Waarom werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sas24kia, 21 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waarom blijf je werken?

  1. Omdat ik niet hele dagen thuis kan zitten

  2. Om financiele redenen

  3. Omdat ik met heel veel plezier werk

  4. andere reden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ik vraag me af waarom er mensen zijn die na de geboorte weer aan het werk gaan, is dat dan om financiele redenen of omdat graag werkt!
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Tja ik heb 2 redenen om na een bevalling weer te gaan werken. Ben nu wel niet zwanger, maar ik zou zowiezo weer gaan werken omdat ik er plezier in heb en ook het financiele plaatje wordt er mooier van als ik ook werk.
     
  3. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik werk niet maar wil wel gaan werken volgend jaar puur om even een uurtje er uit tezijn
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd sommige moeten gewoon werken om het finaciele plaatje
    met mijn 2 eerste kids hoefde ik dat niet en dee het ook niet
    pas toenze beide naar de kleuterschool ginngen ben ik weer begonnen
    nu hoeft het ook niet maar ik ga me ouders helpen met een persgebonde buget omdat me ouders het zelf niet meer redden in de huishouding ivm hun leeftijd
    en verder zie ik wel
    hierbij ken ik de kleine gewoon meenemen dus hoef ik geen maatregels te nemen ivm opvang buitenshuis

    gr debbie
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb 2 redenen, maar kan ze niet allebei invullen.
    Ik werk omdat het moet (financieel), maar ga wel wat minder werken. En ik werk omdat ik een leuke baan heb (dus voor mijn plezier). Ik sta namelijk voor de klas op een basisschool.

    Dus ik heb financieel ingevuld, omdat dat (helaas) het belangrijkste is.
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik blijf vier dagen in de week werken omdat ik het enorm leuk vind, ik weet dat ik niet gelukkig word van thuis blijven, en ook omdat wij ons finaciele plaatje daarop hebben aangepast.

    Mijn man werk onregelmatig en kan overdag vaak voor het kindje zorgen.

    Pim
     
  7. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Ik zou blijven werken om in de eerste plaats financiele redenen. Maar ik vind het ook belangrijk om er eens even tussenuit te zijn: even wat anders, andere gezichten, sociale contacten en omdat ik een leuke baan heb.

    Maar (helaas) is 'financien' mijn voornaamste reden.

    Uiteraard is het afwachten of ik wel mag blijven werken, ik weet niet of mijn baan parttime te doen is? Maar zover is het nog niet, eerst maar eens zwanger worden. :) :)
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik blijf aan het werk omdat het finacieel niet anders kan....
    Maar ik heb een tussenoplossing gevonden, ik ga gastouder worden. Ik vang dus kindjes op van andere ouders gewoon bij mij thuis! Het verdient niet zo geweldig, ik hou er 2 euro over per uur, per kind.... maar met max. 4 kindjes + mijn eigen kindje vanaf April is het wel te doen. :D
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij mij ook finanacieel. We hebben een mooi huis gekocht 2 jaar geleden en dat is op beide salarissen dus het kan niet anders.

    Daarbij vind ik mijn werk erg leuk. ook in werk in het onderwijs alleen dan middelbaar onderwijs.

    Groetjes
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik werk omdat ik daar jaren voor gestudeerd heb, door die studie hebben we het nu financieel voor elkaar. Bovendien vind ik mijn baan erg leuk (ook onderwijs). Maar eerlijk is eerlijk, reden 1 dat ik werk is toch het inkomen wat erbij hoort.

    Groetjes van Kiki
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik werk omdat het financieel wel zou moeten.
    Maar omdat ik in de nachtdienst zit, ben ik altijd thuis overdag.

    Ik zou toch wel erg graag overdag willen werken om ook in contact te komen met anderen.
    Want dat heb je nu niet.

    tja twee redenen, financieel, en sociaal.
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ook ik heb deze twee redenen.Jenny
     
  13. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij bevinden ons in de luxe positie dat ik niet zou hoeven werken. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en hebben dat op 1 salaris kunnen doen.

    Ik blijf straks wel werken ( 3 dagen ) en wel om 2 redenen. Ten eerste vind ik mijn werk veel te leuk en ten tweede zou ik denk ik helemaal gek worden als ik alleen maar thuis zou zitten, dus ook een beetje voor het sociale aspect.

    Maar wie weet vind ik het straks na de bevalling wel veel te leuk om thuis te zijn :D
     
  14. liefje

    liefje Actief lid

    12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Ook ik zou blijven werken niet alleen omwille van het financiele maar ook omdat ik mijn werk graag doe, ik ben verpleegkundige en ik kan het sociale contact met mijn collega's en patienten gewoon niet missen, dat merk ik nu al als ik met verlof ben.

    Ik heb me wel voorgenomen dat als ik moeder ben ik wel minder ga werken en dat ik vaste nacht ga doen, dan ben ik toch nog veel thuis voor het kindje en het financiele blijft hetzelfde dan wanneer ik gewoon fulltime in ploegen ging werken.

    Ik zou als ik 75 % vaste nacht ga werken maar 12 nachten op een maand moeten doen waarvan er al twee weekends bijzitten en dan is mijn vriend thuis.
     
  15. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Valt me op dat de meeste werken om financiele redenen, eigenlijk niet normaal alles wordt steeds duurder en duurder. Ik hoop voor de gene die moeten werken dat ze dan ook echt met plezier werken!
     
  16. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Niet dat ik al zwanger ben, maar heb er wel degelijk al over na gedacht.
    Ik wil dan minder gaan werken vanwege het financiele plaatje. Maar ook omdat ik er dan gewoon even lekker uit ben, sociaal contact dus.
     
  17. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ingevuld dat ik niet alle dagen thuis kan blijven zitten, ook omdat ik mijn werk heel erg leuk vindt.
    Ik werk namelijk in de bejaardenzorg, als ik straks een kleine heb, hoop ik dat ik in de avonduren kan werken, ik let namelijk nu al op interne vacatures op mijn werk.

    Groetjes Nancy
     
  18. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik zie dit topic nu pas, vandaar een wat late(re) reactie...
    Ook ik heb niet de luxe om te kunnen zeggen dat ik kan kiezen voor wel of niet werken. Financieel gezien is dat gewoon niet haalbaar om te stoppen met werken (al heb ik wel altijd geroepen dat ik een thuisblijfmoeder zou zijn...). Ik wil wel graag een gedeelte ouderschapsverlof opnemen, zodat ik 'maar' 3 dagen ga werken. Mijn man werkt onregelmatig, dus dan hebben we niet elke week heel veel opvang nodig voor de kleine...
     

Deel Deze Pagina