Toen ik werkte was het thuis ook een stuk minder vies, als je er overdag niet bent hoef je ook niet veel op te ruimen. Ik vind het in de zomer thuis veel heftiger, overal zand, zonnebrandafdrukken op de wc bril, jongste die met een emmertje split binnenkomt, pffff...
ik ben fulltime moeder, en ik geniet er enorm van. Natuurlijk zijn er dagen bij dat ik denk grrrrrrr ik wordt gek van die kinderen. Ik lees hier veel dat de truc is om er op uit te gaan, dat doe ik dus niet. Ik vind dat ze thuis ook een manier moeten vinden om zichzelf te vermaken. Ze hebben nu de 2e week vakantie, en ik ben 1 keer ergens met ze naar toe geweest, en dat vinden ze dan ook erg leuk, maar thuis vermaken ze zich ook erg goed. Als je een leuke baan en collega's hebt snap ik wel dat je dat na een aantal weken mist. Maar als ik de keuze zou hebben kies ik echt voor thuis!
Gewoon elke dag de deur uit. Met slecht weer gaan we naar binnenspeeltuin en met mooi weer van bos tot pretpark maar ook zwemmen. Ligt er net aan wat mijn portemonnee kan hebben . Blijven we thuis dan vul ik die dag wel net boodschappen, gezelschapsspel, knutselen of laat ze lekker met buurt kindjes spelen. Eventueel dagje naar de bieb met afsluiting de Mac Al met al zit ik al in week 5 van de vakantie en van mijn mag die eeuwig duren. Heb nog geen last gehad van de kindjes behalve op de dagen waarop we niks kunnen doen ivm ziekte of afspraak. 12 augustus moeten ze weer naar school
En rotzooi aggg jammer hoor. Savonds ff keer opruimen en voor de rest onderdak opzij schuiven of overheen stappen
Ik herken dat ook wel. Zelf ben ik basisschooljuf, dus 'maar' 6 weken vakantie. Maar voor mij zou vier weken genoeg zijn! Als ze dan maar één week aan de kerstvakantie plakken, want die vind ik altijd te kort. Maar thuiszitten is gewoon niks voor mij. Dat was het niet toen ik geen kinderen had en dat is het nu nog steeds niet. Ik werk drie dagen en ben twee keer twee dagen thuis. Dat vind ik heerlijk, maar meer dan een week achter elkaar hoeft van mij echt niet. Vooral dit jaar valt het me zwaar. Mijn man is veel aan het klussen (voor hem is het dus ook druk) Maar de meeste zorg voor onze zoon komt om mij neer. En dan zwanger en die hitte waardoor ik ook amper ergens heen kan. En als het dan koeler is, zeikt het weer van de regen... Pfff. Als we er regelmatig op uit kunnen, dan blijven zowel mijn humeur als dat van onze zoon een stuk beter. Maar dan nog vind ik het wel lekker om de dagen met onze zoon regelmatig af te wisselen met een dag 'grote mensen' om me heen. (En dat voor een basischool juf, haha.)
Ik snap je helemaal! Werk 28uur en zou gek worden als ik alleen maar thuis was met kiddo. Hou heel veel van hem/ben gek op hem en mis hem ook als ik weg ben. Maar ben laatst 2 weken vrij geweest en dus elke dag met baby(7mnd) geweest en werd er al gek van. Mijn wereld word dan zo klein En ik kan echt minder hebben. Idd respect voor de thuisblijf mama's....
Maar doe je dit ook allemaal alleen met je kindjes? Mijn oudste wordt volgende maand 3 en de jongste is 8,5 maand. Een aantal van de dingen die je noemt, vallen automatisch al af. Gewoon vanwege het feit dat het niet (heel) makkelijk alleen gaat met 2 kleintjes. M'n vriend is gewoon aan het werk. Hij krijgt pas vakantie wanneer ik geopereerd word. En omdat ik schade gereden heb met onze auto, is de ruimte in mijn portomonnee op dit moment ook behoorlijk beperkt..
Hier op de helft van de vakantie en ik ben alleen met de kinderen want man is voor een aantal maanden naar buitenland voor werk..... Ik word af en toe echt gek! Continue elkaar pesten en ruzietjes, slaan etc...ik kan bij wijze van nog geeneens even 2 minuten naar de wc.... Elke avond een puinzooi van jewelste.....maarja ze zitten nu even gipsafdrukjes te verven die we van de week gegoten hebben, dus heb ik even een kwartiertje ''rust''. Verder zijn we al naar het strand geweest, circus, speeltuinen, cakejes bakken, badje in de tuin etc, nu even een dagje thuis. Maarja, best zwaar ook in je eentje..... Maar echt, de vlag gaat hier uit als dochter weer naar school mag.
