hai allemaal... Ik ga mijn verhaal ook maar is opschrijven. 8 maanden geleden ging ik weg bij mijn ex. Niet omdat ik niet meer van hem hield, of hij niet meer van mij, maar door zijn ouders. Ik was hier kapot van, maar kon niet anders dan alle banden doorsnijden en tijd nemen voor mijzelf. Na een kleine 4 maanden ben ik naar bed gegaan met een leuke jongen, waar ik toen sinds kort wat contact mee had. En ik was toen in 1 keer zwanger. Ik werk met kinderen en heb altijd graag kinderen gewild, dus ik kon gewoon geen abortus laten plegen en besloot het te houden en te vechten voor een relatie met de vader. Hij wilde dit ook, want hij heeft al een kapot gezin met een kindje wat hij niet mag zien ( waar ik nu ook de redenen van weet) Maar goed.. nu 4 maanden verder is de relatie ten einde. Ik kon niet door gaan met de vader van mijn kindje, omdat hij niet is wie ik dacht dat hij was. En een behoorlijke rugzak heeft waar ik niet deel aan wil nemen. Daarbij is de "verliefdheid", zo snel als die kwam ook weer gevlogen doordat het vertrouwen onder mijn voeten weg geveegd is. Mijn ex, van voor die tijd heeft nu weer contact gezocht, en zegt dat ie nog altijd van me houd, en dat we het tijd moeten geven en dat hij eventueel als hij aan de gedachte gewend is wel voor het kindje ook wil zorgen. Ik vind dit heel moeilijk. Ik hou nog altijd zielsveel van mijn ex. En de problemen met zijn ouders zijn verholpen, die wonen niet meer in nederland en mijn ex staat eindelijk op eigen benen. Maar goed.. de vader van mijn kindje is kapot dat ik de keus heb gemaakt het " alleen " te gaan doen. Dat hij nu weer een kapot gezin heeft en een kind wat hij niet vaak gaat zien. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe ik het nu moet gaan regelen. Met omgangsregeling etc. De vader wil graag gezamelijk gezag. Maar voorlopig wil ik dat niet, hij kan in mijn ogen niet voor zichzelf zorgen, en heeft teveel gezeur nog met de voogdij van zijn andere kindje, dat ik daar nu geen keus in wil maken. Maar wat zijn zijn rechten en plichten nu na de erkenning, want dat hebben we wel gedaan. Dit is mijn zooitje... ondanks het mooie wonder in mijn buik
hey jezus wat een gedoe zeg echt balen . die omgangs reg weet ik ook niet hoed dat gaat maar dat komt vast ook wel goed wel fijn is dat je ex nog steeds van je houd en je wilt helpen . nu zie je wel hoeveel hij dan echt om je geeft om ook voor een kindje te willen zorgen dat niet van hem is en dat ie ook niet boos op je is . ik wens je veel succes meid ! gr
Meis als eerste vind ik het heel knap dat je de keus hebt gemaakt bij de vader van je kindje weg te gaan! hij heeft jullie kindje alleen erkent en verder niets? dan betekent het alleen dat hij de plicht heeft om je financieel bij te staan ( alimentatie) en hij heeft het recht om geinformeert te worden over jou keuzes enzo. als hij jou iets vraag ben je eigelijk verplicht die informatie te geven ( als het over het kindje gaat). maar hij heeft GEEN recht om mee te beslissen over jou keuzes en heeft ook GEEN bezoek recht. verder zal het slim zijn om je is door een juridisch iemand te laten informeren over hoe en wat over de toestand met de vader. ik zou eerlijk gezegt geen gezamelijk gezag doen want dat betekent dat je alles samen moet beslissen en altijd ook zijn handtekening voor alles nodig hebt. en laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij echt een goede vader is en kan zijn. en ik zou echt proberen weer een toekomst op te bouwen met je ex. zo te horen wil hij er wel voor gaan en nu zijn ouders het land uit zijn staat de deur open voor jullie allebei.. meis zorg er voor dat je zelf gelukkig bent en achter je keuzes staat. heel veel sterkte en succes!
O meid wat heb jij een lieve ex (niet vader van jouw kindje). Jullie houden van elkaar onddanks dat jij een kindje van een ander bij je draagd. Ik vind best dat, dat gezegt mag worden dat hij een bijzondere man is. Koester dat. Niet elke man zou zoiets doen.
bedankt voor jullie reacties, ik vind ook dat mijn ex (niet de vader) een super lieve jongen is. En ik doe mijn best hem dat ook te laten blijken. Ik wil hem ook de tijd geven straks als t kleine mannetje er is, te kijken of hij dit wel wil, want hij heeft er veel moeite mee dat het niet zijn kind is. En dat ik zowiezo een kind krijg. Maar op dit moment is hij er voor me. Ik ben net verhuisd naar mijn vader, en mijn ex heeft heel erg geholpen. De vader van mijn kindje daarentegen niet!
wat een gedoe meid. heel veel sterkte met alle keuzes die je moet maken ik snap dat je eht moeilijk vind en liever wil dat hij het kind neit ziet en i kweet ook niet precies wat de redenen zijn waarom je eht liever niet hebt maar het is ook zijn kind he en je kan niet bepalen wie de vader van eht kindje mag spelen als de eigen vader het zielsgraag wil. het is heel makkelijk als vrouw zijnde het recht in handen te nemen omdat wij het kindje dragen maar het is van 2 mensen samen en denk er dus goed over na. over erkennen als jullie niet getrouwd zijn moet je ook nog bij de rechter iets vast laten zetten zodat hij het gezag krijgt heb je een geregristreerd partnerschap en je ehbt het erkend dan heeft hij ook recht op bezoektrecht. snapje? het is heel ingewikkeld allemaal en ik hoop dat je de juiste keuze maakt voor jouw en je kindje
vader heeft het kindje erkend, we zijn niet getrouwd en hebben geen geregistreerd partnerschap. ik heb nu sinds ik bij hem weg ben (sinds het uit is, want we woonden ook niet samen) niks meer van hem gehoord. De redenen dat ik zo min mogelijk van hem wil weten, en eigenlijk ook twijfel over de omgang met ons kindje. Is dat hij niet voor zichzelf kan zorgen ( huis zonder verwarming, geen warm water, huur achterstand, matras op betonnen vloer etc..) En ook in de persoonlijke sfeer, laat ik het zo zeggen, hij liegt, en is niet zoals hij zich voordoet. Of te wel in mijn ogen op dit moment niet een geschikte vader, en zeker niet 1 waarbij ik mijn kindje achter wil laten!
Chapeau meisje! Ik weet niet hoe oud je bent, maar je komt heel volwassen over! Je gaat het zeker redden... Maak goede keuzes en zorg ervoor dat je kindje een liefdevolle thuis krijgt. Hoe is het met het beebke? Groetjes Helena!