Ik heb het thuis verteld..

Discussie in 'De lounge' gestart door Batchie, 13 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

nou idd daar ben ik dus ook bang voor en al helemaal omat die vriend van der der nie wilt helpen!!!
    hij maakt zich meer druk om een feest dan om haar en de kleine maa ja wa kennen wij er voor de rest aan doen dan haar advies geven...

ze zal toch zelf motten onderhandelen en dingen uit gan zoeken

xxx

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

oh nee.. vond het alleen ineens zo druk in het topic nadat het woordje abortus gevallen was ;)

en ik denk dat een kind opvoeden moeilijk genoeg is
    maar dat ze uiteindelijk voor zichzelf moet kiezen.. omdat ze er anders spijt van krijgt

wat haar eigen keuze is daarentegen.. tja dat is moeilijk
    ik zou het zo niet weten als ik in haar situatie zat in ieder geval

dus vandaar dat ik denk.. ze kan hier dr hart luchten
    misschien wat hulp vinden bij het kopen/krijgen van spullen
    al dan niet via het forum hier of mensen die al eerder in die situatie zaten

zoals bijv. het FIOM
    daar denk je niet aan als je er nooit mee te maken hebt gehad :)

zo zijn er vast stapels dingen waar ze een klein beetje mee geholpen is

toch?

uiteidnelijk moet ze het zelf doen tho.. en dat is best heftig toch
    zeker als je ouders en vriend niet 100% meewerken :(

3. Niet meer actief

Precies, en ik kan me voorstellen dat ze zich heel erg alleen voelt op dit moment.
    Emoties en angst kunnen rare dingen doen met je gedachtengang.
    Hopelijk neemt ze niet te snel een ondoordachte beslissing.

Liefs Nies

4. Niet meer actief

Ik denk dat haar vriend ook teveel is beinvloed en misschien ook via haar ouders bepaalde zaken worden ingefluisterd ik ken die hindoestaanse cultuur een beetje en wete hoe het er aan toe kan gaan. Maar snap niet dat ze niet kan trouwen omdat ze zwanger is en de vader dan met het kind trouwt. Vaak zijn mensen te bang voior de meningen van anderen en nemen niet hun weloverwogen beslissingen maar lichtelijk onder dwang waar vaak de mensen spijt van krijgen

5. Niet meer actief

saskia78 ben het helemaal met je eens!!!

maar als hier nou eenmaal het woordje abortus valt dan gaan mensen in tegenstrijd daarom had ik al gezegd da het nie zo slim is om er zo makkelijk hier over te praten... dan wek je reacties opd ie nie de bedoeling zijn!!!

xxx

6. Niet meer actief

7. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    VBOK kan idd ook helpen.

Ik denk dat dat Batchie even afstand moet nemen van haar vriend e.d. om er achter te komen wat zij nou wil.

Ik persoonlijk had hem voor ht blok gezet. Dat hij of maar moest trouwen voor de wet of dan maar ongehuwd samenwonen.
    Wil hij beide niet, dan had ik aju paraplu gezegd. Maar goed, ik praat nou vanuit mezelf.
    ik kom natuurlijk uit een hele andere cultuur.

8. Niet meer actief

We moeten wel in de gaten houden dat deze topic niet uit de hand gaat lopen. We kunnen haar raad geven. Maar verder kunnen we niet heel veel doen.

9. Niet meer actief

ben het eens maar ja ze blijft maar hangen in het geloof en die vriend ook!!!
    ik snap het wel hoor da geloof belangrijk is, maar in het geloof vind je nu nie het antwoord, het antwoord ligt bij je zelf en idd je vriend mot maar kiezen!!!

xxx

10. Niet meer actief

sorry zal er op letten

xxx

11. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Maar Angelique, voor haar is het geloof belangrijk.
    Haar insteek is heel anders als de jouwe.

Dat is net dat ik er niet bij kan dat mensen bij een mishandelende partner blijven, omdat in de golfte staat in voor en tegenspoed.
    Maar voor iemand in die situatie, is het gevoel heel anders.

12. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Je kunt ook niet zomaar even je geloof aan de kant gooien.

Batchie luister goed naar je hart. En doe wat jou het beste lijkt. Maar denk er wel goed over na.

13. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik denk dat het inderdaad een hele nare situatie is waar je nu inzit, en leef erg met je mee....

Ten eerste denk ik: je was blij dat je zwanger was, hou dat vast, ik snap dat het er allemaal uitzichtloos uitziet, maar abortus laten plegen is denk ik iets waar je later misschien spijt van krijgt, in ieder geval, moet je er goed over nadenken.
    En erover praten met iemand die los staat van deze hele situatie zelf, want nu wordt je heen en weer geslingerd door de meningen van mensen waar je om geeft, en kom je ertussen te zitten.
    Een maatschappelijk werker, het FIOM, VBOK, allemaal instanties die je kunnen helpen, alsjeblieft ga daar eens praten!

Je bent niet de enige in zo'n situatie en je zult ook niet de enige zijn die het uiteindelijk met hulp best red, al wordt het geen gemakkelijke weg.

