Kindvriendelijke tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Wij zijn met de tuin bezig, maar aangezien onze kleine straks ook lekker in de tuin wil spelen, vroeg ik me toch af hoe we de tuin kunnen doen zodat het leuk is voor hem ,maar ook dat wij nog een leuke tuin hebben.
    Er komt sowieso een heel stuk gras. Maarja met gras alleen en wat borders is het ook zo saai.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Een schommel lijkt me leuk, maar ik zie op tegen zo'n gevaarte die de halve tuin in beslag neemt. Een zandbak straks? Glijbaantje?

Hoe hebben jullie dit? En misschien foto's?
    Ik heb al voor ideeën gegorgeld op Pinterest enzo, maar dan zie ik alleen hele gestylde grote tuinen en niet echt opties voor ons.

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij hebben een redelijk grote tuin met 2 terrassen, een stuk gras met twee schommels en nog een stuk gras met een trampoline. Daarnaast nog een opklapglijbaan en een hele zooi andere speelgoed in de schuur die eens in de zoveel tijd eruit gehaald wordt.

Nu met de warmte is de trampoline een stuk opgeschoven zodat er nog een zwembad bij past.

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    wij hebben een terras, niet zo groot, zo'n 25 vierkante meter.
    Wij hebben heel veel bloemen in potten staan, kruipers tegen de muur, zodat er wat kleur is. Twee zeteltjes met een tafeltje voor ons. De kleine die heeft er ook een zeteltje in zijn formaat en een schelp waar een deel water en een deel zand is. Dat is voorlopig meer dan voldoende voor hem. Zet er nog een loopfietsje bij en het is het paradijs voor hem :D

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ow en hier ook nog een kinder zithoekje :)

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben een redelijk klein tuintje dacht 8 bij 4.50.
    We hebben in het midden gras en aan de zijkanten bordes met eetbare planten.
    Rechts achter staat een zandbak met dakje, we hebben een kleine glijbaan die je zo kan oppakken en hij staat altijd op de deksel van de zandbak, ideaal! als ze wil spelen pak je hem er zo af.

Nu zou ik heel graag een schommel of trampoline willen maar helaas dat past niet.

De buren hebben een trampoline, waar ze heel vaak speelt:)
    En een schommel willen we voor maken, dan kunnen de buurkinderen er ook meer spelen en houden we toch de kids in de gaten.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.526
    14.030
    113
    Vrouw
    Wij hebben een baby/peuter schommel van de intertoys, deze kan je ook makkelijk demonteren voor als hij te veel ruimte in zou nemen. Alhoewel hij al minder ruimte inneemt dan een normale schommel. Bij ons staat hij overigens standaard in de tuin. Daarnaast hebben we nog een glijbaan, zandbak, voetbal deeltje en momenteel ook een zwembad in de tuin staan. Dit staat op zowel gras als tegels. Mijn dochter heeft geen problemen met kruipen over de tegels want ze vliegt de hele tuin door. ;)
    Belangrijk is ook dat je geen giftige planten in je tuin hebt staan.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou niet teveel grote vaste dingen doen (schommel, trampoline etc). Juist een stuk gras geeft de mogelijkheid tot het bedenken van spelideeën. Een tent maken, skippyballen, een zwembad, een hindernisbaan noem maar op. Het is wel fijn als er een schaduwplek is om te spelen en om te zitten. De zandbak wordt hier veel gebruikt (ook met 4 jaar). Een glijbaan is leuk maar ze zijn al zo snel te groot. Met 3 jaar wilde mijn dochter echt meer uitdaging. Water is trouwens het allerleukste om mee te spelen. Een vogeldrinkbak vind ik mooi en mijn dochter vind het heel leuk als de vogels in bad gaan (een paar keer per dag).

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij hadden in onze vorige tuin een klein speeltorentje van 1*1. Daar een balk van laten uitsteken en een schommel aangehangen. Het nam niet teveel ruimte in en is erg leuk voor de kids.
    En de schelp, wij zijn onderhand aan onze derde toe en ook de oudste (bijna 6) speelt er nog dagelijks mee.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wij zijn ook bezig met bedenken wat we met de tuin gaan doen. Ik heb nu een overkapping, daaraan een groot terras en daaraan weer ern geoot stuk tuin met kiezels (is nog van de vorige bewoners :p). We zijn van plan om het achterste stuk tuin met gras te gaan bedekken, op het terras komt in een hoek een speeltoestel zonder glijbaan en we willen nog een houten speeltoestel met glijbaan, maar twijfelen waar we dat neerzetten, we denken op het gras. Op het gras is dan nog genoeg ruimte voor een trampoline en in de zomer eventueel een zwembad, maar er kan ook dan ipv het zwembad iets anders komen zoals bijv een tentje... De trampoline en beide speeltoestellen zijn wel permanent.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zandbakjje blijft een must vind ik. zelfs onze dochter van 7 vind dit nog leuk taarten bakken ed. dan nog in combi met een bak water en de lol is compleet. een schommel is leuk maar als de ruimte ern iet is. kun je ook gaan voor die in de speeltuin. dan blijft ie ook speciaal.

uitkijken idd met giftige planten, zorg voor vrolijke kleuren die weinig ruimte innemen. tegen de schutingen op oid. gras is altijd leuk om in de zomer lekker te stoeien met papa/mama. balletje erbij en je hebt de grootste lol.

glijbaantjes heb je ook die kleinen van smoby of litle tikes. die kunnen in het begin perfect. en je kunt ze ook nog in het zwembadje laten uitkome nog leuker.

zo zou ik het denk ik doen als ik een kleinere tuin had.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben een grote trampoline ingegraven zodat hij er zelf op en af kan komen. Er is een speelhuis met dubbele schommel, zandbak en glijbaan in de maak. Verder hebben we bij mooi weer nog een zwembadje staan voor hem en nog een heel stuk gras waar hij lekker kan spelen...

Deel Deze Pagina