Oke dan ben ik vast raar.... Maar ik geniet!! Ik baal altijd als een stekker als de vakantie weer voorbij is. Zes weken gaan altijd veel te snel voorbij.... (ik heb drie meiden, waarvan twee op school)
Ik kan je de hand schudden. Ik ben ook 6 weken vrij, waarvan nu de helft voorbij is. Ik vind de dagen nu ook erg lang en saai worden. Ik merk dat mijn wereld wel heel erg beperkt is en de verveling toe slaat. Ik ben ook echt weer toe aan wat variatie in mijn week en meer volwassen gesprekken. Mijn kinderen gaan in de vakantie wel één dag per week na de opvang. Ze vinden het allebei erg leuk daar en ook ik geniet van mijn spijbeldagje .
De grote vraag is hoe krijg je dit niet voor elkaar? Ik verveel me af en toe stierlijk. De kinderen spelen redelijk veel zelfstandig, de jongste slaapt nog 3 á 4 uur per dag en de hele dag poetsen is ook niet mijn ding. Veel van mijn hobby's zijn niet uitvoerbaar met kinderen in de buurt met als gevolg dat ik veel aan het lezen ben. Ik heb het gewoon niet erg druk thuis met de kinderen. Wat doe ik verkeerd
Hier ook een docente VO en ook al zit mijn beebje nog in mijn buik, kijk ik ook uit naar 19 augustus hoor. Zei toevallig tegen mijn man dat ik blij ben met mijn beslissing om gewoon 3,5 dag te blijven werken als de kleine er is
Ja die van mij zijn nog iets jonger en ik poets graag maar kom er weinig aan toe, morgen gaat de oudste een dagje met opa opstap en ik heb een waslijst met dingen die ik wil doen, gok dat ik de helft af krijg
Ach, ik vind het soms ook niet makkelijk! Toen het vorige week zo heet was, ben ik gevlucht naar mijn ouders. Ik heb zelf geen auto en de kinderboerderij en speeltuin is geen feestje iedere dag! De ene dag doen we boodschapjes, de andere dag rommelen we wat in de tuin, dan gaan we fietsen en dan weer koekjes bakken. Naast het iedere dag Lego en treinbaan bouwen en puzzelen enzo. Ik ben 4 jaar thuis geweest, dus kan er mee omgaan. En nee, ik kom al ruim 4 jaar niet aan mezelf toe, maar dat komt wel weer.
Ik heb een geweldige baan (3,5 dag per week), maar zit na een ongeval thuis sinds 22 mei. Na een operatie mag ik sinds drie weken revalideren en kan ik weer enigszins lopen. Ben nu dus bijna 9 weken iedere dag met ons dochtertje samen en oeh wat geniet ik van haar! Haar heerlijke peutergedrag, een onverwachte knuffel of haar horen zeggen dat ze het gezellig vindt. Had verwacht dat ik mijn werk vreselijk zou missen, maar eigenlijk doe ik dat helemaal niet. Ik begrijp dat revalideren iets anders is dan gewoon lekker vakantie, mar doe mij er nog maar een jaar thuis bij .
Ik verveel me totaal niet thuis. Heb altijd wel iets te doen. Vind het ook heerlijk dat de meisjes vakantie hebben. Geen gedraaf ergens heen of wat dan ook. Wij gaan eigenlijk nooit ergens heen. Weleens naar de speeltuin, waar we lid van zijn. Voordeel is wel, dat ze veel buurkindjes hebben en ze allemaal heel leuk met elkaar kunnen spelen. Dan zitten ze weer hier en dan weer daar. Heb soms 10 kinderen in de tuin lopen.
Herkenbaar hoor! Ik heb nu een week vakantie en de muren komen al op mij af. Ik werk gewoon graag. Ik kom ook weer heel graag weer thuis. Maar dag in en dag uit met de kinderen bezig zijn is ook niet aan mij besteed
Ach, bijna alle werkende papa's zijn maar wat blij met hun werk om deze reden hoor...ff geen kinderen en ik kan ze geen ongelijk geven.
Ja man werkt gewoon dus idd alleen. Zwemmen gaat sinds een jaartje en maar bij een zwembad waar overzicht goed is en babybad en peuterbad aan elkaar zitten. Voor de rest is gewoon doen en je wordt er zelf handig mee. Uiteindelijk lukt meer dan je denkt. Mijn kindjes zijn ondertussen 5 en net 4. Schelen 21 maanden. Is altijd goedgedaan. Uitstapjes als kinderboerderij is erg leuk op die leeftijd, gewoon een speeltuintje of lekker wandelen door het bos en ergens lekker gaan zitten . Gewoon lekker in de tuin samen in een Kinderbadje is al erg leuk Nu wordt ik zometeen geoppereerd aan een hernia en zal de rest van de vakantie op bed liggen. Papa is niet zon held wat betreft uitstapjes maar gaat ook met ze naar beekse bergen en bijv oliemeulen. Je moet vooral geen plan trekken en de dag nemen zoals hij loopt. Kindjes houden niet van een planning en doen wat eten, poepen en huilen toch altijd alles verkeerd getimed . Baal er erg van dat ik nu 6 wk rustig aan moet doen en als het meezit kan ik ze de eerste dag naar school brengen met papa
Één dag is ook wel lekker.. Maar ik ken ook ouders die hun kinderen gewoon 3 dagen per week wegbrengen en dat snap ik dan niet zo goed.