Verder denk ik dat een goed gesprek met je vriend, heel goed zou zijn. En dan proberen om je niet door de emoties mee te laten slepen, maar vooral alles op een rijtje zetten, welke opties zijn er allemaal, en wat lijkt ons het beste?
    bv:
    - Trouwen op het gemeentehuis nu, en dan later als er geld voor is een groot feest.
    - Niet trouwen maar blijven wonen bij je vriend
    - Niet trouwen, een kamer zoeken voor jezelf, evt. wel met financiele steun van je vriend (dat is hij vind ik wel verplicht)
    - Adoptie
    - Abortus
    - Hulp van andere instanties inroepen voor financiele steun.
    - Bemiddeling van andere instanties bij gesprekken met jouw/zijn ouders.

En ga zo maar door, ga hier eens samen voor zitten, en laat hem ook actief meedenken. Ik snap dat hij nog jong is en ook onder druk staat van zijn ouders, maar hij heeft dit kindje ook verwekt en dus ook zijn plicht om jou te steunen....

Verder denk ik dat je (en wij met zn allen!!!) moeten proberen om uit de verwijtensfeer te komen.
    Iedereen verwijt iedereen van alles, maar daar heb je nu niets meer aan, waarom je moeder in je tas zat, waarom je ouders de beslissing maakten om je uit huis te zetten, waarom dit waarom dat, het is belangrijk om je voor te blijven houden dat alles wat mensen op zo'n moment beslissen een moment opname is, en dat diegene (hoe krom dat voor ons ook lijkt) dat op dat moment door een heleboel factoren een goede beslissing vinden.

Misschien kun je een brief schrijven naar je ouders, zonder verwijten, maar met de feiten erin dat je nu eenmaal voor deze keuze staat, en hun geloof echt respecteerd en dat je heel hard aan het nadenken bent voor een oplossing. Dat je ze mist en hun steun nodig hebt, omdat dit een te grote impact heeft op je leven om er alleen voor te staan.
    Je kunt misschien denken: daar reageren mijn ouders toch niet op, maar dan heb jij je best gedaan, en kun je dat afsluiten, het aan hun laten....

Probeer in gesprek te blijven met mensen meis, en probeer ook zsm een sleutel te krijgen van het huis, die is zo gemaakt, en dan kun je er ook even lekker uit, zit je niet meer zo opgesloten....

En, als laatste: Je kunt hier altijd je verhaal kwijt, weet dat wij allemaal mensen zijn en ons soms mee laten slepen door onze eigen gevoelens, maar we zijn er wel, als je je verhaal kwijt wilt of advies nodig hebt!!!

Sterkte....

14. Niet meer actief

@door heel goed geschreven allemaal. Netjes verwoord

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Inderdaad heel goed gezegd Door.

16. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    @ Femke & Lin: thanx!!

Ik hoop gewoon dat we door advies geven en haar te begrijpen haar in ieder geval hier kunnen houden, het zou rot zijn als ze gaat denken dat ze het beter helemaal alleen kan doen....
    En ik hoop dat we haar beslissing kunnen respecteren met zn allen, en ook haar mening, geloofsovertuiging en die van haar ouders...
    Ook al denk je er zelf anders over, ik vind dat je nooit mag/kunt oordelen, echt niet!

Mensen hebben allemaal hun eigen bagage bij zich, en waarden en normen die er (soms letterlijk) ingeramd zijn, en niet iedereen kan dat aan de kant zetten...
    Dat maakt mensen geen slecht persoon....

17. jong meisje

jong meisje Nieuw lid

19 apr 2006
    2
    0
    0
    wat jammer voor je meisje. :(
    hoppelijk komt alles in orde.
    Veel sterkt alvast en laat de moed niet zakken.
    xxx.jes jong meisje

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind dat een kindje een kindje is vanaf het moment dat het hartje klopt, en dat is waarom ik abortus echt een allerallerallerlaatste optie vind. We wonen in Nederland, niet in een derdewereldland en er zijn genoeg instanties om mensen in haar situatie te helpen (FIOM, VBOK)
    hetzij met het op orde krijgen van haar leven, hetzij met het afstaan van het kindje. Ik begrijp gewoon niet waarom abortus voor iemand wel een optie is, maar het afstaan niet. Een kindje kan toch beter iemand anders gelukkig maken dan dat het voortijdig wordt weggehaald.

Dit is gewoon mijn mening en ik ben niet eens gelovig, wat dat betreft heb ik geen vooroordelen

19. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Door: ik kan me goed aansluiten bij jou in wat je zegt.
    maar denk ook dat het helaas op dit moment niet haalbaar is. We praten hier over emotionele dingen (uit huis gezet worden door ouders, wienig steun van vriend e.d.) Daardoor is het heel moeilijk om verwijten er buiten te houden.

20. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik sluit me helemaal aan bij Door !!!
    En verder wens ik je heel veel sterkte toe

Groetjes Joyce

Deel Deze Pagina