Stamppot rauwe andijvie met bietjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Even een vraag. Ik heb net in de koelkast zitten neuzen voor het avondeten. Nu moeten de andijvie en rode bieten eigenlijk op, anders moet ik morgen één van de twee weggooien. Zonde natuurlijk:)

Nu lees ik overal op internet recepten van stamppot rauwe andijvie met rode bieten en spek.
    Het ziet er ten eerste helemaaaal niet lekker uit en ten tweede, de combi is nu niet echt alledaags.

Maar toch staan er veel positieve reacties bij.

Iemand dit ooit gemaakt/gegeten ?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Klinkt ranzig, nog nooit geprobeerd maar waarom maak je niet bijvoorbeeld beide en vries je de andijvie stampot in ?

3. christina89

christina89 Niet meer actief

dat zou ik dus ook doen haha

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik ook
    of je kookt beide en dan kun je de bietjes best nog een dag bewaren. eet je die morgen

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Stom, is ook een optie natuurlijk. Doe ik dat vanavond wel even als de kinderen op bed liggen. Heb maar één grote pan en die staat nu op. Maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe het smaakt :D

6. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog nooit gegeten maar vind het ook niet echt smakelijk klinken eigenlijk. Idd of allebei maken en iets invriezen. Of maak van de bieten een salade voor erbij .

7. tulip

tulip Niet meer actief

whaha het lijkt mij enorm ranzig, terwijl ik het allebei graag lust..ik zou voor de invriesoptie gaan.

8. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Klinkt niet echt lekker zal het dan ook niet zo snel proberen;) Maar andijvie invriezen zou ik ook niet doen persoonlijk. Heb het 1 keer gedaan was geen succes andijvie was warm en niet lekker knapperig meer zeg maar.

9. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Moet ik eerlijk zeggen dat ik dan eerder de bieten in zou vriezen want ik vind andijvie invriezen nooit een succes, smaakt toch stukken minder naar mijn idee.
    Moet ik er wel bijvertellen dat ik echt alles invries wat los en vast zit haha van soep tot kapucijners etc.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik vries ook veel in hoor. Hoef komende twee weken geen vlees mee r tte kopen, meestal zijn de verpakkingen voor 3 of 4 personen. Bij de poelier op de markt altijd 5 voor 3,95 of 10 voor 6,95. (Gepaneerde kipburgers en ander soort kipspul). Beide kinderen eten een half stukje vlees dus aan 2 stuks hebben we genoeg. Vriezer ligt bomvol. Andere la ligt vol met voornamelijk eten voor elise of als ik laat ben van het werk en geen zin heb om te koken dus voor nood. Meestal heb ik tijd genoeg om te koken.

Ik denk dat ik de stamppot andijvie dan in de koelkast doe en dat mn man die tussen de middag opbakt. Ik ben zelf aan het werk tot 18.00 uur dus pas om kw voor 7 thuis.

Blij dat het gewoon bietjes is geworden nadat lenn zei dat ik toch zo lekker kan koken haha

Deel Deze Pagina