Echt, ik kan niet wachten om weer aan het werk te mogen! Ik ben docente in het VO en dit is de 5e week van de vakantie. En ik heb er geen zin meer in. Ik mis mijn werk, de contacten met m'n collega's, iets doen voor mezelf. En hoewel ik heeeel graag bij mijn kinderen ben, heb ik het er gewoon even mee gehad om thuis te moeten zijn, dag in, dag uit. Respect voor de thuisblijfmamma's!! Ik zit hier met een rebellerende peuter. Alles is tegenwoordig een strijd. Het eten van fruit, het eten van de boterham, avondeten, aankleden, naar bed gaan 's avonds, in bad doen etc.. GEK word ik ervan.. Ook is ze tegenwoordeig jaloers op haar kleine zusje.. Dat is zo'n beetje in alles merkbaar.. Ik weet ook niet meer wat te doen met ze. De ene dag is het te heet om iets te ondernemen en de andere dag regent het.. Kleuren, knutselen, bakken.. Ik heb het allemaal weer gehad.. Over 2 weken moet ik een heftige operatie ondergaan. Ik merk dat ook dát me gespannen maakt.. En draagt dus niet bij aan hoe ik me voel. Voordat ik weer aan het werk ben, zijn we dus wel weer een week of 5 verder.. En ik mis het zó ontzettend.. Gastouder kan ik niet vragen (oma), die heeft vakantie. Iemand anders eigenlijk ook niet.. Pfff... Ik weet niet wat ik hiermee wil. Misschien een stukje herkenning ofzo. Het lucht in ieder geval wel op... Thanks for reading!
Uhm... maar wil je dan werken om je kind te ontlopen? Niet lullig bedoeld hoor maar ik dacht gelijk, tsja het hoort er nou eenmaal bij. Heel veel succes met jr operatie. Misschien moet je proberen het allemaal rem beetje los te laten? Sterkte.
Nee, dat zeer zeker niet. Ik wil werken, omdat dat míjn dingetje is. Omdat ik het gezellig heb op m'n werk. En daarmee wil ik niet zeggen dat ik het thuis niet gezellig vind. Nogmaals, ik ben graag bij mijn kinderen, ze zijn m'n alles.. En ontlopen, nee. Maaaaar.. Ik vind het inderdaad ook wel eens lekker om níet thuis te zijn.
ik herken het wel. ik ben een thuisblijfmama dus wel enigszins gewend. maar ik heb er 3 en allemaal onder de 5 dus een heksenketel hier altijd. de oudste is er 1 met moeilijk karakter en heeft behoefte aan structuur. de middelste is op het moment lekker aan het peuterpuberen en mn jongste is een enorme handenbinder die alles doet wat niet mag. dus op sommige momenten dat ze elkaar in de haren vliegen of niet luisteren denk ik ook weleens... wanneer is het 2 septemer ( eerste schooldag) toch vermaken we ons goed. alles op het gemakje. es een stuk fietsen, speeltuintje, we hebben een abbo op de efteling en morgen gaan we naar julianatoren. maar er zijn ook dagen dat ze zichzelf wat moeten vermaken omdat ik toch wat in huis moet doen af en toe. mijn tip: als ze lief spelen laten gaan. ook al had je in gedachten om nu net boodschappen te gaan doen. doe je dat later als ze weer vervelend worden of ruzie gaan maken. probeer het los te laten en de dag een beetje op zijn beloop laten. dat werkt wat relaxter. voorbeeld; ik wilde eigenlijk nu effe naar de zeeman voor nieuwe kleurboeken enzo... maar ze spelen nu lekker effe buiten. straks hebben ze geen zin meer, ga ik dan. eten we desnoods wat later.
Ik ben thuis moeder en ik vind het nu ook wel eens zwaar. Maar de truc is toch om dingen te ondernemen. Ik ga elke dag wel iets doen ! Dan weer dierentuin, speeltuin, zwembad, wandelen , fietsen etc. Al is het maar boodschappen doen. Zelf snap ik niet dat je aan het werk wilt, terwijl je nog vakantie hebt. Maar ik ben dan ook graag thuis, ondanks dat er soms dagen zijn...
ik kan me dat goed voorstellen. ik heb destijds gekozen voor ft moeder maar heb het nu veel drukker en gekker als dat ik 40 uur werkte
Ik werk vanuit huis en ik vind het op het moment heel erg zwaar. De jongste is 1,5 en tis echt een lief kind hoor, alleen bloedvervelend sinds een maand ongeveer. Hoort er allemaal bij maar ik word er soms knettergek van. Nog 2 weken dan begint hier school weer, heerlijk Weer strak in het ritme
De zomervakantie duurt me gewoon te lang. Daar had ik, toen ik zelf nog op de basisschool zat, al last van en dat is altijd zo gebleven. Ik probeer ook wel elke dag dingen te doen. Zwemmen, wandelen, boodschappen, bakken, kleuren, schilderen, etc, etc... Te veel druk op mezelf leggen is idd ook zoiets. Die rem weet ik maar moeilijk te vinden.. Maar dank voor de tips!
