toch het beste voor je kind, altijd op temp (je hoeft geen flesje klaar te maken) én het is gratis!
    Maar ik maakte te veel melk, spoot m'n kleine schatje in zijn gezicht en hij spuugde na het drinken (behoorlijk veel). Toen ben ik begonnen met kolven en de bv in de fles geven, 's nachts gewoon aan de borst. Maar meneer wilde steeds vaker en meer drinken.
    Na een paar dagen besloot ik een flesje kunstvoeding te proberen. Meneer was stil!
    Ik heb dus besloten te stoppen met bv, blijkbaar zit er niet genoeg voeding in. M'n mini-mannetje is tevreden, ik heb minder pijn en pfff.. wat een rust! Heerlijk gewoon!
    Hij komt elke 4 uur en slaapt heerlijk tussendoor!

Zo, ik wilde mijn blijdschap met jullie delen!
    Gr. Brussie

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    gelijk heb je je hebt het in ieder geval geprobeerd!

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ken je gevoel Brussie! Ik heb het 9 weken geprobeerd en was zo beetje hetzelfde als jij, pijnlijke tepels, mannetje hapte niet goed, spuugde veel, kwam om de 2-3 uur! Na een maand wilde ik al stoppen maar toch maar volgehouden, dan uiteindelijk op 9 weken moeten stoppen wegens inname van medicatie en ik voelde me ineens een andere mens, ik had terug rust, mijn mannetje veel contenter, ... ik kon gewoon toen pas beginnen genieten! Dus voor mij ook, bv nee bedankt, voor mij niet meer!

Grtz x

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik heb eigenlijk geen moeite met bv geven. Maar ik ben mijn cup F aardig zat. Ik heb normal cup C. Ook ik heb teveel melk! Ik spuit de kleine nog steeds helemaal onder! Dus ben ik nu aan het afbouwen. Ik geef nu 3 flesjes fv en dan 3 x bv. En ik probeer tussendoor te kolven zodat ik de bv ook uit een flesje kan geven. Maar ik moet ook zeggen dat ze de fv veel beter drinkt en niet spuugt. Ik ben ook blij dat ik nu langzaam kan overstappen op fv.

5. Ik was ook zo blij, en ook ineens een tevreden ventje....
    Ik had ook veel pijn met bv geven en kreeg er ook nog eens een ontsteking bij... toen had ik ineens weinig tot geen voeding meer, dus over op fv in een dag, kon immers niks geven, en wat was ik blij

6. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    hier ook overgestapt naar fv. Alleen ik had te weinig voeding. Kolven hielp niet om het op gang te krijgen en na 5 weken was ik de avonden zo zat. Ze kam om de 1,5 a 2 uur en nog niet tevreden, lees huilen. Overdag sliep ze ook nauwelijks dus kwam niet meer aan rust toe. De nachten kwam ze om de 3 uur als we mazzel hadden. Uiteindelijk kon ik niet anders dan overstappen naar fv. Het deed pijn....Maar dat werd snel goed gemaakt door de rust die ervoor terug kwam. Eindelijk is mijn meisje tevreden! En ze komt nu ook eindelijk goed aan, want dat liet ook te wensen over bij ons...

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ben blij dat jullie niet gelijk een oordeel klaar hebben, dat ik het niet geprobeerd heb! Bij mijn dochter had ik maar 5 weken (ik gaf toen alleen maar water) en vlgns sommige mensen had ik niet lang genoeg vol gehouden.
    En nu heb ik het ook lang genoeg vol gehouden vind ik. Er zit duidelijk niet genoeg voeding in.

Ik en m'n rust :D

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Waarom zouden ze gelijk een oordeel klaar hebben meid? Je hebt het toch geprobeerd? klaar!
    Als het niet gaat, dan gaat het niet ;) En het gaat er uiteindelijk om waar jij en je kereltje zich het lekkerst bij voelen :)

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    "Gewoon volhouden" is wat ik dagelijks heb gehoord.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tja... andere mensen hebben vaak makkelijk praten... dat is het enige wat ik er dan over denk.
    Niet iedereen kan borstvoeding geven, dat vergeten mensen nog wel eens.

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Vind ik nou ook! Anderen hebben idd makkelijk praten. Maar ik zit met een ontevreden kind en pijnlijke borsten!
    Maar goed, ik vind dat ik mijn best heb gedaan en nogmaals:

Ik heb mijn rust!

