Ik heb het gehad!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik weet precies hoe je je voelt. Ik weet sinds december al dat mn contract eind augustus stopt ivm bezuinigingen. (ook zorg alleen administratief) en ben sinds die tijd ook al aan het solliciteren. Wel al een paar keer uitgenodigd uit honderden brieven, maar het werd het steeds net niet. Ik zit mn tijd nu gewoon uit ook al is er niet veel meer te doen. Wie weet kom ik straks wel een leuke baan tegen.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ben geen verzorgend personeel. Heb SPH gedaan.

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    oh oke, dan snap ik het..... s6 dan ! hoop dat je gauw ander werk hebt en deze periode kan afsluiten.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @TS Kan me wel voorstellen dat je klaar bent met die instelling ja.. Dan is die optie 3 maanden weg ook al geen optie meer :) Hoop voor je dat die procedure echt positief uitpakt! En inderdaad, vast uwv inschakelen zodat je straks in ieder geval niet met lege handen staat. Die vakantiedagen opnemen is altijd goed natuurlijk, maar dan moet je die wel hebben. En dan is een paar maanden nog wel lang. Heel veel succes met solliciteren en heel veel sterkte met de komende moeilijke werkdagen.

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    houd moed ik kreeg net 2 telefoontjes achter elkaar van 2 verschillende bedrijven voor een sol gesprek. Ik ben benieuwd.

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    @ts en Lin80, in principe kunnen ze een tijdelijk contract zo stopzetten zonder reden, echter, mag deze regel/wet niet gebruikt worden om het aannemen van vast personeel te ontlopen!
    Ik zou toch eens bellen naar een advocaat, wellicht zijn er eerdere zaken geweest waarin hierover een uitspraak is gedaan.
    Mijn idee over de rechtswinkel is dat je het daar heel goed moet treffen qua contactpersoon, om er echt voordeel uit te kunnen halen.
    Veel succes met alles en blijf vooral positief!
    Zet een mooie profielfoto op facebook/ hyves (als je dat hebt) er komt vast iets goeds op je pad.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat kan best zo zijn, maar dat gaat in dit geval ook niet op. Ze nemen nieuwe krachten aan, maar er staat nergens dat deze een vast contract krijgen. De andere functies krijgen wel een vast contract maar dat is niet de funtie van TS.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    bedankt voor de tip Mirro. Ik heb echter al contact gehad met rechtsbijstand en ik kan er niks tegen beginnen.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    kan je de hand geven nouja mijn vriend zijn contract word niet verlengd zit je dan:(
    van alles moet ik regelen maar weet niet meer allemaal wat over 4 weken verloop zijn contract
    leuk hoorde we ook gister

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wow, gisteren pas te horen gekregen?! Dat is helemaal hufertig! Ik weet het gelukkig al wat langer.
    Zo juist gebeld naar een instelling waar ik 2 sollicitaties naar had verstuurd maar volgens die vrouw waren alle uitnodigingen al de deur uit. Ze wist alleen niet wanneer dat gedaan is (komende maandag en dinsdag zijn de gesprekken). Baal er echt van want ik heb (nog) niks gehad! Was zo'n leuke functies! :(

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou erg he hun zeggen van ja we mogen het zo laat melden ja hallo WE HEBBEN EEN GEZIN !!!! ik ben echt pissig

12. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Klopt, het is fatsoen dat ze het op tijd zeggen, maar dat gebeurd niet altijd... (Alleen wanneer het een aflopend contract betreft)
    PostNL heeft hoofdbezorgdagen ( di-do-za) waarop de meeste post wordt bezorgd.. Hopen op vrijdag misschien?? (Neem aan dat de post van morgen, vrijdag bezorgd wordt)

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik hoop het moontje, maar ben er bang voor. Zou wel héél laat zijn als de gesprekken maandag en dinsdag al zijn.

@Bengeltje; Echt smerige streken. Hier hadden ze mijn man ook een vast contract beloofd (heeft 2 banen, 1 vast 1 tijdelijk.) Die tijdelijke zou dan vast worden en voor meer uur zodat hij 1 baan kon laten vallen. Nu kwam ze 3 wkn terug ook dat hij niet vast kon krijgen. Ze had er nachten wakker van gelegen over hoe ze dit aan hem moest vertellen.
    Rot toch op denk ik dan! Wij liggen nu nachten wakker en hebben de nodige (heftige) discussies over hoe onze "toekomst" er nu uit gaat zien!

14. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Dat een werkgever 4 keer een contract voor bepaalde tijd mag geven kopt maar dit mag wel maximaal 3 jaar bedragen dus bv. 2x 6 maanden contract en 2x jaarcontract

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Is dat echt zo? Verschilt dat niet per organisatie of zo?
    Dat werd door de rechtsbijstand niet verteld!

16. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik heb een 2 maanden geleden een cursus gehad over ontslag en arbeidsovereenkomst recht en daar heb ik geleerd dat het echt maar max. 3 jaar mag bedragen. dus ik ga er dan vannuit dat het niet uitmaakt hoe wat of waar want het is wettelijk bepaald. Ik zou je rechtsbijstand bellen en ff nog eens na vragen. gr daliya

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee hoor, totaal is 48 maand ipv 36 maand in dit geval.

Zie deze link voor info: Meer en langer tijdelijke arbeidscontracten | Jongeren en werk | Rijksoverheid.nl

18. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    oke ik heb het gelezen en hij is per 1-1-12 vervallen vandaar dat ik het niet in de cursus heb gehad maar goed idd hier kun je niks aan doen sorry

19. dancingprinzess

dancingprinzess Actief lid

19 mei 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Als je lid bent van een vakbond zou ik daar eens om informatie vragen over je situatie. Veel sterkte.

20. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Vervelende situatie!
    Veel sterkte met de situatie.
    Knuffel!!

Deel Deze Pagina