Dat ritme ja, daar hecht ik ook veel waarde aan. En ik kan ook thuis wel wat dingen doen voor m'n werk.. Zou alleen niet weten wanneer ik dat dan zou moeten doen..
Ik herken het ook wel hoor! Vind het af en toe ook echt heeeeeerlijk om naar mijn werk te gaan. En dat heeft verder helemaal niets met de liefde voor je kinderen te maken. Succes met je operatie!
ik herken het wel hoor, even je zelf zijn, even ik en even geen mama. hier (helaas) verplicht thuis mama geworden, ik geef toe ben een leukere mama als ik gewoon een paar uurtjes per week even geen mama ben, even rust/wat anders. ik geef toe ben heel blij als de zomer vakantie voorbij is (mijn uk zelf ook) dan is er weer complete regelmaat, heb ik een paar uurtjes rust. kan ik fatsoenlijk schoonmaken en ook met de honden vind ik het dan makkelijker, geen rekening te houden met tempo van uk of afstand, nee gewoon weer lekker lopen of stukken fietsen. ik hou heel veel van mijn uk hoor maar elke dag knutselen, bakken etc, nee dat gaat me te ver. en helaas geen vervoer behalve de fiets, dus echt ergens komen doen we helaas ook niet
Hier vliegen ze elkaar ook regelmatig in de haren. Ik ben gastouder en heb nu ook vakantie, maar ik snap dat als je het niet gewend bent je naar je werk verlangt. Het heeft weinig te maken hoeveel je van je kids houd. Succes met je operatie. Liefs doris
Fijn om toch wat herkenning te krijgen! Altijd prettig om te weten dat je niet de enige bent die er zo over denkt. En dank voor de succeswensen!
Helemaal mee eens! Ik hoor wel eens moeder die zich vervelen Hoe krijg je het voor elkaar met kinderen?! Ik ben altijd druk, er is altijd wel iets wat moet gebeuren. Ik ben vanaf het moment dat ik opsta tot het moment dat ik naar bed gaan druk! TS ik snap je helemaal! Ik zou zo graag werken! Maar helaas kan ik niets vinden wat te combineren is met de kids zonder opvang zoals in de avond uren, gewoon even weg!
Ik doe trouwens ook echt niet elke dag iets bijzonders hoor. Wel om de dag ofzo, het is natuurlijk wel vakantie. Maar soms gooi ik ook wel eens 5 speelgoedkisten van boven beneden in de huiskamer (we hebben er 15, dus dan pak ik die die ze een tijdje niet gehad hebben), en zeg ik dat mama nu even gaat lezen en dat ze me niet moeten storen tot de kookwekker gaat, behalve als er iets pijn doet Kookwekker op een half uur, en lekker op de bankhangen en niet mee bemoeien.
Ik zit al een jaar thuis en probeer elke dag leuke dingen te doen. Minstens 1x per dag er tussenuit met mijn meisje. Maar ik snap dat je je verveeld want ik verveel me ook af en toe... voel me af en toe best nutteloos... Na de zomervakantie ga ik als gastouder werken maar ik had liever als Onderwijsassistent willen werken omdat ik dat veeeel leuker vind. Helaas geen werk meer in te vinden
Ik begrijp je ook helemaal, ik heb in totaal 10 weken zomervakantie van 31 mei tot 21 augustus, het ging tot vorige week goed, maar nu mijn vriend weer werken is en ik niet meer weet wat ik moet doen wil ik dolgraag weer beginnen, alleen nu in de weken dat ik thuis zit is mijn kleintje zo gehecht aan me, dat ik nog niet eens naar het toilet kan...
Ik begrijp hier eigenlijk niets van.. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. En aan de liefde voor je kinderen twijfel ik niet. Dat heeft niks met vakantie, thuisblijven, werken te maken ed. Ik heb beide gedaan. Volledig thuis 1,5 jaar en nu ruim 3 maanden ernaast weer aan het werk. Moet heel eerlijk zeggen dat ik juist de combi erg lastig vind soms. Ik heb juist respect voor de moeders die het allemaal kunnen combineren en het huishouden thuis kunnen loslaten!