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zit ook sterk te denken aan kv of iig een combi. Ik kolf nu alles af omdat ze niet effectief drinkt aan de borst. Ze wordt heel erg onrustig aan de borst en ga alleen maar huilen en nee het is geen spruw. Ze drinkt eigenlijk alleen als de toeschietreflex komt en daarna alleen maar zuigen als op een speentje. Dus ze krijgt amper wat binnen dus ik kolf alles af en dat op een schelp zeg maar.

Ik zit nu de hele dag of te kolven of te voeden en soms doe ik wat voor mezelf.

Maar ff vraagje hoe doe je dat als je bv met kv wilt combineren en hoeveel voedingen kan je bijv. het best bv geven en welke?

13. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ze hebben bij nutricia op de website een heel mooi schema. Je moet langzaam beginnen met 1 keer kv en de rest bv en dan 3 dagen later 2 x fv en de rest borst enz. Dat je baby wel rustig kan wennen. Laura had wat problemen aan het begin, dus hebben we 2 weken op 2 voedingen gezeten en uiteindelijk toen overgestapt naar nutrilon omneo vanwege constipatie. En nu zit ze dus op 3 flesvoedingen en 3 borst. en over 2 dagen gaan we weer een extra kv doen.

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Meiden ik begrijp jullie zo goed en dit topic komt voor mij misschien wel op het goede moment...... :oops:

Ik geef nu 3 maanden bv en herken zo'n beetje alle verhalen.

Ongeveer 7 weken geleden zijn we al begonnen met een flesje kv in de avond omdat ik ook zo'n beetje de helr avond met mijn zoontje aan de borst zat. Het brak me zo op dat ik 's nachts huilend zat te voeden.
    Dankzij dat flesje kregen wij onze nachtrust terug.

Dit is zo'n 6 weken goed gegaan dus. Toen kreeg ik een spiraaltje (hierdoor KAN de bv teruglopen) en kregen wij te horen dat mijn vader niet lang meer zou leven.

2 weken geleden is hij overleden. De afgelopen tijd heb ik weinig rust gehad en slecht gegeten en gedronken. Het resultaat was dat afgelopen weekend mijn borsten zowat op ontploffen stonden maar sindsdien word het steeds minder :(
    Overdag gaat het nog zolang ik maar vaak aanleg maar 's avond is het gewoon op en ligt hij alleen maar te huilen totdat ik de fles geef.

Het idee om over te gaan op de fles is ontzettend aanlokkelijk. 4 uur tussen de voedingen hebben klinkt als een droom! Wat een rust lijkt het me........

En tegelijk voel ik me schuldig, ik wil mijn zoontje toch het beste geven, ek ik had me zo voorgenomen het 6 maanden vol te houden....pfffffff

Mijn man is er al klaar mee, die zegt dat ik er aan onderdoor ga, en is al hartstikke trots dat ik het al zo lang vol gehouden heb. Maar ik ben nog maar op de helft!

Maar om eerlijk te zijn heb ik ook echt de energie niet voor nog een paar regeldagen en als ik jullie dan zo hoor......

Moeilijk hoor.

15. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Meid,

We beloven zoveel voordat de kleine er is! Maar als ze er eenmaal zijn is alles anders! Ik zou een natuurlijke bevalling hebben! Geeindigd in een keizersnee. Ik zou weer gewoon gaan werken na 8 weken. Heb maar ontslag genomen. Terug ga ik nu echt niet! Ik zou 6 maanden bv voor 6 maanden gaan geven. Nou, het valt allemaal gewoon tegen. Dus je moet doen wat goed voor jou en de baby is! De baby wordt er echt niet vrolijker op als zijn mama zit te huilen tijdens het voeden. En als jij bv wil geven tot 6 maanden dan doe je dat, maar doe het niet omdat je die belofte ooit gemaakt hebt! We willen allemaal het beste voor onze kleintjes, en een gestresste mama hoort daar niet bij (volgens mij dan)

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    ff of topic......
    ik geef nu hypo-allergene voeding maar Ruben heeft erg veel moeite met poepen. Er zitten steeds 3 dagen tussen en hij zit me dan toch een potje te persen...... :oops:

Dus heb nu ook omneo gehaald maar moet er nog mee beginnen. Hoe snel merkte jij verschil?

En hoeveel doen jullie in een flesje? ik geef nu 150ml maar volgens de verpakking zou hij al 180 mogen.