Thuiszitten vind ik op zich wel lekker, maar niet langer dan een dagje.. Haha! De zorg voor onze meisjes komt volledig op mij neer nu. Zo ook met het huishouden. Ergens vind ik dat niet meer dan logisch, ik ben immers thuis. En ik ben het gewend, want ik doe altíjd de zorg voor de meisjes. "Jij bent daar veel handiger in dan ik" , aldus pappa.. Ik kan me goed voorstellen dat het met een zwangerschap extra pittig is! Dat vond ik vorig jaar ook!
Herken het wel hoor, ik ben inmiddels 14 maanden (gedwongen) thuis en ik zou weleens iets anders willen dan de mama uithangen en me alleen maar bezig houden met poepluiers verschonen, flesjes maken, boterhammen smeren, NEE zeggen tegen mijn zoon die voor de 36ste keer in een paar vraagt om een snoepje of een ijsje En niet te vergeten, gewoon een volwassen gesprek voeren met collega's of klanten Ik zit nu de hele dag in de JIPJANNEKE spreektaal en boeboe koediekoe tegen de jongste Nee werken lijkt gewoon een hobby op dit moment zeg ik
Nee, daar ben ik dan wel weer best principieel in. Ik heb het er niet zo op om mijn kinderen gewoon naar de opvang te brengen, terwijl ik thuis ben. Nu heeft mijn moeder (die gastouder is, ook voor andere kindjes) sowieso vanaf vorige week 3 weken vakantie. Ik heb de meisjes 3x een ochtend naar mijn moeder gebracht in de afgelopen 4 weken. Allemaal, omdat ik naar het ziekenhuis moest voor pre-operatieve onderzoeken / gesprekken. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen, dat ik ze nu best wel een dagje zou willen brengen. Maar dat kan dus niet..
Ik was thuismama en had het er wel mee gehad, dus ben ik gaan werken, eerst 10 uur in de week en nu al bijna 20 uur! Vind het thuis leuk met mijn dochter maar vind het nog leuker dat ze af en toe lekker naar opa en oma of oppasbuurvrouw kan gaan en mama dan lekker gaat werken, al is het alleen maar voor de afwisseling zowel voor Chloe als mama!
Zelfs toen ik nog geen kids had, vond ik 3 weken vakantie achtereen lang zat. Ik ga me dan ook vervelen. Liever vaker korte vakanties dan zo'n lange zomervakantie.
Hey ik heb hier een heel lief kindje zitten die me het bloed onder de nagels vandaan haalt die graag even komt spelen bij je Je hebt er geen kind aan zeggen de andere waar hij komt en hij is heel gezellig Dus ook ik kan je erg goed begrijpen ... het zijn de moeilijke dagen waardoor de dag er op veeeel makkelijker is ... althans bij mij. Sterkte!
en toch is hier de dag hier weer omgevlogen....vanmorgen lekker op het gemak gedaan. hebben ze binnen gespeeld en lekkere fruitsalade gemaakt. ( normaal is het snel een banaan of appel) na het eten hebben ze een poos buiten gespeeld tot het ging regenen. toen ben ik met de twee jongste even wat boodschappen gaan doen en de oudste bleef bij papa op de zaak. nu gaan ze zo in bad. eten kokenv , nog even spelen en tv kijken en dan lekker slapen. nee hoor wij gaan niet vaak ergens naar toe. op zondag nu paar keer efteling en dan morgen julianatoren. rest van de 4 weken misschien doordeweeksnog 1 of 2x ergens een dagje heen en thats it. maar thuis kan het ook gewoon leuk zijn. een speeltuintje, stukje fietsen, kleuren. vinden ze hier elke dag nog leuk gelukkig.
Snap je heel goed hoor . Ik ben alleenstaand thuisblijfmoeder..de oudste is nu voor drie weken naar haar vader, we missen haar enorm..maar eerlijk is eerlijk, is ze thuis kan ik ze continue uit elkaar houden. Geen auto, geen geld voor dagjes uit, maar we vermaken ons door toch wel regelmatig buiten te zijn, gezellig te maken, net even anders dan anders..hoeft gelukkig ook niet veel te kosten. Ik vind het wel genieten, maar ja...ben ook wel blij als de vakantie weer is afgelopen.
Ik snap het ook wel, al vind ik het jammer dat er volgend jaar een week vanaf gaat. Meestal heb ik de laatste twee weken ook wel weer zin om te beginnen De week voordat ik weer moet beginnen, zit ik meestal al weer een paar dagen in mijn lokaal zaken voor te bereiden