Voordeel van de vakantie is dat je niet hoeft te haasten 's ochtends en dat vind ik ook wel lekker. Maar na 4,5 week mis ik het gewoon..
Ik hang de vlag ook weer uit als ze naar school mogen. Veelste lang voor de kids. Ik heb er 1 met aparte handleiding. En die wilt ook weer gewoon ritme. Wie het heeft uitgevonden zoveel weken...Vond het vroeger als kind al niet leuk om zoveel weken thuis te zitten
Ik geniet er van. Geen gehaast en geren. Lekker doen waar we zin in hebben. We zitten nu in de 4e week nog 5 te gaan. Af en toe gaan we een dagje weg maar veel zijn we gewoon thuis. Er mag wat langer tv gekeken worden of op de Wii gespeeld worden, picknicken in de tuin,veel in het zwembad en buiten. Het huishouden doe ik tussen door of rustig een dag niet.
Ik begrijp je volledig. Helaas ben ik wel een TBM, ik zou graag drie dagen in de week willen werken. Volgens mij kan ik niet eens meer een volwassen gesprek voeren. En dan hebben ze in Belgie gewoon twee volle maanden vakantie. Echt veel te lang. Veel met vriendjes spelen en verder zingen we het uit. Ze gaan vandaag en morgen wel naar een soort opvang waarmee ze een dagje op stap gaan. Dan kan ik straks even lekker naar de sportschool en rustig boodschappen doen. Hier helaas geen familie of goede vrienden in de buurt en onze vakantie hebben we al in mei gehad.
soms vindik het ook wel zwaar of ga ik me vervelen maar een dag later kan ik zo weer nieuwe dingen verzinnen om te gaan doen,lekker een dagje op de bankhangen met ons meisje lekker boekjes lezen. Of smiddags lekker lang in bad in plaats van kort in de avond. Naar de speeltuin,boodschappen doen, knutselen(al heeft dochter daar echt geen concentratie voor) Ik ben alleen nog op zoek naar wat speelmaatjes voor ons meisjezodat ze lekker veel kan spelen..
Ik mis hier ook de speelvriendinnetjes. We wonen afgelegen en weinig buurtkinderen in de buurt. Wel speelt ze regelmatig met haar vriendinnetjes van de opvang, maar dat zijn er ook maar 'twee'. Ik denk dat als de oudste naar school gaat de vakanties misschien ook makkelijker worden, omdat ze dan meer contacten heeft. Dat vind ik inderdaad ook een voordeel. Ik heb na onze haastochtenden altijd het gevoel alsof ik er al een halve dag op heb zitten. Het is fijn dat je in het onderwijs zoveel vrij hebt, maar het zou nog veel fijner zijn als dit wat meer verdeeld zou worden. Bijvoorbeeld drie weken werken en een week vrij. Dan zou ik er veel meer van kunnen genieten.
Herkenbaar hoor.... Wij zijn inmiddels wel weer aan het werk (3 dgn) en ik moet bekennen dat ik het zo erg nog niet vind Merk wel dat loslaten hier helpt..... Je jongste wil niet eten, nou dan toch niet (zolang ze maar drinken) Hoe meer je gaat proberen om er wat in te krijgen, hoe meer ze gaan tegenstribbelen.... Je bent een uur in de weer, het kost je enorm veel energie en frustratie en uiteindelijk zit er niets in Opruimen? Zinloos dus dat doe ik gewoon als de kids op bed liggen. Verder zijn kinderen vaak al blij met de kleinste dingen, je hoeft niet elke dag vanalles uit de kast te trekken of er op uit te gaan. Maar kan me best voorstellen dat die ideeen ook een beetje op zijn na zoveel weken Sterkte!
Ik geniet juist van de rust. Niet dat gestress om op tijd 4 maal per dag bij school te komen. De slaapjes van de jongste erom heen te plannen, mijn huishouden te regelen en mijn paarden te verzorgen. Nu hij vrij is heb ik alle tijd van de wereld. Ik sleep ze overal mee naar toe, geen punt eigenlijk. Alleen is de oudste nu geopereerd 2 weken terug en is beperkt in zijn beweging en zitten we meer in de tuin of fiets ik wat met ze of wandelen. Heb hiervoor een 2-ling buggy gekocht. Ideaal op dit moment. Plus mijn eigen werk natuurlijk, werk in de zorg in nachtdiensten deze maand is het druk en meot ik veel werken. Geef mij maar vakantie van ons allemaal!