En hebben jullie eerst met het cb overlegd of zijn jullie gewoon zelfstandig overgestapt?

Alvast bedankt!

17. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    He Lily, ik snap dat je wilt doorzetten, dat wilde ik ook perse en hier is het gelukt. Maar als je er echt aan onderdoorgaat, dan heeft Ruben meer aan een blije mama dan aan die borstvoeding denk ik. En de eerste 3 maanden zijn het belangrijkst. nou ja eigenlijk is de eerste week, het collostrum het allerbelangrijkst en dat heeft hij allemaal gehad.
    Borstvoeding is in het begin zwaar. later wordt het gelukkig makkelijker. Nu vind ik het heerlijk, alleen nu loopt het kolven helaas terug, dus ik ben benieuwd hoelang ik het nog zonder kv volhoud.
    Ik zou zeggen, zolang je er nog niet aan toe bent om te stoppen, ga dan door, maar als je er echt doorheen zit, voel je dan niet schuldig. KV is een goed alternatief en kinderen worden er ook prima groot op.
    Ik snap je gevoel van falen, dat heb ik nu nog steeds nu het kolven minder wil. En ik snap dat je aan de ene kant niet wilt stoppen, maar aan de andere kant. Ik heb doorgezet en nog genoten daarna. maar ik ben mijn vader niet verloren in die periode, gelukkig niet. Ik denk dat je voor jezelf moet kiezen welke kant de balans opslaat.

En voor alle andere meiden. Ik ben pro borstvoeding en ik snap het niet zo heel goed als mensen het niet eens willen proberen (ligt natuurlijk wel aan de redenen, maar geen zin vind ik een slecht argument, maar dat is mijn mening). Maar als je het wel probeert dan is het zoeken naar een balans en ieder beslist voor zichzelf wanneer de balans te negatief utislaat. Ik heb vrij veel over voor de borstvoeding en dat snappen mensen soms ook niet. Ik val hard af en ben ook nog erg moe, maar ja ik vraag me af of dat zonder bv beter zou zijn of dat het gewoon komt door mijn drukke leven op het moment met kind, man, werk, studie, huishouden en vrienden. Ik denk dat het meer daar aan ligt.
    Mijn mening hierin is laat iedereen in zijn waarde. Ik denk dat iedereen probeert de keuzes te maken die voor zijn/haar kindje en gezin het beste zijn of waarvan je denkt dat het het beste is. En ja dat zijn nou eenmaal niet altijd de dingen die als beste geadviseerd worden. Want wie kan zich nou aan alle regels houden? Plus iedereen denkt daar weer anders over. Ik breng mijn dochter 3 dagen naar het kinderdagverblijf, dat vinden sommige mensen ook maar raar. En dan gaat ze ook nog een middag naar opa en oma. Maar voor ons voelt het goed en Inge doet het er goed bij. En zo doet iedereen wat naar eigen idee het beste is. En of je een goede moeder bent is in mijn ogen echt niet afhankelijk van of je borstvoeding geeft of flesvoeding en of je werkt of thuisblijft etc.
    Als dit voor jullie goed voelt en rust brengt, gefeliciteerd dan met je beslissing. Enne commentaar krijg je toch wel, haha. Wat je ook doet het is toch nooit goed. Dat gezeur komt er helaas ook bij als je moeder wordt. Iedereen denkt dat ze commentaar op de manier waarop je met je kind omgaat etc mogen geven en ook iedereen denkt altijd alles beter te weten. De ouders kennen hun kindje het beste en de meesten nemen hun beslissingen niet lichtzinnig, dus laat anderen maar lekker praten en volg je gevoel.

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Bedankt.
    Wel grappig, ik zou ook thuis bevallen zonder poeha. Werd in het ziekenhuis met een infuus en ruggeprik. Ik zou mijn wek en studie ook combineren met een baby en heb ook ontslag genomen :)

En ja, een gelukkige en gezonde mama is wel het belangrijkste ;)

19. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Lil,

Ik ben zelf overgestapt! Maar later wel bij het cb uitgelegt waarom ik het heb gedaan. We zijn nu 4 dagen bezig met omneo, en ik merk het verschil nog niet! Laura poept nog steeds een keer in de 3 of 4 dagen met veel gepers en een klein beetje gehuil!

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    lilly, geweldig dat je al zo lang borstvoeding geeft.

Veel sterkte in deze moeilijke tijd, en probeer nu een beetje aan jezelf te denken meid!

Deel Deze Pagina