Wist niet goed of hij hier thuis hoorde of bij prematuur.. maar luca heeft dus een navelbreukje al vanaf zijn geboorte, nu is hij 1 geweest en hij heeft nog steeds een navelbreuk. Volgens de arts moest ik wachten totdat hij 1 was geweest, en dan moest hij eraan worden geholpen (operationeel) Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Groetjes, Senna
Is dat zo meis? Iman heeft nl ook een navelbreukje en de arts heeft nooit gezegd dat ze eraan geopereerd zou moeten worden? Volgens mij als het op latere leeftijd nog niet weg is of zo... Ze vragen wel telkens of Iman er last van heeft...
ja ben toen van het cb doorgestuurd naar de huisarts en vandaar weer naar de kinderarts omdat ze nog nooit zo'n grote navelbreuk gezien hadden. tis nu wel een stuk minder maar niet weg. de kinderarts zei toen dat het voor 1 jarige leeftijd zelf nog kon verdwijnen en anders alleen via operatie. Tis een stukje darm wat door de buikwand prikt zeg maar. Er zit dus nog een gaatje in de buikwand. Bij luca komt het omdat hij 6 wk te vroeg geboren is. (het komt het meest voor bij kids die te vroeg zijn geboren) Dus de navel die is omhoog geploept zeg maar.. zal wel ff kijken of ik een foto/plaatje kan vinden.
Ohh heeft hij het zo erg Senna? Iman heeft t maar n beetje... Misschien dat hij daarom eraan geholpen moeten worden?
youame heeft het ook heel erg denk dat der navel we 2cm omhoog staat k heb zelf ook een navelbreuk kwam er pas achter toen k zwanger was ze hebben bij youame ook gezegt dat het moet weg trekken maar ze heeft er geen last van k kan geen foto vinden van luca's naveltje
Het zoontje van mijn vriendin heeft het ook. Het klopt idd dat ze na een jaar geholpen moeten worden. Het zou normaal binnen een jaar moeten verdwijnen door de buikspieren die sterker worden, geloof ik. Ik zou even langs de huisarts gaan..
zal vanavond ff een foto hier neer zetten. hier was het op zijn ergste denk ik wel 6 cm uit zijn navel.. vandaar ook dat huisarts meteen doorstuurde naar ka. Het is wel iets minder geworden.
Senna, ik ben gister op t CB geweest, Iman heeft ook nog steeds een navelbreukje, maar ze hoeft er niet aan geholpen te worden zeiden ze. Het zal vanzelf weg trekken op den duur, maar ja Iman heeft t maar n beetje, 6 cm ... Daar zal het verschil wel liggen!
nou indd hopen dat het wegtrekt! Ik twijfel daar altijd een beetje aan... volgens de ka gaat het niet uit zichzelf weg omdat de buikwand dicht mnoet gaat en dat gebeurd bijna niet nadat ze 1 zijn geweest. 6 cm is inmiddels wel minder hoor. (gelukkig) maar hij heeft het best wel erg nog.. ook iets wild vlees wat ze hebben aangestipt maar dat heeft niet echt geholpen.
Lieve had ook een navelbreukje maar als ze 12 jaar zou zijn en het nog zou hebben zou ze er pas aan geholpen worden. Nu is het wel weggetrokken. Ik zou gewoon ff contact opnemen die de arts die dat heeft egzegd en even vragen hoe en wat.
Martijn heeft het ook, maar het is nu al zo goed als helemaal ingetrokken! Het word met de dag beter hier. Ook ik heb er geen fotootje van, maar als je ff googled "navelbreuk" (op afbeeldingen natuurlijk) zie je er een paar. Marian
Danischa had ook een navelbreukje. Maar deze was idd door haar prematuurzijn zegmaar. Omdat ze in het begin een navellijntje heeft gehad kan het daardoor zijn gebroken. Nu zie jer niets meer van. 6 Cm is idd wel groot..Hoe groot is het nu ongeveer?
Thyron heeft ook een navel breukje, het is nu wel al minder geworden. De kinderarts heeft mij ook verteld dat als het niet in het 1e jaar weg is, ze het cosmetisch kunnen verwijderen als je het wilt.